God of War kombinuje nové i tradiční postupy
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka God of War kombinuje nové i tradiční postupy

God of War kombinuje nové i tradiční postupy

Pavel Makal

Pavel Makal

26. 6. 2016 15:52 5
Reklama

God of War byl rozhodně jedním z nejpříjemnějších překvapení E3 konference Sony, ne-li celé výstavy. Kratův návrat v milionech fanoušků budí vášně, nadšení a samozřejmě i zvědavost a obavy. A kdo povolanější by se měl k oné záplavě tázavých pohledů obrátit, než sám šéf vývoje?

Cory Barlog není v sérii her o nakrknutém Spartánovi žádným nováčkem. Velel i vývoji druhého dílu, který je podle mnohých tím nejlepším z už sedmi pokračování. A právě proto, že oněch sedm her si je podobných jako vejce vejci, bere Barlog i celý vývojářský tým nový projekt jako novou příležitost, svěží start jak pro celou ságu, tak pro Krata samotného.

Je to právě ústřední postava, kdo v průběhu svého nového dobrodružství bude prahnout po druhé šanci, novém životě daleko od bolestné minulosti plné osobního neštěstí. Kratos se chce od svých předchozích chyb odpoutat, namísto aby je znovu opakoval. Hlavním tématem hry tedy bude jakási spása zmučené duše. Tento koncept přetekl i do samotného pojetí hry, kompletního přetvoření pojmu God of War, byť Barlog upozorňuje, že stejně tak jeho týmu záleží na zachování tradice a kontinuity. Dokonce se právě kvůli tomuto svěžímu přístupu podařilo dát dohromady řadu vývojářů, kteří pracovali na původním God of War.

Jak jsme už viděli v traileru z E3, hratelnost samotná dosáhla dramatických změn, zejména kamera a soubojový systém jsou od předchozích dílů diametrálně odlišné. Nemáme se však obávat, že by změny postihly i způsob vyprávění. Větvení příběhu nebo systém morálních rozhodování nebude přítomen. V SIE Santa Monica chtějí vyprávět jednoznačný příběh. Kratův prozatím bezejmenný syn bude ve vypravování hrát klíčovou roli, stejně jako celé zasazení do severské mytologie. Rozhodně navštívíme nejeden z jejích devíti světů, Asgard, Vanaheim, Alfheim, Jotunheim, Svartalfheim, Nidavellir, Niflheim nebo Muspelheim. Pokud jste napočítali jen osm, je to proto, že devátý svět, tedy Midgard, je světem naším, a předpokládám, že v něm se bude odehrávat většina příběhu. V rozhovoru také padl název Thorova slavného kladiva Mjolnir, uvidíme, zda se nakonec ve hře objeví.

Ačkoli hra nyní z pohledu kamery vypadá jako akční adventura klasického střihu, nemáme se prý obávat, že by byla akce méně zběsilá, než tomu bylo dříve. Naopak, souboje s bossy mají být ještě velkolepější a více strhující, než bylo dosud v sérii zvykem, a na scéně se bude běžně objevovat deset, dvacet, ale prý až sto nepřátel. Jak moc se při takové záplavě zapotí PlayStation 4 Barlog nekomentoval. Navrátí se i hádanky, které jsou tedy zrovna pro mě tím nejslabším článkem hratelnosti God of War a vždy jsem je bral jen jako zdržování, abych se nemohl hned zase vydat rvát harpyjím křídla a provádět kentaurům liposukci. V novém pokračování ale k jejich řešení můžete využívat i zmiňovaného syna. A nejen tehdy. Syn bude mít své vlastní akční tlačítko, jehož pomocí jej přivoláte a v závislosti na tom, kam budete zrovna kurzorem mířit, vám milá ratolest vypomůže. A jak jsme viděli v traileru, tato pomoc se bude týkat i boje, doufejme, že se do finální verze hry aspoň trochu zlepší ve střelbě z luku.

Barlog uzavírá rozhovor s tím, že vizáž hry se může měnit, ale její jádro je stále stejné. Změna má být podobným osvěžením, jako když v roce 2005 přišel na trh první God of War. Nevím jak vy, ale já se už nemůžu dočkat, až si výsledek vyzkouším.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama