Frostbite práce na sérii FIFA neulehčil
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Frostbite práce na sérii FIFA neulehčil

Frostbite práce na sérii FIFA neulehčil

David Plecháček

David Plecháček

3. 10. 2016 08:34
Reklama

Nový ročník série FIFA je už několik dní k dostání v obchodech. I vy tak můžete na vlastní kůži pocítit změny, které přinesl nový engine Frostbite. Ačkoliv jsme byli původně skeptičtí, zda nebude předělaná FIFA plná technických chyb, z tohoto hlediska můžeme být - zdá se - v klidu. Přesto, jak říká senior producent hry Nick Channon v rozhovoru pro MCV, přechod nebyl snadný.

FIFA 17 je největším dílem z celé série, s novým enginem vývojáři pracovali dva a půl roku, a právě za tou dobou se Channon obrací. „Vždycky, když přecházíte na jiný engine, není to nic snadného. Práce s novou technologií, ať už jde o nové konzole nebo právě engine, představuje určitou výzvu,“ říká na konto Frostbitu. Jenže zatímco Ignite byl nástroj vytvořený pro sportovní hry, Frostbite používá několik studií napříč celou společností Electronic Arts.

„V ledasčem nám pomáhalo studio DICE, tedy studio, jehož je Frostbite především. Nebudu ale lhát a říkat vám, že to bylo snadné. Pracovali jsme na tom dva roky, během kterých s námi pracovali různí odborníci z různých částí EA, a společně jsme vytvářeli FIFA 17. Ta spolupráce byla vážně skvělá. Jak se nám hra povedla nevyplývá jen ze skvělého enginu, ale i z toho, s kolika lidmi jsme spolupracovali.“ A pokud vám přijde, že autoři skvěle vypadajících stříleček nemohou sportovní hře nijak pomoci, nenechte se zmýlit. „DICE jsme žádali o pomoc s nasvícením, a tak podobně. Do hry přibylo mnoho atmosférických prvků, a mnoho z nich vznikalo za pomocí technik, které používají v DICE,“ říká Channon.

FIFA je jedním z taháků i pro Microsoft. Ročník s číslovkou 17 v názvu se totiž prodává v bundlu s Xboxem One S. Jak už v minulosti prohlásil Aaron Greenberg, FIFA je jednou ze značek, která je v Evropě pro Xbox stěžejní. Jak ale v rozhovoru říká Nick Channon, vývojáři s podobným zařazením do bundlů nemají pranic společného. „Vlastně je to super, že se vaše hra šíří i tímto způsobem. Jsme hrdí, že se na nás lidé koukají i z tohoto hlediska, že čekají, až takový bundle vyjde. Jediné, co můžeme dělat, je vytvořit dobrou hru, a na to se vždy soustředíme především. Tohle bereme jako kompliment,“ říká závěrem.  

Na naší recenzi dalšího ročníku se můžete těšit uprostřed tohoto týdne. Kromě recenze PESka a FIFA 17 ale vznikne i souhrnný článek, který letité rivaly postaví proti sobě. A pak? Pak jen čekat, s čím vývojáři přijdou zase za rok. „Musíme věci dál rozvíjet a vylepšovat. FIFA vždycky bude simulací.“ Na arkádové hraní tu byla FIFA Street. O té se ale ve studiu v současnosti nemluví, a tak ji za rok nečekejme.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama