Jak bude Resident Evil tlačit hráče do úzkých?
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Jak bude Resident Evil tlačit hráče do úzkých?

Jak bude Resident Evil tlačit hráče do úzkých?

Pavel Makal

Pavel Makal

13. 11. 2016 16:01 1
Reklama

Resident Evil 7 nám od svého oznámení na letošní E3 nedá spát. Ne, že bychom se snad propoceni budili ze snu kvůli dvojici demoverzí nebo VR prototypu Kitchen, ale nový směr, který se série se sedmým dílem rozhodla nabrat, zkrátka budí celou řadu otázek. V nejnovějším čísle magazínu Famitsu se objevil rozhovor s vývojáři, v němž hovoří o celé řadě herních prvků, jimiž budou hráče neustále držet ve střehu.

Jedním z nich je například nepředvídatelná AI nepřátel. Nikdy si nemůžete být jisti, zda jste právě narazili na spíše netečného nepřítele, nebo naopak na nebezpečného predátora, který při pátrání po hlavním hrdinovi převrátí několik místností vzhůru nohama. Někdy se k vám nebezpečí doslova připlíží zezadu a uštědří vám pořádný políček, který vás sice možná nezabije, přinutí vás ale rychle jednat. I proto je dobré velmi pečlivě volit mezi různými typy zbraní a ne vždy se spoléhat na hlasitý střelný arzenál.

Autoři nešetří chválou na svůj nový engine, díky němuž mohou ještě lépe budovat atmosféru. Zmiňují například, že technologie RE Engine jim umožňuje vyčarovat tak odpudivé a prohnilé prostředí, že bude hráč jeho pach přímo cítit. Prostředí, v němž se hra odehrává, tedy opuštěné městečko kdesi v Louisianě, bude plné míst, které je nutné dokonale prošmejdit. Když si nebudete jisti svým dalším postupem, vždy sledujte okolní prostředí. Někdy i předměty, které nemají přímý účel, mohou poskytnou důležitou nápovědu. Vývojáři zmiňují například hru světla a stínu a nutnost dívat se na problémy z různých úhlů.

Nakonec zmiňují, že pro přežití hrůz, které na vás sedmý Resident Evil vypustí, je nutné k potížím přistupovat s otevřenou myslí a zkoušet i neobvyklé kombinace předmětů. Hráč by se v průběhu hry měl dostat do takové nouze, že pro něj každá nalezená věc bude darem z nebes a nebude se jí chtít vzdát. Některé skutečně nakonec potřebovat nebudete, ale nemůžete si být jisti, dokud to nevyzkoušíte. Stresující v tomto případě bude i značně omezená velikost inventáře, která vás bude neustále nutit k rozhodnutí, co si ještě vzít s sebou. Podobné situace byly vlastní prvním dílům série, na jejichž atmosféru chce novinka navázat. Vývojáři mají zjevně velmi přesnou představu, jak chtějí na hráčovu mysl působit. Jak moc se jim to povede, to se dozvíme již v lednu, kdy hra vychází. Předobjednat si ji můžete v e-shopu Xzone.cz.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama