Guerrilla Games mají stále zájem o Killzone
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Guerrilla Games mají stále zájem o Killzone

Guerrilla Games mají stále zájem o Killzone

Jiří Bigas

Jiří Bigas

7. 9. 2016 12:49 7
Reklama

Nové číslo magazínu Game Informer se věnuje akčnímu RPG Horizon Zero Dawn od nizozemského studia Guerrilla Games. Tento talentovaný tým se ale proslavil jinou značkou - akční ságou Killzone, která debutovala v roce 2004 na PS2. Šéf studia Hermen Hulst v rozhovoru pro časopis naznačil, že by se série mohla vrátit.

Killzone učinila pro PlayStation 2 totéž jako Halo pro první Xbox. Definitivně hráče přesvědčila, že originální velké FPS mají už na konzolích své místo a mohou nabídnout zážitek, který si zákazníci do té doby spojovali především s PC. Z Killzone se rychle stala jedna z nejhodnotnějších exkluzivních značek Sony, která vlastní i studio Guerrilla Games. A původní autoři se do depresivního futuristického a válkou zmítaného světa vraceli opakovaně.

V roce 2006 s Killzone: Liberation pro PSP, o tři roky později s druhým dílem pro PS3, a pak ještě s trojkou (2011) a čtvrtým dílem s podtitulem Shadow Fall, který v roce 2013 doprovodil na trh startující PlayStation 4. Do ságy navíc přispěli i jejich kolegové z Guerrilla Cambridge, kteří v roce 2013 vydali Killzone: Mercenary na Vitu a nyní chystají na trh sportovní akci RIGS: Mechanized Combat League pro PlayStation VR.

Guerrilla Games sice s Shadow Fall příběh Killzone podle svých slov uzavřeli, ale to neznamená, že by se neexistoval prostor pro pokračování. Myslí si to alespoň zmíněný Hermen Hulst. Stále existuje prostor pro další hry, protože fiktivní svět je na to dostatečně bohatý. Z jeho slov je znát, že na Killzone studiu stále velmi záleží a sérii považují za svou nedílnou součást. Dveře pro případné pokračování tak zůstávají otevřené. A zdaleka by jej nemuseli udělat jen původní vývojáři, když už se značkou koketoval jejich partnerský tým. Otázkou je, jak by na takovou změnu reagovali skalní fanoušci.

Pravdou ale také je, že by si Killzone na druhou stranu zasloužila odpočinek. Přijetí Shadow Fall bylo slabší, a to navzdory tomu, že šlo o launchový titul a jednu z nejhezčích her roku 2013. Samotná hratelnost ale pokulhávala a ani atraktivní kulisy nedokázaly zamaskovat pocit, že člověk hraje poměrně stereotypní střílečku s několika hodně průměrnými pasážemi.

Loni touto dobou se ještě Hermen Hulst bránil spekulacím, zda se studio ke Killzone vrátí poté, co dokončí Horizon Zero Dawn. Je ale dost možné, že k tomu nakonec přeci jen dojde. Sony určitě nebude chtít nechat tuto značku ležet ladem.

Pokud byste se divili tomu, že Sony ani po třech letech nezařadila Shadow Fall, tedy svoji vlastní first party hru, do programu PlayStation Plus, zlobit se můžete na mě. Stále jsem si hru nekoupil. A jak známo, japonský gigant rozdává tituly předplatitelům až těsně poté, co si je já koupím.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama