Patch dělá z No Man's Sky téměř jinou hru
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Patch dělá z No Man's Sky téměř jinou hru

Patch dělá z No Man's Sky téměř jinou hru

Pavel Makal

Pavel Makal

8. 8. 2016 08:15 7
Reklama

Včera jsme vás informovali o tom, že pokud náhodou již vlastníte kopii No Man’s Sky (šťastlivci!), rozhodně s postupem ve hře není radno moc spěchat. Během neděle totiž došlo k celkovému resetu serverů, při němž nedočkaví hráči přišli o své dosavadní dosažené objevy v galaxii a autoři z Hello Games důrazně doporučují i smazání postupu, který máte uložený lokálně.

Opakovaně uváděným důvodem je samozřejmě patch, který přichází s vydáním hry a tým kolem  Shawna Murraye upozorňuje hráče i recenzenty, aby si z hraní před oficiálním vydáním nedělali žádné zásadní závěry. Tento přístup je poměrně obvyklý a často nevěstí nic dobrého, dnes se nám ovšem dostal do rukou seznam oprav a úprav, na kterých Hello Games horečně v posledních dnech pracovali. A nutno říct, že to není žádný drobeček.

Úpravám se nevyhnula snad žádná klíčová součást hry, a pokud můžeme soudit, patch dělá z No Man’s Sky prakticky úplně jinou hru, než jakou si mohli dosud raní majitelé vyzkoušet. Než se vrhneme na podrobný popis obsahu patche, jen drobné upozornění. Některé aspekty byste možná mohli považovat za spoilery, na následující řádky se tedy vydejte jen na vlastní nebezpečí.

První a zřejmě nejzásadnější změnou je nový systém tří unikátních „cest“, které v průběhu hry můžete následovat. Už zde je evidentní nutnost začít se hrou od začátku s aplikovaným patchem, protože právě počáteční volby výrazně ovlivní to, co ve hře později uvidíte a zažijete. Dále se pak autoři zmiňují o přepracování algoritmu, který generuje vesmír. Některé planety se přemístily, prostředí změnila své původní biomy a galaxie změnily tvar. Navíc jsou teď až desetkrát větší.

Fauna, kterou na planetách potkáte, je nyní rozmanitější a objevuje se ve větších počtech. Přibyly mrtvé měsíce, planety s nízkou atmosférou a extrémně nebezpečné události, jako jsou prašné bouře a vánice. Změnil se i atmosférický systém, denní i noční obloha má nyní čtyřikrát více variant a nová technologie lépe zpracovává světelné odlesky, což má podle autorů vést hlavně k velice působivým západům slunce. Díky rozsáhlému testování došlo také k omezení důsledků rotace planet, protože hráčům při hraní dělalo potíže.

Změnám se nevyhnulo ani generování terénu, které nyní obsahuje i geometrické anomálie. Kromě toho podvodní eroze po aplikování patche umožňuje tvorbu daleko rozmanitějších a zajímavějších mořských hlubin. Zásadním vylepšením prošla i diverzita vesmírných plavidel, kterých je nyní v každé soustavě více druhů. Navíc i náklad a instalované technologie jsou nyní variabilnější a lodě mají unikátní atributy.

Co se nákladu týče, lodě nyní uvezou pětkrát více materiálu v každém slotu jejich nákladového prostoru. Do jednotlivých kapes vlastního inventáře zas nacpete 2,5x více předmětů. Toto rozhodnutí má hráčům poskytnout více svobody a hned od začátku podpořit objevitelského ducha. Autoři hodlají v následujících updatech s inventářem dále pracovat a balancovat jej pro potřeby endgame a obchodování. A když už jsme u obchodu, i ten má nyní mnohem hlubší význam. Každý hvězdný systém má svou poptávku a nabídku a rozhodně se vyplatí sledovat pohyby trhů. Ceny komodit byly vybalancovány a chyby, které v tomto odvětví dosud panovaly, byly údajně opraveny.

Tvorové, které potkáte na svých výpravách, mají nyní komplexní stravovací návyky v závislosti na typu planety a klimatu. Pokud je budete krmit a starat se o ně, přinese vám to zajímavé bonusy. Mohou vás ochraňovat, stát se vašimi mazlíčky, upozorňovat na cenné předměty a někteří dokonce vyměšují vzácné materiály. Ty ale zas rychle spolyká váš skafandr, protože dobíjení ochranných systémů nebude od nynějška lacinou záležitostí. Přibylo vylepšování obleku, což se vám bude určitě hodit, protože bouře nyní mohou být smrtící.

Určitě vás zajímá, zda se patch týká i grafiky. Hello Games se chlubí, že nasvícení a rozlišení textur bylo výrazně vylepšeno a kvalita stínů je nyní dvojnásobná. Temporal AA do patche implementovat nestihli, jsou ale prý již velmi blízko. Doskakování textur a stínů bylo omezeno a rychlost generování obsahu je nyní dvojnásobná. Zdá se vám, že je těch úprav už nějak moc? Ještě zdaleka nekončíme. Další na řadě jsou změny v celkovém vyvážení hry.

Několik stovek dostupných upgradů prošlo změnami statistik, navíc přibyly nové. Změny postihly zejména váš skafandr, loď, ale i zbraně. Zaměřování, ať už automatické nebo manuální, bylo kompletně předěláno, aby působilo jemněji. Sentinelové nyní upozorňují na vaši přítomnost jeden druhého, pokud se s nimi rychle nevypořádáte. Umělá inteligence nepřátel doznala znatelného nárůstu a údajně i autoři s nimi někdy mají co dělat.

Samozřejmě ale budete bojovat i ve vesmíru a toho se právě týká další balíček úprav. Přibyly nové taktické manévry, jako je třeba driftování přes brzdové systémy a objevila se i možnost udělit kritický zásah. Ve vesmíru nyní dochází k masivnějším bitvám, piráti se objevují častěji a obtížnost soubojů s nimi udává cena vašeho nákladu. Na některé hrdlořezy jsou vypsané odměny.

Verzi před uvedením patche se nevyhnuly ani zásadní exploity. Nekonečný warp a chyba při obchodování s cennými komoditami byly odstraněny. Došlo také k vylepšení celkové stability hry, která byla ohrožována zejména při využívání výše zmíněného exploitu s nekonečným warpem.

Vesmírné stanice jsou nyní různorodé, navíc přibyly bary, hydroponické laboratoře nebo tržiště. Multiplayerový element zas nově umožňuje scanovat soustavy, které objevili jiní hráči, čímž zvýšíte svou šanci na setkání s nimi. Zajímavé body na planetách můžete nově scanovat i přímo z lodě. Různé stavby se generují rychleji a objevují se na scanneru.

Nakonec autoři uvádí jednu finální změnu, která se týká scénáře. Jedna z „cest“, kterou se hráči mohou vydat, byla přepsána za pomoci Jamese Swallowa, který se podílel třeba i na Deus Ex. Má nyní lépe korespondovat s tématem hráčovy svobody, které se line celou hrou.

Jak vidíte, úprav byla skutečně celá řada a nutno podotknout, že jsme nakonec docela rádi, že No Man’s Sky uvidíme až v jeho tvůrci zamýšlené podobě. Už za několik málo dní budeme schopni naplno vyřknout svůj ortel nad tím, zda se podařilo naplnit všechna očekávání. A rozhodně si jej nenecháme pro sebe.

 

 

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama