Hráči No Man's Sky se potkali. Ale neviděli

10. srpen 2016 10:34 / Jiří Bigas / Novinky / Diskuze (43)

Pokud jste plánovali po spuštění No Man's Sky objevovat vesmír společně s přáteli a ihned se pokusit v obrovské galaxii cíleně potkat, má tenhle plán povážlivou trhlinu. Na překážku přitom nejsou ani tak obrovské vzdálenosti v digitální galaxii, jak jsme se původně domnívali, ale princip, na kterém hra funguje. Pokud se potvrdí, že nejde o nějakou chybu, při střetnutí jeden hráč druhého stejně neuvidí.

Nejasnosti ohledně multiplayeru v No Man's Sky se začínají vyjasňovat. Ovšem nikoli k radosti fanoušků. Jak se to celé vlastně seběhlo? Hráči s přezdívkami TheSadCactus a Psytokat se úmyslně setkali. Dorazili na stejné místo, ale jako by každý byl ve vlastním světě, vlastní instanci. Vzájemná interakce v No Man's Sky se podle všeho omezuje na skutečnost, že hry sdílejí díky serverům stejnou databází jmen a objevů.

Kouzlo toho, že se pohybujeme ve stejné galaxii, se ale rozplývá v momentě, kdy by mělo vyjít najevo, že ve skutečnosti funguje každá hra sama o sobě, nemůžete se s žádným živým hráčem doopravdy potkat, putovat vesmírem spolu, stát se třeba piráty, kteří terorizují nějaký odlehlý sektor vesmíru. Celá tahle myšlenka bere za své, pokud se potvrdí, že níže popsaný příběh není věcí náhody a nepůjde cíleně vstoupit s kamarádem do jedné instance. Vývojáři přitom opakovaně tvrdili, že možnost, že byste se náhodně s někým potkali, je minimální. Z této věty ale logicky naprosto každý usoudil, že cíleně se vyhledat a setkat půjde.

V praxi to ale vypadalo následovně. TheSadCactus prozkoumával svět, který už předtím objevil Psytokat, jak si uvědomil. Jeden druhého proto kontaktoval a následně koordinovali své kroky, aby se setkali na stejném místě a vyzkoušeli tak multiplayer v praxi. Dostali se na stejnou planetu, přišli na stejné místo. Stáli ve stejnou chvíli na té samé pozici a i když okolní svět vypadal úplně stejně, vzájemně se neviděli. Nemohli přijít nijak do kontaktu. Pokud jde o objevy, ty fungují očividně bez problému. Když jeden z dvojice objevil a prozkoumal nějakou rostlinu, jeho jméno se zobrazilo druhému hráči.

Popsané události by vysvětlovaly, proč k hraní No Man's Sky není zapotřebí mít aktivní předplatné PlayStation Plus. Tohle totiž není multiplayer v pravém slova smyslu. A na zklamání hráčů nic nemění ani skutečnost, že předevčírem Sean Murray zničehonic napsal na Twitteru, že No Man's Sky není multiplayerová hra a znovu zopakoval, že je téměř nulová šance, aby se dva hráči v tak velkém vesmíru potkali. Inu, potkali, ale doufali zřejmě v lepší výsledek.

Nikdo tím netvrdí, že je z No Man's Sky rázem špatná hra, nicméně vývojáři - ať se na mě nikdo nezlobí - v tomto bodě prostě v uplynulých letech neříkali úplnou pravdu. Buď hráče nevědomky mystifikovali, anebo podcenili možnost, že by k takovému kontaktu skutečně došlo. S tím ale museli počítat. Bez ohledu na to, že od tohoto pokusu autoři fanoušky zrazovali, něco podobného zřejmě plánovala zkusit drtivá většina z nich. Problém tak vidíme v tom, že pokud jde o malou šanci setkat se, opakovaně se vývojáři odvolávali jen na nesmírnou velikost hry a astronomické vzdálenosti.

Pořád nelze zcela vyloučit, že nešlo o nějakou technickou chybu. Třeba půjde instanci časem změnit, anebo se servery jen musejí vypořádat s prvotním přívalem hráčů. Příběh ale očividně zaskočil i samotné autory. Sean Murray na Twitteru vyjádřil velké překvapení nad tím, že k “setkání” došlo hned první den. Podle jeho slov autoři přidali možnost hledat ostatní hráče na galaktické mapě, aby je k tomu dokonce povzbudili, ale nemysleli si, že to přijde takhle brzy. Můžeme tak jen doufat, že se v některém ze slibovaných bezplatných updatů dočkáme plnohodnotnější multiplayerové složky. Ta nemusí přitom spočívat v žádném speciálním obsahu pro více hráčů, ale prosté možnosti prožít hru spolu a pohybovat se galaxií společně.

Zdroj: GameSpot

Související hry

Diskuze

Tvůj komentář

Pro přidávání příspěvků do diskuzí se prosím přihlašte!
20792015
TomKQT napsal 14. 8. 2016 v 09.27

Já moc nechápu ani smysl toho pojmenovávání. Jakou máte motivaci pro vymýšlení zajímavého názvu planety či tvora? Napadá mě touha nechat ve hře svůj otisk, ukázat se vtipným názvem atd. Hodně lidí to určitě pojme jako redakce v lets play a zabuduje do několika názvů své skutečné jméno.
Všechno to dává smysl a zní to možná i poutavě. Jenže - pokud je téměř nulová šance, že to někdo uvidí, neztrácí to celé smysl? V single player hře bych čas vymýšlením názvů neztrácel, proč taky sám pro sebe. No a toto defacto singl je...

Nahlásit nevhodný obsah

20863111
Valvetro napsal 14. 8. 2016 v 09.13

Rozčílený: Možná, že by se někdo měl projít na čerstvém vzduchu.
Nic jsem o tom nehledal, ale kdesi se psalo, že jde o chybu. Jestli to nějak řešili netuším, je mě to jedno. Ale proč z toho neudělat pořádný škandál? Doporučuji zahájit hladovku.

Nahlásit nevhodný obsah

20898962
Rozčílený napsal 14. 8. 2016 v 04.44

Masarkavtrenyrkach: Možná jen nemáš dost informací a děláš ze sebe hlupáka.

Nahlásit nevhodný obsah

20898962
Rozčílený napsal 14. 8. 2016 v 04.43

Rozčílený: https://www.youtube.com/watch?v=AE0nuW-mQ8A

Nahlásit nevhodný obsah

20898962
Rozčílený napsal 14. 8. 2016 v 04.42

Pro zdejší rádoby inteligenty přikládám video, kde samotný Sean Murray řekl, že se s hráčema potkat můžete. Na otázku, zda můžete vidět svoji postavu řekl, že to není možné, ale ostatní hráčí mohou videt Vás = způsob jak zjistit jak vypadáte. Tak mi vysvětlete kdo z nás je hlupák? Já to rozhodně nebudu. Ano není tam lobby na spojení s hráčema, ale když se lidi dohledají měli se vidět jak vývojáří slibily. Tohle je pěst do koulí.

Nahlásit nevhodný obsah

20847380
Mitsurugi napsal 10. 8. 2016 v 21.41

fortknox: Jaké domýšlení? Vždyť to přímo řekli...

Nahlásit nevhodný obsah

20883441
fortknox napsal 10. 8. 2016 v 19.29

Koukal jsem na pár videí a nuda. Hrát to je úplně něco jiného. Je to relaxační hra, tak na hodinku denně. To, že se hráči nepotkají se vědělo už z popisu hry. Lidi si domýšleli informace a teď se diví. Za mě spokojenost.

Editováno: 10. 08. 2016 v 19.49

Nahlásit nevhodný obsah

20878742
Masarkavtrenyrkach napsal 10. 8. 2016 v 17.14

Chápu, když je někdo naštvaný, protože si NMS koupil za 60USD jako masívní multiplayer hru a teď tam nevidí jiné hráče a zřejmě ani neuvidí.
Ale dobře mu tak, když si nezjistí, co kupuje.
Je tu někdo takový?
Zbytek nespokojených diskutérů si může oddechnout -- fakt tu hru _nemusejí_ kupovat. No fakt ne!

Nahlásit nevhodný obsah

20874638
Daredavil napsal 10. 8. 2016 v 16.08

Ceto: Vsak ja nepsal ze to je chyba, ale doufam, ze to tam nejak pridaj aby to slo hrat spolu.

Nahlásit nevhodný obsah

20880185
rezz3t napsal 10. 8. 2016 v 15.36

:D takže lež

Nahlásit nevhodný obsah

20863161
Tataboj napsal 10. 8. 2016 v 14.47

Ocelotr2.0: Přesně tak, zážitky dělají sami hráči. Rozhodně k tomu není potřeba interakce, navíc u procedurálního generování zkrátka nevíš, co kde objevíš. Pokud dělat vesmírnou hru (nemyslím příběhovou jako Mass Effect), tak je procedurální generování podle mě nejlepší způsob.

Nahlásit nevhodný obsah

20877290
martinbucek napsal 10. 8. 2016 v 14.39

problem je, ze ludia ocakavali vesmirne boje s moznostou pristatia na planete, ale odporucam si znovu pozriet co autori tvrdia od zaciatku....je to proste ekonomicky farming simulator vo vesmire, moznoze casom z toho spravia nieco ine, ale to co slubili tam je....o multiplayeri v podstate ani nikdy nic netvrdili, stale tvrdili, ze je single

Nahlásit nevhodný obsah

20876350
Ocelotr NN napsal 10. 8. 2016 v 14.16

red-icius: Je ta práce repetivní ? Čili rozbíjim do nekonečna šutry abych měl fuel / fuel dojde - rozbíjim šutry....

Masarkavtrenyrkach: Na stuffu píší doslova v review in progress - Nejlepší zenová záležitost :)

Editováno: 10. 08. 2016 v 14.17

Nahlásit nevhodný obsah

20878742
Masarkavtrenyrkach napsal 10. 8. 2016 v 13.09

Jestli si tuhle hru někdy pořídím, tak ji budu brát jako relaxační záležitost. Na hoďku si večer zalítat, omrknout pár planet, pojmenovat pár rostlinek, houbiček a hopsajících zvířatek (taková forma metahry -- vymyslet latinsky znějící název vystihující jejich tvar nebo chování?), pak to vypnout a třeba další den zopakovat.
Tak trochu vesmírná verze Animal Crossing -- pohodička, nikam se nehnat, hrát po kratších dávkách.
Určitý problém vidím v tom, že a) hodně lidí od toho očekávalo něco víc (jiného) než co hra ve skutečnosti je, b) lidi se na hru vrhli jak hladoví psi a hrají ji skoro desítky hodin v kuse -- není divu, že se to okouká.
Lidi si to dělají sami -- nabudí se, natěší se.... a pak jsou leda zklamaní.

Nahlásit nevhodný obsah

20809076
red-icius napsal 10. 8. 2016 v 13.05

Valvetro: pokud od toho nehledas nic vic, tak nekupuj, nemuzes byt dal od pravdy :D nedovedu si predstavit, ze bych to zapl jen na chvilku, uvedomil si, co vsechno kde musim najit, jak co vyrobit, kde co prodat atd .. tohle neni kochaci cestovaci hra .. (to delas jen mezi tou praci kolem ;)

Nahlásit nevhodný obsah

20876350
Ocelotr NN napsal 10. 8. 2016 v 13.02

Valvetro: Já ji tak beru a nic proti ní nemám :). Určitě dá za svý peníze 10-20 hodin poctivý zábavy, o tom nepochybuju. Někomu možná vydrží roky :)

Nahlásit nevhodný obsah

20863111
Valvetro napsal 10. 8. 2016 v 12.57

Ocelotr2.0: No, asi je třeba tu hru brát takovou, jaká je a nechtít od ní nic jiného. Uvidíme, třeba časem vývojáři přidají dostatek obsahu, protože potenciál to má velký. Jinak by mě zajímalo, jak to s těmi planetami je. Je jich opravdu tolik "živých"? Jak často se dá narazit na nějaké s extrémními podmínkami. Bojím se, že mi ve vesmíru bude chybět nějaká rozmanitost různých úkazů a objektů - plynní obři, mlhoviny, komety, planety s extrémními podmínkami, kde jen přiblížení k atmosféře nemusí být bezpečné, různé zajímavé jevy a podobně.

Nahlásit nevhodný obsah

20876350
Ocelotr NN napsal 10. 8. 2016 v 12.47

Valvetro: Vymodelovat celou galaxii - To nejde:). Jde to ale nahradit repetivním obsahem procedurálního generování. Koukni na Minecraft kolik potřeboval péče na mnohem menším prostoru, peníze Microsoftu atd. a stejně je v jednom hráči repetivní. Zážitky v něm dělají sami hráči a jejich interakce, nápady atd. což No Man's Sky v podstatě odřízla. Takže milliardy planet, kde každá desátá bude stejná zívačka jako ta čtyřicátá. Nebo má snad někdo v úmyslu projít celou jednu planetu křížem krážem ? I kdyby to udělal to co objeví bude stejné, jako všude jinde ve vesmíru No man's Sky.

Zalítat si - proč ne ?

Rada: Vyprdněte se na zkoumání a zamiřte rovnou do centra galaxie než se vám hra znechutí.

Editováno: 10. 08. 2016 v 12.51

Nahlásit nevhodný obsah

20847380
Mitsurugi napsal 10. 8. 2016 v 12.47

Valvetro: Radši bych měl jednu skvěle udělanou soustavu, než repetivní galaxii...

Nahlásit nevhodný obsah

20863111
Valvetro napsal 10. 8. 2016 v 12.34

Mitsurugi: Jenže zkus tak vymodelovat celou galaxii...

Ocelotr2.0: Já bych to viděl hlavně tak, že je to hra, kterou si zapneš, zalítáš si a zase vypneš. Žádné hrocení, jen nasávání atmosféry a postupné cestování galaxií. Víc od toho ani nehledám.

Editováno: 10. 08. 2016 v 12.41

Nahlásit nevhodný obsah