Guardian měl být podle Uedy rychlý projekt
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Guardian měl být podle Uedy rychlý projekt

Guardian měl být podle Uedy rychlý projekt

Jiří Bigas

Jiří Bigas

11. 11. 2016 16:35 3
Reklama

The Last Guardian začátkem prosince po mnoha odkladech konečně dorazí do obchodů. Hra je ve vývoji bezmála 10 let a její autor Fumito Ueda (Shadow of the Colossus, Ico) sám přiznává, že jej překvapilo, jak dlouho mu trvalo titul dokončit.

V rozhovoru pro britský Eurogamer se rozpovídal Ueda o dlouhém vývoji, co bude následovat po něm a obavách, aby se z něj nevyklubal další podobně náročný projekt. “Ani v těch nejdivočejších snech bych si nedokázal představit, že to bude trvat tak dlouho,” prohlásil talentovaný designér. Ve skutečnosti podle svých slov usiloval o pravý opak. Po zdlouhavém vývoji her Ico a Shadow of the Colossus, které také spolykaly spoustu času, tým chtěl naopak další titul zvládnout mnohem rychleji. “Takový byl alespoň náš cíl,” posteskl si Ueda.

Cokoli, na čem bude podle svých slov dělat příště, nechce, aby zabralo tolik času. Pokud jde o budoucí projekty, má už několik nápadů. “Některé z nich jsou ve stejném duchu jako jako ty tři hry, které jsem dosud udělal. Některé z nich jsou úplně jiné,” poznamenal Ueda. Pohrává si podle svých slov s více nápady. “Ale vytvořit hru je opravdu obtížný úkol. Stále čekám na myšlenku, která bude stát za to překonat tu obrovskou výzvu,” svěřil se.

Kromě toho Ueda v rozhovoru mluví o tom, že málem ztratil naději, že The Last Guardian někdy dokončí. O tom, jak by vývoj obtížný a jak si on nebo lidé z jeho týmu občas mysleli, že hra bude zrušena. Řeč se stočila i k tomu, proč odešel ze Sony. Stručně řečeno se chce věnovat více kreativní části vývoje. Výzvu představovala například AI vašeho parťáka jménem Trico. Ueda mluvil také o konkurenci a svěřil se, že byl doma, když se hra dočkala gold statusu, jak byl šťastný a že to byla úleva. Ale po 10 letech ve společnosti Guardiana se neubránil ani lehkému smutku. Tyto dvě emoce dohromady způsobily, že vše nakonec přijal poměrně neutrálně.

Fumito Ueda mluvil ale také o obavách. Redaktor Eurogameru upozornil na to, jak se změnil v posledních letech způsob, jakým lidé hrají hry a reagují na ně. Příklad her jako No Man's Sky dokládají, že očekávání se může obrátit proti nim. Padla tak otázka, zda se Ueda obává, že by se něco podobného mohlo stát i jeho novince, když proti ní může pracovat 10 let očekávání.

Podle autora hry by byla lež tvrdit, že nemá vůbec žádné obavy. Vždy existují podle něj určité pochyby. Ale není to nic zásadního. Když se podle něj lidé podívají nyní na jeho starší hry, mohli by o nich prohlásit, že jsou relativně prázdné. Ale takové hry Ueda dělá. Dělá hry, jaké by sám podle svých slov chtěl hrát. Takové byly ty předchozí a to samé platí i o té nejnovější. “Je jen otázkou, kolik lidí tam venku je jako já,” dodal Ueda.

Mimochodem, Sony včera oznámila, že se hra při uvedení dočká updatu pro PS4 Pro. Nabídne upscalované rozlišení až 4K a více blíže neupřesněných vylepšení. S patchem bude také podporovat technologii HDR. A to pochopitelně i na staré PS4.

The Last Guardian je ve vývoji skoro 10 let, jen o kousek méně než Final Fantasy XV. Na duchovním nástupci her Ico a Shadow of the Colossus se začalo aktivně pracovat v roce 2007 a oznámen byl o dva roky později na E3. První nápady však Ueda dával dohromady už v roce 2005 bezprostředně po dokončení Shadow of the Colossus. Hra měla vyjít exkluzivně pro PS3 v roce 2011. Byla ale mnohokrát odložena a posléze v roce 2012 z technických důvodů přesunuta na PS4. O tři roky později se na E3 znovu slavnostně představila.

The Last Guardian si můžete předobjednat na Xzone.cz.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama