Proč Guerrilla přišla s Horizon: Zero Dawn?
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Proč Guerrilla přišla s Horizon: Zero Dawn?

Proč Guerrilla přišla s Horizon: Zero Dawn?

David Plecháček

David Plecháček

14. 9. 2016 15:12 6
Reklama

Horizon: Zero Dawn je jedna z nejočekávanějších exkluzivních her pro PlayStation, ne-li přímo ta nejočekávanější. Vývojářským studiem je Guerrilla Games. Ale proč zrovna oni? Jak se studio, které má za sebou dlouholetou sérii Killzone, dostane k úplně jinému žánru a zasazení? Důvod tu už padl - ona dlouholetost.

Pracovat na open-world hře je totiž výzva, něco, co vás vyvede ze zajetých kolejí a stereotypů. Jak ale říká režisér Hermen Hulst, rozhodně se nedá říct, že by mělo studio na růžích ustláno. Guerrilla totiž pro takový typ hry neměla ani zkušenosti, ani nástroje, natož pak přizpůsobený engine. Je něco jiného designovat lineární akci, a svět, jaký je právě v Zero Dawn. Studio proto nabralo spoustu bývalých zaměstnanců Bethesdy nebo CD Projektu, tedy společností, které se otevřenými světy téměř výhradně zabývají.

„Myslím, že přišel čas udělat něco úplně nového,“ říká. „Měli jsme několik konceptů - zombie hry, puzzle hry...“ dodává Jan-Bart van Beek, art director hry. „Killzone byl úžasný, je v něm spousta oceli. Horizon techniku míchá s přírodou, což bylo z uměleckého hlediska zajímavé.“

Jak Hulst přiznává, rozhodnutí, které učinili, se jim vyplatilo. Ale ještě nevěděli spoustu věcí: „Nevěděli jsme příběh, ani gameplay, ani jak bude hrát celá ta kombinace a jak to celé bude fungovat jako hra. Začali jsme koncept arty, ale museli jsme je nějak rozpohybovat. Jádro týmu zůstalo stejné už od Killzone: Shadow Fall, ale samozřejmě jsme ještě rostli.“

„Musíte být sebevědomí. Nikdy nevíte, jak titul dopadne, než definitivně vyjde. Můžete jen sedět a čekat. Pravdou ale je, že například oba veletrhy E3 byly úspěšné,“ dokládá Hulst popularitu nové značky. Vývojáři jsou samozřejmě rádi, že se v Guerrille do takového riskantního projektu pustili. „Když dostanete šanci pracovat se společností jako je PlayStation, když dostanete možnost vytvořit něco, co je radikálně odlišné od dalších projektu... Kdo dostane takovou možnost, pracovat se stovkou lidí od samého začátku? Je to pro nás obrovská příležitost, a neměli bychom jí pokazit,“ dodává.

Jestli něco nepokazí se dozvíme až po Vánocích. Horizon: Zero Dawn vychází 28. února 2017 exkluzivně na PlayStationu 4. Pochopitelně je ve hře i verze se silnějším PS4 Pro, ale na rozmyšlenou a případnou koupi máte ještě poměrně dost času.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama