Proč je v Horizon žena? „Mužů máme dost“

21. červen 2016 10:16 / David Plecháček / Novinky / Diskuze (24)

Zatímco včerejší zpovídání Mathijse de Jonga skrze Twitter přineslo několik menších novinek o hře Horizon: Zero Dawn, rozhovor, který zprostředkoval magazín GameSpot, je poněkud obsáhlejší. V hlavní roli zůstal režisér hry ze studia Guerrilla Games, a o čem se rozpovídal tentokrát?

Horizon měl vyjít původně letos, ale aby vývojáři zaručili takovou kvalitu, jakou chtěli, radši jí o několik měsíců odložili. „Musíme to všechno vyleštit. Máme tu open-world. Je fakt velký. Máme tu taky hodně questů. A kromě toho je naše prostředí hodně členité. Máme také hodně strojů... Jenom testování toho všeho je velice, velice časově náročné,“ řekl.

A na čem přesně je potřeba zapracovat nejvíce? Jednoznačně se jedná o hlavní příběhovou linii a o dialogy, stejně jako o animace obličejů. Hra se ale v současné chvíli nachází v pre-alfa fázi, a tak mají vývojáři spousty času na zlepšení výsledného dojmu.

„Důvod, proč jsme hru odložili, je ten, že je tak velká. Jsme tým, který čítá nějakých 200 lidí, ale ve hře je zkrátka tolik obsahu, na který se musíme zaměřit, a který musíme neustále vylepšovat,“ pokračoval v rozhovoru de Jonge.

Zajímavou pasáží je i vysvětlování, jak došlo k propojení rusovlasé hrdinky se světem robotických dinosaurů. Guerrilla Games chtěli vytvořit něco neobvyklého, netypického, a něco, co by vybočovalo z jejich dosavadní produkce. „Když jsme si dělali základní koncept, připadalo nám, že máme fakt čerstvý mix ingrediencí: přírodu jako z dokumentu BBC, k tomu přidejte sci-fi prvky s roboty. K tomu jsme chtěli přivát čerstvý vítr i co se týče hlavní postavy. Dělali jsme Killzone; máme dost mužských protagonistů. Nějaký čas je necháme být. Teď, teď jsme chtěli udělat něco jiného,“ řekl de Jonge, čímž vysvětlil, jak vznikl nápad na hlavní hrdinku Aloy.

„Od FPS jsme přešli k akčnímu RPG v otevřeném světě. Všechno se pro nás mění, a tak jsme chtěli zkusit ještě něco navíc. Přišlo nám, že hlavní hrdinka jako Aloy by do tohoto světa krásně zapadla.“ Jedním dechem ale režisér hry dodává, že se studio až tak nesoustředilo na to, zda bude Aloy žena či muž, nýbrž na to, aby měla charakter a nějakou osobnost. „(Důležité je) Udělat její osobnost vážně zajímavou. Důležité je i to, jak vypadá; aby opravdu vypadala jako lovkyně nějakého kmene.“ A pokračoval: „Aloy chce venkovní svět prozkoumávat, a my chceme dát hráčům ten samý pocit. Chceme, abyste chtěli zjistit, co je venku, abyste objevovali nové stroje, potkávali nové kmeny. Takhle chceme koncipovat její charakter,“ řekl závěrem.

Zajímavostí je, že se Šúhei Jošida nechal slyšet, kterak je sázka na dívčí hrdinku riskantní. Uvnitř Sony probíhala na toto téma živá diskuze, přičemž společnost dokonce najala celý marketingový tým, aby zjistil, jaké to bude mít následky. Evidentně pozitivní, na Aloy nakonec opravdu dojde a těšit se na ní můžete 28. února 2017. Zkrátit čekání si můžete v naší galerii, kde naleznete nové obrázky.

Zdroj: GameSpot

Související hry

Diskuze

Tvůj komentář

Pro přidávání příspěvků do diskuzí se prosím přihlašte!
20881614
Silencio13 napsal 21. 6. 2016 v 23.20

Aloy vypada nadherne a je to pro me hodne prijemne hrat za divku.Celkove rad hraju za holky ^^ a nevydim v tom problem ^^ .Tesing na tuhle hru je neskutecny. Btw:Vi se zda bude v čestine?

Nahlásit nevhodný obsah

20814464
Pidalin napsal 21. 6. 2016 v 21.39

Proboha proč furt všude všichni řešej ňáký ženský, že můžou taky bojovat a podobný bláboly? Až s váma malá holka hodí o zeď (zažil jsem) tak pochopíte, že ženský opravdu bojovat dokážou a sílu maj taky uplně stejnou jako chlapi. U nás v práci ženský tahaj prakticky to samý co chlapi a nemaj s tim problém a nestěžujou si. Nejsem žádnej feminista nebo tak něco, jenom mi tohle celý připadá naprosto směšný jak se tohle furt řeší.

Editováno: 21. 06. 2016 v 21.41

Nahlásit nevhodný obsah

20865015
Kubaxx napsal 21. 6. 2016 v 19.29

Já osobně jsem rád že je tu ženská hrdinka a vůbec mi to nevadí.

Nahlásit nevhodný obsah

15916702
Merengues9 napsal 21. 6. 2016 v 17.06

Palmy: nic proti, ale to je pekna snuska nesmyslu :-) Proste jsou hry do kterych se jine rasy nehodi. Ted jsi mi pripomnel nektere chytraky u Zaklinace 3 ci Kingdome Come. A editor postav se na pribehove hry vubec nehodi.

Nahlásit nevhodný obsah

20863161
Tataboj napsal 21. 6. 2016 v 16.28

Palmy: Ne všechny hry by měly mít editor postav. Zkus si Life is Strange za chlapa. :)

Nahlásit nevhodný obsah

20876465
Palmy napsal 21. 6. 2016 v 16.20

Všude až na krom nějakých vyjímek (lara croft,....), má být editor postav, včetné základního vybrání pohlaví. Pak se autoři můžou klidné vždycky vyhnout těm stupidním genderovým obhajovám o emancipaci, pač to do herního světa vůbec nepatří. Tak stejně tam nepatří rozlišovat to, jestli má být hlavní hrdina černý nebo bílí (viz mafie 3). Svět je už tak dost plnej volů a toto je jen další dávání smyslu do jejich života :D

Editováno: 21. 06. 2016 v 16.24

Nahlásit nevhodný obsah

20863161
Tataboj napsal 21. 6. 2016 v 12.53

Smaug.: Aha, tak sorry.

Nahlásit nevhodný obsah

20875576
Smaug. napsal 21. 6. 2016 v 12.44

Tataboj: Ne. Chtěl jsem říct, že se mi občas stává, že hraju za muže a přijde mi že by bylo zajímavější hrát za jiného muže (ale je fakt, že někdy to může být i žena) a autoři neměli koule na to z něj udělat hlavního hrdinu.

Nahlásit nevhodný obsah

20847380
Mitsurugi napsal 21. 6. 2016 v 12.09

Tataboj: Já měl na mysli ten příběhový mód, který bude v nové Fifě.

Nahlásit nevhodný obsah

20790025
narg napsal 21. 6. 2016 v 12.09

vsechny tyhle vymluvy, kor od japonciku, ktery vedej o zenskejch prd, i google to schvaluje https://goo.gl/juz7T7

Nahlásit nevhodný obsah

20863161
Tataboj napsal 21. 6. 2016 v 12.06

Mitsurugi: Nemůžeš už hrát ve Fifě za fotbalistky? :)

Editováno: 21. 06. 2016 v 12.07

Nahlásit nevhodný obsah

20861459
daremes napsal 21. 6. 2016 v 12.05

Mitsurugi: "je to drsňák a permanentně se tváří jako by mu někdo namočil do kafe."
Haha. Presne.

Nahlásit nevhodný obsah

20861459
daremes napsal 21. 6. 2016 v 12.03

schmauz: Kdyz hraju za tricetileteho hnedovlaseho belocha, tak to neznamena, ze si automaticky predstavuji, ze jsem to "ja". Stejne je to vetsinou nejakej jednorozmernej military picus/guma, kteremu bych ve skutecnosti ani ruku nepodal. :) Paradoxne, kdyz jsem hral napriklad The Longest Journey, tak jsem se mnohem vice szil s hlavni hrdinkou. Naopak, kdyz si predstavim, ze nekdo nema odstup napr. od (anti-)hrdinu GTA V, tak je to trochu strasidelny. Samozrejme kazdy to ma jinak, ale me osobne vic zajima, jak je postava napsana, a pak to muze byt i treba fialova transka. :)

Nahlásit nevhodný obsah

20847380
Mitsurugi napsal 21. 6. 2016 v 12.00

schmauz: Tak hry, kde si vytváříš postavu, nebo si můžeš vybrat nepočítám, ty se dají dát na obě strany. Horizon jsem jmenoval, takže jsi přidal akorát Mirror's Edge a ReCore. Hry s muži bych mohl vyjmenovávat do večera.

Koukněme se třeba na letošní E3.
Hry s chlapy/kluky - CoD, Dead Rising 4, Deus Ex, FIFA, FF XV, Gears 4, God of War, Last Guardian, Mafia 3, Prey, Scalebound, Titanfall 2, Watch Dogs 2

a ženy - Horizon, I am Setsuna?, Nier, ReCore a je tam ještě něco?

Úsměvného je na něm to, že je hlavní hrdina skoro v každé AAA hře a už je neuvěřitelně ohraný. Velmi často je taky pořád naštvaný a tajemný, je hnán pomstou, je to drsňák a permanentně se tváří jako by mu někdo namočil do kafe.

prso: Přesně tak!

Editováno: 21. 06. 2016 v 12.45

Nahlásit nevhodný obsah

20863161
Tataboj napsal 21. 6. 2016 v 11.43

schmauz: V Mass Effect Andromeda si vybereš pohlaví, pak je tu Watch Dogs 2, Titanfall 2, Lawbreakers, Detroit, Deus Ex, Death Stranding (o tom moc nevíme), Gears of War, Mafia 3...

Nahlásit nevhodný obsah

20859198
schmauz napsal 21. 6. 2016 v 11.31

Mitsurugi: Mass Effect Andromeda, Mirror’s Edge Catalyst, Dishonored 2, ReCore, Horizon Zero Dawn. To je jen vyběr, nemám čas dál hledat. Zbytek jsou multiplayerovky (kde si můžeš vybrat hrdinu sám), craftovací nebo indie tituly. Samozřejmě je tu spoustu her s mužskými hrdiny, ale vážně bych řekl, že je to skoro vyrovnané a u obřích očekávaných AAA titulů bych si tipl, že o fous převládají ženské hrdinky.

Btw. co je úsměvného na třicetiletém hnědovlasém bělochovi? Není to přece ten typ hráče, který je hlavní cílovka, protože právě on má nejvyšší zastoupení v (západním) herním publiku?

Editováno: 21. 06. 2016 v 11.33

Nahlásit nevhodný obsah

20863161
Tataboj napsal 21. 6. 2016 v 11.23

Smaug.: Chtěl jsi říct "ženská vedlejší postava"? :)

Nahlásit nevhodný obsah

20875936
prso napsal 21. 6. 2016 v 11.22

Až příliš ženských hrdinek není ani náhodou, jenom se to zdá. Jak napsal jeden sociolog: "When you've commanded 100 percent of the oxygen, I guess having your share reduced to three-fourths must make you feel like you're suffocating."
Jasně, že je to trend, ale pozitivní. Mladí mileniálové se narodili do rozmanitýho světa, takže pochopitelně vyžadujou, aby to i hry (a veškerý média) reflektovaly.
EDIT: Resp. mnozí z nich sami hry vytvářej.

Editováno: 21. 06. 2016 v 11.24

Nahlásit nevhodný obsah

20847380
Mitsurugi napsal 21. 6. 2016 v 11.15

schmauz: "Ubývá". Většina AAA her má mužské hrdiny a skoro vždy se jedná o 30 něco hnědovlasého bělocha, což mi připadá celkem úsměvné :D

Nahlásit nevhodný obsah

20875576
Smaug. napsal 21. 6. 2016 v 11.13

schmauz: Taky mám trochu ten pocit, ale nevadí mi to. Ženské hrdinky nebývají až tak stereotypní jako jejich mužští kolegové. Kolikrát je ve hře zajímavější mužská vedlejší postava než hlavní hrdina.

Nahlásit nevhodný obsah