Mafia III se mohla vrátit do Empire Bay
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Mafia III se mohla vrátit do Empire Bay

Mafia III se mohla vrátit do Empire Bay

Jiří Bigas

Jiří Bigas

5. 10. 2016 08:14 17
Reklama

Na PlayStation Blogu se objevily další zajímavé novinky k Mafii III. Vedoucí projektu Haden Blackman ze studia Hangar 13 se ve svém příspěvku rozpovídal na konto fiktivního města, dobového zasazení i hlavního hrdiny.

Jak dobře víme, Mafia III je situovaná do New Bordeaux, metropole inspirované New Orleans. Odehrává se v roce 1968 a jejím hlavním hrdinou je sirotek a vietnamský válečný veterán Lincoln Clay. Haden Blackman vypráví, že tyhle tři prvky jsou pro hru klíčové a určující - místo, čas a protagonista. Často je proto podle svých slov tázán, s čím autoři přišli první. Ale ve skutečnosti zmíněné oblasti vykrystalizovaly společně v průběhu času.

Haden Blackman vypráví, že podobně jako řada jiných her si i Mafia III prošla při tomto hledání řadou slepých uliček a nápadů, které se zdály dobré, ale později je autoři z různých důvodů zavrhli. Cesta od nápadu udělat novou Mafii až k finální hře byla prostě pořádně klikatá.

Podle jednoho z původních nápadů se měl hrdina vrátit do fiktivní metropole z druhého dílu Empire Bay. Další verze zase počítala s více menšími oblastmi namísto jednoho velkého města. Hra také původně mohla začít v roce 1952 krátce po událostech Mafie II, případně se naopak rozprostírat přes celá šedesátá léta.

Hlavním hrdinou se mohl stát namísto Lincolna “fixer”, který se dokáže postarat o jakýkoli problém mafie. Vzpomínáte si na Wolfa z filmu Pulp Fiction, kterého hrál Harvey Keitel? Nějak takhle si ho představujeme. Stejně tak přicházela v úvahu možnost, že bychom hráli za zkorumpovaného policistu nebo naivního mafiánského poskoka na samém dně žebříčku, který by se jen ocitl ve špatnou dobu na špatné místě.

Autoři podle Blackman uvažovali o mnoha variantách a z každé mohlo něco zajímavého vzniknout, ale tým cítil, že to nebyly ty správné kombinace. A pak došlo na lámání chleba. V každém vývojovém procesu dojde na okamžik, kdy už není cesty návratu , musíte se podle Blackmana rozhodnout a jít po zvolené cestě. To se mělo stát s první hratelnou verzí, když potřebovali vývojáři dát dohromady základní herní mechanismy a naplánovat detailněji další vývoj. To nešlo bez toho, aniž by měli jasno o prostředí a hrdinovi.

Všechny nápady se tak začaly postupně filtrovat a zkoumat ze všech stran. Jaké je město, hlavní hrdina a doba? Takové otázky řešilo studio, když se snažilo přijít s něčím novým, s novou atmosférou i novými tématy. Hlavní hrdina a zvolené období do sebe musí zapadnout a vzájemně se doplňovat. O to šlo studiu Hangar 13 především.

Město inspirované New Orleans roku 1968 se zdálo být dobrou volbou, ale autorům se k němu nehodil žádný z dříve zamýšlených hrdinů. Žádný neměl příběh unikátní pro tento rok a toto město. Až nakonec po několika týdnech autoři přišli s novou postavou - Lincolnem. Tenhle protagonista jim, jak věří, umožnil prozkoumat nejen témata mafie, ale i rasové otázky na jihu USA ve druhé polovině šedesátých let.

Coby vietnamský veterán ale rovněž ztělesňuje jedno z největších traumat této doby a navíc má předpoklady pustit se do křížku s italskou mafií. A jako sirotek je to člověk, který neustále hledá místo, kam by patřil, náhradní rodinu. To dává základ jeho smyslu pro loajalitu, který pohání jeho touhu po pomstě a dává mu motivaci založit vlastní mafiánskou rodinu. Tak našli vývojáři postavu, která patří do New Bordeaux, a už se podle Blackmana nemohou dočkat, až se s ní konečně seznámíme.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama