Oznámení Final Fantasy XV slaví 10 let
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Oznámení Final Fantasy XV slaví 10 let

Oznámení Final Fantasy XV slaví 10 let

Vojta Dřevíkovský

Vojta Dřevíkovský

9. 5. 2016 11:40 9
Reklama

Před deseti lety představil Square Enix na veletrhu E3 svůj odvážný záměr vydat novou sérii her Final Fantasy. Série se měla jmenovat Fabula Nova Crystalis a měla zahrnovat tři hry, které by se zabývali jedním tématem z několika různých pohledů. Ze tří her nakonec vyšla pouze jediná, zbylé dvě prošly velkými změnami, přičemž na jednu z nich stále čekáme.

Tím se samozřejmě myslí Final Fantasy XV, které bylo 8. května 2006 představené světu ještě jako Final Fantasy Versus XIII. Mělo jít o "fantasy hru založenou na realitě" a navzdory typickým elementům pro sérii Final Fantasy se měl příběh odehrávat v prostředí připomínající Zemi. To hře po deset let vývoje zůstalo, ale snad všechno ostatní se změnilo.

Hra původně měla vyjít ještě pro PlayStation 3, některé postavy z příběhu zmizely, většina prošla redesignem a i příběh byl přepsán. Změnil se i její název. Původně na hře měl pracovat tým ze série Kingdom Hearts a hra sdílela i šéfa vývoje, Tecuju Nomuru. V roce 2006 jsme spatřili první trailer, ale proslýchá se, že to bylo zřejmě to jediné, co v tu chvíli existovalo.

V roce 2009 se hra opět objevila, tentokrát na Tokyo Game Show a pouze vybranému publiku a Nomura tehdy zdůrazňoval, že představená ukázka je pouze pro představu a ve hře nebude. O rok později jsme poprvé slyšeli o problémech, které hra má pod proprietálním enginem Crystal Tools mimochodem nakonec pohánějícím všechny hry z trilogie Final Fantasy XIII. Final Fantasy Versus XIII se nakonec přeneslo pod další vlastní engine nazvaný Luminous Studio, se nímž zůstala hra dodnes.

Zpoždění se začalo projevovat v roce 2011 - v červnu Nomura prohlásil v rozhovoru, že Final Fantasy Versus XIII dosud ani nepřešlo do plného vývoje. Navíc v létě byly Square Enixu představeny prototypy nových konzolí PlayStation 4 a Xbox One a vydavatel se začal obávat, že než hra vyjde jako PS3 exkluzivita, tak bude příliš pozdě, a rozhodl se nařídit velké změny projektu.

V roce 2012 došla Square Enix trpělivost a v prosinci k Nomurovi přiřadil Hadžime Tabatu, aby pomohl projekt dotáhnout do konce. Tabata se později vyjádřil ke stavu projektu ve chvíli, kdy se Final Fantasy Versus XIII stalo Final Fantasy XV. Tehdy prý byla hra hotová zhruba z 25 procent. Po odchodu Nomury od projektu se Tabata pustil do restrukturalizace celé hry a rozsáhlých změn i těch systémů, které již byly představeny.

Práce na projektu byly na chvíli v roce 2013 zastaveny kvůli předělání MMORPG Final Fantasy XIV, se kterým tým vypomáhal. V průběhu roku pak byla hra přesunuta na PlayStation 4 a na E3 znovu představena jako Final Fanatsy XV. Zbytek už pravděpodobně znáte.

Po dlouhých deseti letech se tedy už letos setkáme s Noctisem a jeho fantasy světem založeným na realitě. Final Fantasy XV vychází na PlayStation 4 a Xbox One 30. září.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama