Autoři Inside odhalili morbidní tajemství hry
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Autoři Inside odhalili morbidní tajemství hry

Autoři Inside odhalili morbidní tajemství hry

Pavel Makal

Pavel Makal

8. 10. 2016 17:12 5
Reklama

Plošinovka Inside, duchovní nástupce opěvovaného Limba, okouzlila mnohé svou originální atmosférou všeobecného zmaru, nejistotou, co číhá na další obrazovce a řadou otázek, které v myslích hráčů budila po celou dobu hraní i po něm. Ne nadarmo si v naší recenzi vysloužila absolutní hodnocení. V Inside se moc nemluví a i hudební doprovod je velmi střídmý. Točí se kolem něj ale jedno poněkud morbidní tajemství.

Martin Stig Andersen ze studia Playdead, které má Inside na svědomí, se v rozhovoru pro server Gamasutra pochlubil tím, že při nahrávání zvukového a hudebního pozadí byla mimo jiné využita i skutečná lidská lebka. Ano, čtete správně, a pokud nám nevěříte, přesvědčte se sami v naší galerii, kde je netradiční nástroj zachycen.

Netradiční nápad údajně vznikl z touhy prozkoumat odlišnost toho, jak svůj hlas slyšíme my sami a jak jej vnímají ostatní. Andersen říká: „Lidé jsou často šokováni tím, jak zní jejich nahraný hlas, protože uvnitř vaší hlavy je to úplně něco jiného. To je dáno tím, že velká část toho, co slyšíme, je rezonance hlasu naším tělem, například čelistní kostí. Zkuste si při mluvení či zpěvu zacpat uši a pochopíte, o čem mluvím.“

Právě tento fakt stál za rozhodnutím použít pro nahrávání lidskou lebku. Vývojáři se snažili vytvořit zvuky tak, jak je slyšíme uvnitř hlavy. Andersen nijak blíže nespecifikuje, jak si lebku opatřil. Vizuál Inside podle něj dobře koresponduje se soundtracky z béčkových filmů 80. let. Při tvorbě zvukového pozadí se běžně jen nerad spoléhá čistě na syntezátory, přidání lebky však mělo podle něj za následek zcela nový aspekt kvality. Přiznává, že při jejím používání časem vypadaly zuby.

Anderson je s výsledkem velmi spokojený, ale pochybuje, že by v budoucnu lebku ještě někdy použil. Tvrdí, že se ke každému projektu snaží přistupovat novátorsky a hledá svěží, originální a typický zvuk. Podle něj to napomáhá k vytvoření uceleného zážitku v konkrétní hře. Jak se na podobné věci díváte? Vadilo by vám, kdyby někdo pro svou hru využil například lebku někoho z vašich blízkých? Dejte nám vědět v komentářích

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama