Jak bude těžit Horizon z výkonu PS4 Pro?
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Jak bude těžit Horizon z výkonu PS4 Pro?

Jak bude těžit Horizon z výkonu PS4 Pro?

Zdeněk Princ

Zdeněk Princ

1. 11. 2016 16:47 1
Reklama

Technický ředitel Guerilla Games Michiel van der Leeuw sepsal pro PlayStation Blog delší článek o tom, jak bude jejich připravovaný Horizon: Zero Dawn těžit z vyššího výkonu konzole PlayStation 4 Pro. Pokud vás zajímá, nakolik se bude hra lišit od základní verze pro původní PS4, resp. PS4 Slim, pak se můžete těšit zejména na vyšší rozlišení a plnou podporu HDR obrazu.

Van der Leeuw nicméně začíná svůj blog ujištěním, že si na své přijdou i ti hráči, kteří nemají či neplánují pořídit televizi či monitor s podporou 4K rozlišení: „K dispozici máme mnoho technologií, z nichž nejlogičtěji připadá v úvahu supersampling. Jde o velmi kvalitní techniku vyhlazování hran, kdy v podstatě renderujeme hru ve vysokém rozlišení (blížící se 4K) před tím, než obraz zmenšíme na finálních 1080p,“ vysvětluje technický ředitel.

Ve výsledku by měl tento postup přinést mnohem detailnější a čistší obraz, což je hlavním záměrem vývojářů v souvislosti s hrou, která se snaží simulovat prostředí, jak by vypadalo na zemi po obrovské apokalypse. Společně s tím se pak lidé z Guerilla Games snaží vylepšit kvalitu stínů, ale přiznávají, že v kombinaci s anizotropním filtrováním zatím musí ještě vychytat spoustu much.

Všichni ostatní, kdo jsou vybaveni 4K displejem, pak dostanou plnohodnotný 2160p obraz plný detailů, jichž si nebude možné všimnout při nižším rozlišení. Ať už jde o detaily oblečení hlavní hrdinky, padající lístečky ze stromů nebo kilometry a kilometry dohlednosti – to všechno bude PS4 Pro schopný zvládnout v kombinaci s HDR efekty.

Jak sám Van der Leeuw v závěru uvádí, pro něj osobně je PS4 Pro především o výkonu, který vývojáře – a nejen nutně ty z Guerilla Games – omezoval v jejich práci. Navíc je podle něj ideální, že si každý tým může sám zvolit, jak extra výkon využije, což může vést k zajímavým projektům i předělávkám stávajících her, čekajících na to, aby se mohly plně rozvinout na silnějším hardwaru. Ať už se jedná o lepší grafiku, nebo jen o více místa pro uživatelské rozhraní či výpočet procesů na pozadí.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama