Neil Druckmann o scénáři The Last of Us
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Neil Druckmann o scénáři The Last of Us

Neil Druckmann o scénáři The Last of Us

Pavel Makal

Pavel Makal

19. 7. 2016 12:39 8
Reklama

Ne nadarmo se o The Last of Us mluví jako o nejlepší hře minulé generace. Atmosférický, dojemný i syrový titul oslavil tři roky od vydání, na jeho aktuálnosti to ale i díky existenci remasteru pro PlayStation 4 nic nemění. Neil Druckmann, který pro hru napsal scénář, se o příběhu Joela a Ellie rozpovídal pro Southern California Public Radio.

Druskmann může být na svou práci patřičně hrdý, protože právě příběh a vykreslení protagonistů patřilo k elementům hry, které u kritiků i hráčů sbíraly ta nejlepší hodnocení. V rozhovoru poskytl několik zajímavých pohledů do zákulisí tvorby scénáře pro hru:

„Především je potřeba si uvědomit, že příběhy vznikají během produkce, na rozdíl od filmu, kde se napřed vyhotoví scénář a až poté se začne natáčet. V případě her máte k dispozici hrubý náčrt a s tím začínáme budovat. Příběh pak vzniká organicky s tím, jak se hra dává dohromady. Je to z důvodu jeho fungování v rámci hratelnosti, podobná věc se nedá dopředu odhadnout. Můžete mít nějakou představu, ale dokud to nevyzkoušíte v praxi, nemáte ponětí o tom, co bude a nebude efektivní. V případě, že něco nefunguje, se musíte vrátit na začátek příběhu a přepracovat některé jeho části.“

Zajímavé je i to, že příběh nepíše chronologicky, většinou prý začíná od prostředka. V případě The Last of Us to tedy byla situace, kdy už jsou Joel a Ellie spolu na cestě a Druckmann napsal několik scén, které po jejich setkání následují. Během toho vznikají levely, ve kterých se hra odehrává, a mechanismy hratelnosti, které ovlivňují vaše činnosti v nich. V tomto bodě dochází k definici charakterů hlavních postav. Poté se uspořádá casting a například na roli Joela se přihlásilo několik desítek zájemců.

Výběr nesestává jen z toho, jaký má herec hlasový projev. Autory hry zajímá i jejich pohyb a řeč těla. To vše totiž nakonec bude přeneseno na postavu, kterou budou představovat. Tuto fázi Druckmann popisuje jako počátek velmi důvěrného vztahu mezi hercem a režisérem. Jako autor je na své postavy velmi silně fixován a příběh je pro něj velice osobní záležitostí. Najednou je tu ale někdo nový, kdo do postav vkládá část vlastní osobnosti, a nějakým způsobem je interpretuje. Troy Baker, který hraje Joela, při castingu předvedl svou roli v jiném světle, než ji Druckmann původně zamýšlel. Scénárista se tomu zprvu tvrdohlavě bránil, nakonec však uznává, že poté, co se novému nápadu otevřel, Joel získal nový rozměr. Druckmann také mluví o nutnosti akceptování herecké improvizace a spolupráce na tom, aby byl scénář ještě poutavější. Je to údajně velmi živelný vztah, který trvá po celou dobu produkce hry.

Nakonec se Druckmann vyjádřil ještě na účet filmu The Last of Us, který je pořád v produkci. Momentálně ale údajně už dva roky stojí na místě.  Pokračování hry je ale jedním z možných směrů, kam se firma nyní po vydání Uncharted 4 vydá.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama