O 60 dolarů za NMS si neřekla Sony, ale autoři
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka O 60 dolarů za NMS si neřekla Sony, ale autoři

O 60 dolarů za NMS si neřekla Sony, ale autoři

Jiří Bigas

Jiří Bigas

6. 10. 2016 13:05 24
Reklama

Pokud už nemůžete novinky o No Man's Sky ani vystát, naprosto tomu rozumíme, ale čísla čtenosti říkají, že většinu z vás tohle téma stále zajímá, mnohdy dráždí a rádi o něm živě diskutujete. A i když se snažíme většinu nezajímavých drobečků ignorovat, zrovna tahle konkrétní novinka za pozornost určitě stojí.

Vnáší totiž zase trochu více světla do pověsti, která hru provází. Ať už patříte mezi její kritiky, anebo ji naopak bráníte, určitě si vzpomenete, že jedna z velkých kontroverzí se točila okolo cenovky. Spousta lidí už před vydáním tvrdila (a ještě více hráčů se k nim přidalo po vydání titulu), že plná cena za nezávislou hru je nepřiměřená. I když my si to nemysleli, protože podle nás nejde zjednodušovat cenovou politiku na to, že blockbustery mají stát 60 dolarů a indie hry jen pár babek, spoustu lidí tvrdilo, že za podle nich přemrštěnou částku může Sony.

A ejhle, není tomu tak. Geoff Keighley ve svém pořadu na YouTube prozradil, že šedesátidolarovou cenovku na hru “nalepili” vývojáři ze studia Hello Games a nikoli Sony. Ať už máte pocit, že hra nabídla dostatek obsahu, aby to ospravedlnilo plnou cenu, nebo na tohle nehledíte, je zřejmé, že za to nelze spílat vydavateli. Podobně se už dříve představitelé Sony zřekli odpovědnosti za to, že by řídili marketingovou politiku vývojářů a vyvolávali nepřiměřená očekávání a umělý hype.

V každém případě je jisté, že by se No Man's Sky vyhnulo alespoň částečně kritice, kdyby byla cenová hladina nižší. Takhle k ní byli hráči přirozeně přísnější než k některým levnějším nezávislým hrám. I když Sony byla zodpovědná za distribuci hry, nemá prsty v tom, kolik hra stála. V show Live with YouTube Gaming Geoff Keighley také řekl, že i když byl u představení hry na předávání cen VGX 2013, nebyl v kontaktu s Hello Games od března 2016, protože si zakladatel týmu Sean Murray myslel, že byl Keighley ke hře trochu moc negativní.

I když nebyl Keighley půl roku před vydáním No Man’s Sky se studiem v kontaktu, několikrát se Seanem a jeho týmem do té doby hovořil s tím, že Keighley nesouhlasil s cenou 60 dolarů. Nebyl podle svých slov ani nakloněn tomu vydat hru rovnou krabicově. No Man’s Sky podle uznávaného novináře a moderátora mělo vstoupit do nějakého early access programu a mělo se dále vyvíjet za pochodu na základě kooperace mezi vývojáři a komunitou.

Podle Keighleyho jsme všichni chtěli věřit No Man’s Sky. Chyba byla i to, že Sean Murray jasněji neřekl, co ve hře bude a co nikoli. Fakt, že NMS vyšlo kromě PC jen na PS4, a Sony se ke hře tak výrazně hlásila, vedl mnoho lidí k domnění, že je japonský výrobce i vydavatelem hry. Tak tomu ale není. Sony měla na starost jen distribuci PS4 verze a Hello Games figurovali i v roli vydavatele. Keighley proto opravuje, že otázka ceny byla plně v rukou autorů hry.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama