Na Xbox One běží RDR plynuleji než dříve
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Na Xbox One běží RDR plynuleji než dříve

Na Xbox One běží RDR plynuleji než dříve

Pavel Makal

Pavel Makal

10. 7. 2016 09:02 15
Reklama

Je skoro až s podivem, jaký poprask spustilo uvedení šest let starého titulu Red Dead Redemption do programu zpětné kompatibility na Xbox One. V posledních dnech se zdá, že světová média dávají postarší, byť stále úchvatné kovbojské akci větší prostor, než mnoha současným či nadcházejícím titulům. Podle nových informací je ale jasné, že si to příběh Johna Marstona jednoznačně zaslouží.

Red Dead Redemption na Xbox One totiž dostala do vínku trochu více péče, než je u jiných her ve zpětné kompatibilitě zvykem. Ačkoli z pohledu grafiky zůstalo vše při starém, hra běží v rozlišení 1280x720 a efekty i detaily nedoznaly žádných změn, uvedení na novou konzoli vyřešilo jeden z palčivějších problémů – framerate.

Na Xbox 360 měla hra, podobně jako její bratříčci ze série Grand Theft Auto, poměrně značný problém udržet stabilní hladinu snímků za vteřinu, zejména v okolí hustě osídlených oblastí. Ve scénách, kde se pohybovalo větší množství postav, padala až k hranici 20 FPS, což se na pohybu kamery samozřejmě projevilo velice negativně. Server Digital Foundry podrobil port hloubkovému testování a výsledek je jednoznačně pozitivní: hra pod 30 FPS prakticky nikdy nepadne.

Samozřejmě se škarohlídi mohou smát pod vousy, že tu píšeme o schopnosti současného Xboxu plynule rozpohybovat šest let starou hru. Připomeňme ale, že ne všichni členové programu zpětné kompatibility jsou na tom takhle dobře. Mass Effect nebo Halo Reach si užily dost kritiky za nepovedený převod a z vlastní zkušenosti mohu říci, že první Dark Souls jsou na Xbox One prakticky nehratelné. Důvodem úspěšného portu je poměrně masivní patch, který hru doprovází. Evidentně se na něm pracuje už poměrně dlouho, protože již v únoru, kdy se hra na pár hodin objevila k dispozici na Xbox Store, byl u hry obsažen. V té době ale ještě zdaleka neřešil všechny potíže s framerate.

S ohledem na neexistenci PC verze je tak Xbox One momentálně tím nejlepší místem, kde si Red Dead Redemption zahrát. Vzhledem k tomu, že já sám jsem hru po vydání hrál na PlayStation 3 a užil si svůj díl propadů framerate, nemůžu se dočkat, až si svoje zážitky osvěžím v plynulejším kabátku.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama