Edge s novým infem o The Last Guardian
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Edge s novým infem o The Last Guardian

Edge s novým infem o The Last Guardian

Zdeněk Princ

Zdeněk Princ

26. 5. 2016 11:31 1
Reklama

I přes to, že se o The Last Guardian znovu příliš nemluví, znovuoznámení hry na loňské E3 bylo podle plánu a vývojáři kolem Fumita Uedy hru letos skutečně uvedou. Dokazuje to i možnost redaktorů časopisu Edge, zahrát si preview verzi hry a přinést zajímavé novinky.

Tou první z nich je zrcadlový štít hlavního hrdiny, kterým se může nejen bránit, ale také označovat místa, která má jeho velký opeřený společník Trico sežehnout výbojem rudého světla, metajícího ze svého ocasu. Zní to možná trochu strašidelně, ale během preview verze byla tato zbraň využita výlučně pro prostorové hádanky, kdy jednou rozrazila dřevěnou stěnu a podruhé rozdrtila kamení. Jestli ji budeme moci použít i na nepřátele, dosud jasno není, skoro bychom si ale tipli na to, že zabíjet se v The Last Guardian neubde.

Tohle zvíře není jako roztomilí mazlíčci z jiných her - Fumito Ueda

Další zajímavou věcí je, že Trica v podstatě nikdy nebudeme ovládat – jde o stvoření se svobodnou myslí, svým vlastním rozhodováním a veškeré pokusy o ochočení vyjdou vniveč. Fumito Ueda se ale logicky trochu obává, co na to řeknou hráči: „Tohle zvíře není jako roztomilí mazlíčci z jiných her, nebo spojenec, který je vždycky k dispozici. Jeho role je trochu nejasná, což vyjadřujeme napříč celou hrou a nepočítejte s tím, že [Trico] bude dělat pokaždé to, o co ho požádáte.“

Aby byl zážitek neopakovatelný a unikátní, vložili podle Uedy vývojáři do přípravy hry obrovské kvantum času a práce, což by se mělo odrazit zejména na chování Trica, které by nemělo být do určité míry naskriptované. Díky velkému objemu kódu umělé inteligence se bude Trico rozhodovat podle toho, co se bude aktuálně dít na obrazovce a v ničem by neměl připomínat klasického humanoidního sidekicka, o kterého se ve většině her musíte pečlivě starat a bývá ve výsledku spíše přítěží.

Nakonec došlo i na osobní otázku, jak těžké pro Uedu bylo, pracovat na hře tak dlouho a nakonec ji do značné míry přepracovat a znovu oznámit: „Udržet si motivaci bylo opravdu hodně složité. Ale i moje ostatní hry se rodily dlouho, takže v tomhle ohledu jsem schopný soustředit se a zůstat motivovaný,“ uzavřel Ueda. Pokud tedy všechno půjde podle plánu, dočkáme se

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama