Geoff Keighley se vyjádřil k No Man's Sky
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Geoff Keighley se vyjádřil k No Man's Sky

Geoff Keighley se vyjádřil k No Man's Sky

Pavel Makal

Pavel Makal

2. 10. 2016 16:33 42
Reklama

Období ticha kolem No Man’s Sky v uplynulém týdnu vystřídalo hned několik událostí. Koncem týdne jsme vás informovali o tom, že reklamní kampaň a prezentaci hry na Steamu začala vyšetřovat britská agentura ASA, tedy úřad pro posuzování reklamních standardů. Ke hře se ale ve svém novém pořadu vyjádřil i zakladatel cen The Game Awards Geoff Keighley.

V nové show s názvem Live with YouTube Gaming mluví Keighley o svém pohledu na hru a vztah k samotnému týmu Hello Games velice otevřeně. Zmiňuje, že původně se k celé kauze kolem nedodržených slibů Seana Murraye vůbec nechtěl vyjadřovat a pociťuje vnitřní rozpor ohledně toho, co se v souvislosti se hrou děje a rolí, kterou v tom on sám sehrál: „Naposledy jsem Seana viděl někdy v březnu letošního roku a tehdy mi řekl, že už se se mnou nechce moc vídat kvůli tomu, že kolem hry  a týmu šířím negativní dojmy. Byli pod extrémním tlakem,“ tvrdí Keighley.

Vzpomíná také na první představení hry v rámci akce Spike VGX v roce 2013. Podle Keighleyho v té době vývojáři No Man’s Sky neměli absolutně tušení o tom, co chtějí se hrou dokázat, měli jen neuvěřitelnou porci energie. Přirovnává Murraye k Peteru Molyneuxovi, slavnému designerovi, který ale nakonec také podlehl tíze svých nesplnitelných slibů. Ačkoli je podle Keyghleyho působivé, že patnáctičlenný tým vytvořil hru, jako je No Man’s Sky, stále musí myslet na hráče, kteří čekali něco víc, protože podlehli slibům o podobě hry, která se nakonec na pulty obchodů nedostala. Uvádí, že No Man’s Sky není špatná hra, jen je repetitivní a nedokončená. U toho však kritika nekončí, protože skvělé hry jsou podle něj tvořeny schopnými vypravěči a velkými týmy, matematické výpočty a procedurální generace nezmůže všechno.

Keyghley se také jednoznačně vymezuje proti cenovce, kterou hra dostala. Podle něj měli hru spíše vydat jako early access a posbírat od hráčů zpětnou vazbu, která by jim osvětlila, jak projekt vylepšit. Murray podle něj nezvládl tlak „velké ligy“, nikdy nedokázal skutečně ukázat, co ve hře bude a co ne. Tak dlouho úzkostlivě hlídal tajemství a obsah hry, až se stal obětí vlastních slibů a přestal si vážit svého publika. Podle Keighleyho mají všichni hráči, kteří za hru zaplatili, právo cítit se podvedeni. Dlouho prý doufal, že Hello Games přehodnotí svou strategii, nakonec k tomu bohužel nedošlo. Na druhou stranu ale hra má podle něj potenciál situaci zvrátit. Vývojáři pilně pracují na updatech a Murray sám je údajně ochoten vystoupit v Keighleyho show a otevřeně promluvit o vývoji i krocích, které vedly ke kontroverzní podobě hry.

Na celý Keighleyho pořad se můžete podívat na přiloženém videu. Pokud má Sean Murray skutečně odvahu vystoupit před publikum a otevřeně mluvit o vývoji No Man’s Sky a nedodržených slibech, bude to rozhodně zajímavá podívaná. Těžko říct, zda se tak v očích fanoušků alespoň částečně očistí, podstatné je, aby jim studio v co nejkratším čase naservírovalo obsah, který si zaslouží. Jaký názor máte na celou záležitost vy? Zajímá vás, co Sean Murray o No Man’s Sky řekne? 

Reklama
Reklama

Související články

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama