Bethesda nevzdává situaci s mody na PS4
Zatímco na platformě Xbox One si hráči mohou podporu modů ve Falloutu užívat již několik měsíců, na druhé straně barikády došlo nedávno k nepříjemnému oznámení. Po dlouhých jednáních Sony nakonec Bethesdě neumožnila poskytnout modifikace na PlayStation 4. Vydavatel hitů, jako je Fallout nebo série The Elder Scrolls, se ale s rozhodnutím zjevně nesmířil.
Dlouhodobé sliby, které se nakonec nepodařilo naplnit, samozřejmě komunitu hráčů nepotěšily a na sociálních sítích i diskuzních fórech se situace kolem modů na PS4 rozebírá velmi náruživě. Svůj díl kritiky si samozřejmě vysloužili i konkrétní vývojáři a tváře Bethesdy. Jízlivým komentářům se nevyhnul ani Pete Hines, viceprezident společnosti. Tomu bylo mimo jiné vyčteno, že když i méně známá hra, jakou je Farming Simulator 17, podporu modů na PS4 dostane, vypadají vývojáři z Bethesdy poměrně neschopně.
@PURE_CHAOS98 apples and oranges
— Pete Hines (@DCDeacon) September 13, 2016
Hines reagoval ve smyslu, že jde o rozdílnou situaci a nelze míchat jablka s hruškami. Do škatulky modifikací podle něj spadá celá řada aspektů, které se liší svým rozsahem a technologickou komplexností. Hines nechce komentovat přesné důvody, proč k dohodě mezi Bethesdou a Sony nedošlo. Z jeho posledního tweetu je však zjevné, že firma nehází flintu do žita a stále se snaží mody na PS4 v nějaké podobě poskytnout. Vzhledem k tomu, že jak Fallout 4, tak remaster Skyrimu má na konkurenčním Xbox One potvrzenou podporu komunitních modifikací, je určitě v zájmu obou firem a zejména hráčů, aby ke shodě došlo. Sony bohužel není dlouhodobě známa pro svou vstřícnost, což dokládá i liknavý přístup k meziplatformovému multiplayeru.
@llCubell we can't get into specifics. we still want to get mod support of some kind out on ps4.
— Pete Hines (@DCDeacon) September 14, 2016