Jošida: Autoři NMS nezvládli PR kampaň
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Jošida: Autoři NMS nezvládli PR kampaň

Jošida: Autoři NMS nezvládli PR kampaň

Pavel Makal

Pavel Makal

16. 9. 2016 13:32 13
Reklama

Od vydání simulátoru nekonečného vesmíru No Man’s Sky uběhl už měsíc a kromě toho, že počet hráčů na Steamu klesl o 98 %, se o hře již moc nemluví. Na Tokyo Game Show se však ke hře vyjádřil Šúhei Jošida, prezident Sony Worldwide Studios. A jeho slova jsou rozhodně překvapivá.

V rozhovoru pro britský Eurogamer Jošida poznamenává, že on sám si hru vyzkoušel a líbila se mu. Na druhou stranu ale prý naprosto chápe zklamání, které přinesla řadě jiných hráčů. Na vině jsou podle něj sami autoři z Hello Games a zejména Sean Murray, který v rozhovorech s novináři nasliboval víc, než nakonec dokázal splnit. Jošida měl údajně možnost zahrát si hru před vydáním a následně s aplikovaným Day One patchem. Díky tomu prý chápe obtíže autorů vydat hru v takové podobě, jakou si přáli.

Velkou část problému vidí v tom, že Murray neměl nikoho, kdo by mu pomohl s PR, které nakonec absolutně nezvládl. Zároveň ale Jošida uvádí, že Hello Games jsou odhodláni na hře dále pracovat a on sám se těší, až si ji znovu zahraje. Jeho nadšení ovšem nesdílejí tisíce hráčů, kteří požádali o vrácení peněz z důvodu nenaplněných slibů o herním obsahu. Bohužel, Sony na jejich žádosti reaguje zamítavě. V naší galerii si můžete přečíst anglicky psaný mail, který žadatelé o refundaci obdrželi. V kostce se v něm mluví o tom, že v rámci vývoje dochází ve hrách ke změnám a rozhodnutí, která autoři z Hello Games při tvorbě hry dělali, měly být jednoznačně ku prospěchu projektu. Vyjádření obsahuje i omluvu za chyby, kterými hra krátce po vydání trpěla, kategoricky však zamítá jakoukoli možnost refundace.

Na otázku, zda si myslí, že No Man’s Sky poškodilo značku PlayStation, Jošida odpovídá rezolutně: „Ve skutečnosti jsem se hrou neuvěřitelně spokojený a ohromují mě i prodeje, kterých dosáhla. Nejsem tedy tím pravým soudcem toho, zda hra poškodila značku PlayStation, ale osobně si to nemyslím. Jsem naopak hrdý, že si lidé mohou hru vedle PC zahrát i na PlayStation 4.“

Není se co divit, že je Jošida s prodeji NMS spokojen, zvláště když Sony neposkytuje možnost vrácení peněz zklamaným zákazníkům. Nemůžeme se ale ubránit dojmu, že jeho poměrně ostrá slova na účet slibů Seana Murrayho jsou v dost ostrém kontrastu s tím, jaké vysvětlení poskytuje zamítavý mail na žádosti o refundaci. Co si o celé kauze myslíte vy? Dejte nám vědět v komentářích.

 

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama