STO na konzolích zatím není kompletní
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka STO na konzolích zatím není kompletní

STO na konzolích zatím není kompletní

Jiří Bigas

Jiří Bigas

12. 9. 2016 12:59 2
Reklama

Na vydání Star Trek Online pro PS4 a Xbox One jsme vás lákali poprvé už v květnu a konzolovou premiéru vám v obsáhlé novince připomínali znovu minulé úterý. Nyní už MMO ze světa Gene Roddenberryho přistálo na obou zařízeních, což oslavuje nový oficiální launch trailer. Víme už ale hlavně více o rozdílech mezi původní a novou verzí.

Atmosférickou upoutávkou navazujeme na naše páteční pirátské vysílání, při kterém jsme vám základy Star Trek Online ve stručnosti představili. Od té doby jsme ale nelenili a strávili v Alfa a Beta kvadrantu další hodiny, přičemž stojí za to zrekapitulovat všechny podstatné detaily, kterými se konzolová verze liší od PC originálu.

Jak už bylo řečeno dříve, těšit se můžete na jedenáct sezón, jak se nazývají zdejší obsahová rozšíření, i dvě mohutné expanze Legacy of Romulus a Delta Rising. K dispozici je skoro 130 epizod, respektive misí, chcete-li, nechybí PvP souboje ani tři hratelné strany - Hvězdná flotila Spojené federace planet, Klingonská říše a Romulanské hvězdné impérium, jehož příslušníci se pokoušejí znovu vybudovat říši paralyzovanou zničením domovského světa, kterému nedokázal v rebootu z roku 2009 zabránit velvyslanec Spock.

Leccos je ale naopak jinak. Autoři vylepšili engine, který se má údajně pyšnit lepším nasvícením, zcela přepracovali ovládání a uživatelské rozhraní. Nutno podotknout, že k oběma posledním bodům máme ale zatím značné výhrady. Ovládání je mnohdy hodně nemotorné. Neumožňuje například pracovat lépe s lodními štíty, kontrolovat jednotlivě každý zbraňový systém a speciální dovednosti vaší posádky se aktivují přes dosti krkolomné kruhové vyskakovací menu. Špatně se ovládá i přibližování kamery, jejíž vzdálenost se neustále sama mění.

V uživatelském rozhraní se sice člověk díky mnoha zjednodušením zpočátku neztratí, brzy však i u něj začne pociťovat jisté nepohodlí. Veškerá správa posádky, inventáře, lodi a dalších nezbytností je utopená v menu hry a prozatím není příliš intuitivní.

Za zmínku stojí také skutečnost, že Star Trek Online nenabízí cross-platform multiplayer a hráči z PC nemohou do konzolové verze importovat ani své dřívější postavy nebo zakoupené předměty či vybavení. V některých ohledech se pak liší i obsah hry. Asi nejvíc budou fanoušci postrádat nejnovější expanzi Agents of Yesterday, která na PC vyšla teprve nedávno a připomíná 50. výročí Star Treku. Na novou kampaň ve stylu původního seriálu si zatím musejí hráči počkat.

Totéž platí i pro systémy Duty Officer nebo Admiralty (pro správu flotily) nebo crafting v oblasti Research and Development System. Časem by však měla konzolová verze s PC srovnat krok, takže nezbývá než doufat, že ty nejzajímavější prvky se na PS4 a Xboxu One objeví co nevidět.

Pro všechny verze ale pochopitelně platí, že celá hra je zdarma, včetně všech rozšíření a během hraní nemusíte do titulu investovat ani korunu. Vývojáři vás nebudou nijak omezovat ani nutit. V drtivé většině případů se platí za pěknější uniformy, pěknější lodě, více slotů pro vaši virtuální flotilu a podobně.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama