Disney Infinity 4.0 by propojilo univerza
Vycouvání Disney z pole vydavatele konzolových her a ukončení série Disney Infinity bylo velké překvapení tohoto týdne a nyní, když už je osud toys-to-life série zpečetěn, se objevují zprávy o plánech, které měli vývojáři pro další generaci hry. Verze 4.0 měla provázat různá univerza a přinést další postavy z připravovaných filmů.
Čtvrtá generace měla přijít s playsety z Rogue One: A Star Wars Story, na kterém opět pracovali lidé z Ninja Theory, pohádky Moana, třetího pokračování Aut, Star Wars VIII, Pirates of the Caribbean: Dead Men Tell No Tales, Coco, Strážců galaxie 2 a filmu Thor: Ragnarok.
Jednou z příčin, která podle zdrojů Kotaku zlomila sérii vaz, byla přehnaná očekávání prodejů
Kromě tradičních deseticentimetrových postaviček měly na trh přijít i speciální třiceticentimetrové, které byly detailnější, svítily a ve hře měly speciální dovednosti. Vysoké postavičky měly vycházet z nejznámějších postav od Disneyho včetně Buzze Rakeťáka, Elsy, Hulka, Hulkbustera, Jacka Skellingtona a Darth Vadera.
Asi tou nezajimavější novinkou měl být plánovaný příběhový režim, který by propojil univerza Disney pohádek, Marvela a Star Wars. Jeden ze zdrojů serveru Kotaku prohlásil, že fanoušci dlouhodobě prosili, aby mohli jako Elsa pobíhat na Tatooine a studia se rozhodla jim přání splnit. Příběhový režim by vycházel z Toy Boxu a smíchal by tak různé postavy, předměty a prostředí do jednoho celku.
Jednou z příčin, která podle zdrojů Kotaku zlomila sérii vaz, byla přehnaná očekávání prodejů. Při vydání generace 1.0 docházelo k tomu, že mnoho postaviček se stalo nedostatkovým zbožím a na pultech obchodů nebyly k sehnání. Disney se pro další generace poučilo a nechalo vyrobit nadměrné zásoby postaviček, které se však navzdory silným prodejům hry neprodávaly v takové míře, aby se pokryly náklady na výrobu a skladování.
V článku se zmiňují prodeje Hulka, kterého se vyrobily 2 miliony kusů, ale prodal "pouze" milion. Podobně nebyly naplněny předpoklady prodejů sekundárních postaviček, jako například Yondu ze Strážců galaxie, o kterého prostě zájem nebyl. Na druhou stranu, jen samotné prodeje DI postaviček ze Star Wars vydělaly dle analytiků vloni na podzim přes 200 milionů dolarů. Prodeje zkrátka nebyly konzistentní a vydavatel je nedokázal správně odhadnout.
Jedno je z osudu Disney Infinity jasně zřejmé - spousta společností se dostala vysokými náklady a očekáváním na výdělečnost svých titulů do pozice, kdy hra, která se nestane jasným hitem, zapříčinit konec studia. Společně se zrušením Disney Infinity totiž přijde hlavní vývojářské studio Avalanche Software o 300 pracovních míst.