Horizon: Zero Dawn na nových obrázcích
Horizon: Zero Dawn z dílny studia Guerilla Games je jednou z nejzajímavějších exkluzivních her, které se v příštím roce na PlayStation 4 objeví. Ať už jde o poměrně originální zasazení nebo krásnou grafiku, hra si rozhodně zaslouží naši pozornost. Vývojáři, kteří mají na kontě například sérii stříleček Killzone, se nyní rozpovídali o tom, proč jsou v Horizonu prvky RPG.
V rozhovoru pro server Gameinformer se k tomuto tématu vyjádřil šéf vývoje hry Mathis de Jonge. Podle něj tým od začátku věděl, že chce dělat hru, která se odehrává ve velkém, otevřeném světě. S RPG elementy se v počátcích vývoje nepočítalo, nakonec ale byly do hry přirozeně implementovány:
„Pracovali jsme na tomto konceptu z vývojářského hlediska. Kladli jsme si otázku, jaké aspekty v naší hře budou dobře fungovat. A pak jsme je přidali. Nebyli jsme od začátku rozhodnutí, že ve hře budou RPG prvky a že je projekt potřebuje. Tak se to nestalo. Vždy jsme se rozhodovali, že budeme postupovat z konceptuálního hlediska,“ říká de Jonge.
Upozorňuje například na fakt, že při souboji s robotickými dinosaury uvidíte při zásahu čísla, která symbolizují míru způsobeného poškození, jako je tomu například v Borderlands. Nejde přímo o RPG systém, ale spíše způsob, jak hráči ukázat, že jeho taktika funguje a působí nepříteli dostatečnou škodu. Nemáme ale očekávat, že by RPG principy byly příliš hluboké. Hardcore statistiky ve hře přítomny nebudou, na druhou stranu si ale přijde na své každý, kdo má rád kvalitně vyprávěný příběh a špičkovou prezentaci. Pro studio Guerilla Games je Horizon poměrně ambiciozním projektem, vývojáři se v minulosti vyjádřili, že je hra čtyřikrát větší a komplexnější než jejich zatím poslední titul Killzone: Shadow Fall.
Kromě těchto informací se na internetu objevila i sada nových screenshotů. Vypadají skutečně skvěle a jen podtrhují slova autorů o parádní prezentaci. Naleznete je v naší galerii.