Horizon: Zero Dawn byl riskantním krokem
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Horizon: Zero Dawn byl riskantním krokem

Horizon: Zero Dawn byl riskantním krokem

Pavel Makal

Pavel Makal

19. 9. 2016 12:33
Reklama

Společnost Guerilla Games je je již dvanáct let dvorním vývojářem pro platformu PlayStation a z minulosti ji můžete znát prakticky jedině díky populární sérii stříleček Killzone. V současnosti pro nás však vývojáři z holandského Amsterdamu připravují akční open-world dobrodružství s robosaury pod názvem Horizon: Zero Dawn. A jak se podle posledních informací zdá, projekt je plně zaměstnává.

V novém rozhovoru pro server Game Informer se šéf vývoje Mathijs de Jonge rozpovídal o tom, že Horizon byl jedním ze dvou prototypů, na nichž studio pracovalo zhruba šest měsíců. Tyto dva projekty byly vybrány z více než 30 nápadů, které studio po vydání Killzone: Shadow Fall dalo dohromady. Při finálním rozhodování, který ze dvou adeptů dostane šanci, nakonec zvítězil právě Horizon: Zero Dawn.

De Jonge k tomuto rozhodnutí podotýká: „Začali jsme s menším týmem zkoumat, jaké možnosti by nám různé koncepty poskytly,pokud bychom je začali vyvíjet. V určitém bodě jsme vybrali dva, pracovali na jejich prototypech zhruba půl roku. Provedli jsme nějaké testování, interně i za přítomnosti lidí ze Sony, a pořád to bylo tak 50/50. Veškerou zpětnou vazbu jsme si nakonec dali do excelové tabulky. Měli jsme dva grafy – který projekt vás nejvíce nadchl a který představuje větší riziko? V obou případech výrazně převažoval Horizon.“

Podle zodpovědného ředitele Hermena Hulsta představoval Horizon značný risk, ale všichni, kteří viděli původní návrh, souhlasili s tím, že tohle prostě studio musí udělat. Bylo to něco tak radikálně odlišného a inspirativního, že ani netrvalo dlouho ostatní přesvědčit, aby na projekt okamžitě naskočili. Samozřejmě, přechod ze žánru lineárních stříleček k akčnímu RPG v otevřeném světě nebyl zcela bez problémů. Mathijs de Jonge poznamenává, že studiu chyběly nástroje i engine, který by otevřený svět podporoval. I proto úplně opustili práce na druhém prototypu a plnou silou se věnují Horizonu.

Žádné další informace o chystané druhé hře, která se nakonec z fáze návrhu nedostala, bohužel nemáme. Můžeme však předpokládat, že se jednalo o další díl Killzone. A kdo ví, třeba se k němu Guerilla Games po vydání Horizon: Zero Dawn vrátí. Rozhodně bychom se nezlobili, vždyť se jedná o jedny z nejlepších stříleček, které si na PlayStation můžete zahrát. Snad se jen příliš nezhlédnou v nově objevené vizi otevřeného světa, Killzone jednoduchá a lineární hratelnost sluší víc.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama