Víme první poslední o Detroitu, vypadá super
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Víme první poslední o Detroitu, vypadá super

Víme první poslední o Detroitu, vypadá super

David Plecháček

David Plecháček

16. 6. 2016 10:10 1
Reklama

Když jsme viděli Detroit poprvé, vlastně nás ani nenapadlo, že ten příběh může být o někom jiném, než o androidce se jménem Kara. Jenže Connor, další protagonista hry, nám situaci poměrně komplikuje.

Trailer nám Connora představil, ukázal nám, co je zač a jakou má v městě na kraji Michiganského jezera úlohu. Jedná se o pokročilý prototyp androida, muže, který pomáhá lidem vypořádat se s deviantními roboty, kteří se bez zjevného důvodu začali chovat zvláštně. Ostatně na jeden takový zásah se můžete podívat přímo v traileru, kde je Connor vyslán - jakožto klidný, vyrovnaný a skoro až chladný vyjednávač - domluvit jinému humanoidovi, jenž vyhrožuje zabitím mladé dívky. Jenže ani Connor nemusí být posledním hrdinou příběhu, přičemž každý z nich bude mít nějaké speciální vlastnosti.

„Hráči se chopí různých postav a uvidí ten samý příběh z různých úhlů pohledu,“ řekl v rozhovoru pro Geoffa Keighleyho kreativní režisér David Cage. „Samotná hra je vlastně svými mechanismy poměrně tradiční, ale hráči budou interagovat se svým okolím a budou dělat určitá rozhodnutí. Rozhodnutí za jednu postavu může ovlivnit i současnou situaci nějaké jiné. Příběh je odvíjen právě na jejich základě. Naše ambice je vytvořit z Detroitu tu nejvíce „ohebnou“ hru, kterou jsme kdy udělali, ovlivněnou tím, jak se rozhodnete. A není to jenom o tom mít odlišný konec, ale celá ta vaše cesta bude jiná a pak pochopitelně i v ten odlišný konec vyústí,“ řekl.

Už první scéna, na kterou se můžete podívat, a kterou jsme si rozebrali výše, je přímo z počátku hry, a má hned šest různých vyústěních a bude mít vliv na pozdější dění ve hře. Lidé, kteří měli tu možnost si hru vyzkoušet, říkají, že další možnost kromě té v traileru je dívku zachránit - i za cenu toho, že byl Connor v poslední chvíli (pravděpodobně za-)střelen. Všechny postavy, zdá se, mohou zemřít, pokud budeme dělat příliš mnoho špatných rozhodnutí.

A proč zrovna Detroit? „Detroit má vlastní historii: lidé tam stále žijí a své město milují. Musíte dávat pozor na to, jaké je, nemůžete si jenom vzít, co se vám hodí a to do hry dát.“ Právě industriální historie a následné těžké časy, ze kterých se Detroit stále vzpamatovává, byly tou příčinou, proč si David Cage město zamiloval: „Město se snaží nějak, jakkoliv, obrodit. Myšlenka toho, že jste vysoko, o všechno přijdete a pak se vracíte zpět je v celé historii lidstva opravdu silná.“ Z rozhovorů také vyplývá, že se tvůrci chtěli vyhnout klišé typu létajícím autům, laserovým zbraním, zkrátka se chtějí soustředit na to, co v současné době - byť někde v laboratořích - skutečně existuje. Jedinou výjimkou jsou androidi.

David Cage se také nechal slyšet, že ho zaujala virtuální realita. „Nemyslím si, že je možné hry na ní pouze portovat, musíte je přímo vytvořit, vytvořit nové systémy a mechanismy. Ale ano, zaujalo mě, jaký pocit přítomnosti to v hráči zanechá.“ Ostatně právě v jejich odvětví - silných příběhových her - by se VR mohla prosadit jakbysmet. Jak Cage připomíná, lidé se mu často smáli za to, že dělá právě tento typ her, ale situace se změnila - ne přímo kvůli němu, ale protože se změnil celý průmysl. „Lidé mají rádi tento typ her, protože jsou přímo zapojení do příběhu, a zajímají se od začátku až do konce o postavy, za něž hrají,“ řekl. Možná právě kvůli tomu, že jak styl vyprávění, tak VR, hráče do hry vtahuje ještě víc, ho samotná technologie zaujala.

Zajímavostí také je, že Quantic Dream používají zase nový engine. Jsou tak jediným studiem na světě, které nezůstává u jednoho preferovaného nástroje na výrobu her, ale neustále si vyvíjí nové vlastní. Už v minulosti se David Cage nechal slyšet, že nechtějí dělat žádná pokračování stávajících sérií, a tak s novou IP, s novým vývojem a s novou hrou zkrátka vždy přijde i nový engine. Letos ale Cage s nadsázkou nadhodil, že „jsou tak trochu blázni“.

Připomeňme si, že vývojáři Detroit popisují jako neonoir thriller, který je zasazen do blízké budoucnosti, v níž androidi nahradí lidstvo v mnoha oblastech práce. Po celém světě jsou jich miliony, přičemž někteří z nich o sobě začnou přemýšlet, začnou cítit pocity, a někteří se vymknou i kontrole. Přesně tyhle roboty má Connor za úkol najít. 

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama