„Trailer Last Guardian skrývá hodně nápověd“
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka „Trailer Last Guardian skrývá hodně nápověd“

„Trailer Last Guardian skrývá hodně nápověd“

David Plecháček

David Plecháček

22. 6. 2016 08:38 5
Reklama

Team Ico, studio, které vytvořilo hry Ico a Shadow of the Colossus, má před sebou těžký úkol. Navázat na úspěch těchto legend a s The last Guardian udělat stejnou díru do světa jako před lety. Fumito Ueda, člověk, který za těmito tituly stojí, pro PlayStation Blog popsal, jak toho chce dosáhnout. Podle svých slov na to má pět nástrojů.

Prvním z nich je výtvarné zpracování. Konkrétně vyprávění příběhů skrze to, co vidíte. Samotný Ueda se hlavně soustředil na vztah a komunikaci chlapce a opeřence Trica: „Mohou se domlouvat pouze skrze gesta, pohyby a reakce, takže na tomhle vizuálním vyprávěním hodně stavíme a vyprávíme tak náš příběh,“ říká. „Často jsem přemýšlel, jak vyprávět příběh o lidských emocí skrze dostupnou technologii, a pak jsem si uvědomil, že emoce se krásně vyjádří ve vztahu se zvířetem,“ dodal k prvnímu okruhu.

Druhým okruhem je něco, co ve hrách od Team Ico dosud nebylo - hlas hlavní postavy. Pochopitelně leckoho napadne, zda bude chlapec v průběhu hry mluvit či nikoliv, Ueda pouze prohlásil, že na začátku hry k hráčovi promlouvá jeho starší já. „Dopomůže to k uvedení do kontextu, vtáhne to hráče do hry, zejména, když drtivá většina další komunikace bude neverbální. Přivede to hráče ještě blíž k samotnému chlapci, protože tak dostanete přímý vhled do jeho mysli,“ řekl.

Už jsme to naznačili výše, nicméně třetí technikou je donutit hráče cítit se jako ona hlavní postava. Ueda k tomu říká: „Jednou z mých oblíbených činností je moment, kdy si řeknete ‚heuréka‘; jako když se snažíte chlapce něco Tricovi sdělit a on to konečně pochopí. Jenže není to pocit jenom té postavy, je to i váš pocit, protože se v tu chvíli cítíte stejně.“ Navíc, hra by se svým pojetím měla blížit k Icu a Shadow of the Colossus, kde hráči mohli o historii hlavních postav v průběhu hraní leccos zjistit. V The Last Guardian to nebude jiné.

Svojí kategorii si zaslouží i samotný vztah chlapce se zvířetem. Technika, kdy si protagonista vytvoří silný vztah s nějakou osobou - zde se zvířetem - je Uedovi blízká. První, co ve hře uděláte, je, že vytáhnete Tricovi z jeho těla dvě kopí, čímž celý váš vztah započnete. „Vytváření a vývoj jejich pouta je klíčem k postupu hrou. Ale největším rozdílem mezi Icem, Shadow of the Colossus a tímhle je ten, že vztah chlapce a Trica bude mnohem dynamičtější. Od první chvíle si je chlapec nejistý, jestli Trico bude jeho přítel nebo ne, přičemž bude na vás, abyste tuto mezeru ve vztahu překonali.“

Poslední položkou na seznamu jsou nepřátelé. Jenže, jak asi někdo tuší, i s těmi se vypořádáte pouze díky přátelství. „Chlapec neumí bojovat, a tak musíte s Tricem spolupracovat, abyste se těmto hrozbám postavili,“ říká. Zatímco v Icovi se kladl důraz na puzzle prvky, které měly Yordu udržet naživu, Shadow of the Colossus sázel na majestátní souboje s titány, přičemž The Last Guardian bude opět trochu jiný. Pochopitelně ale dojde i na klidná místa - jak Ueda sám říká, bez nich by nikdy nešlo docílit takového pouta mezi nimi samými a mezi nimi a hráčem.

Přikládáme vám opět trailer z letošního veletrhu E3. Ne náhodou : „Je v něm skryto tolik detailů a malých nápověd. Koukněte se na ně detailně, a možná objevíte několik věcí, o kterých jsme ještě nemluvili,“ řekl na závěr rozhovoru. A když nic nenajdete, nezoufejte. Objevíte to už 25. října, kdy hra vyjde.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama