Kampaň NMS nebyla klamavá, rozhodl úřad
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Kampaň NMS nebyla klamavá, rozhodl úřad

Kampaň NMS nebyla klamavá, rozhodl úřad

David Plecháček

David Plecháček

30. 11. 2016 14:27 28
Reklama

Patříte mezi zastánce toho názoru, že Hello Games ve své reklamní kampani o No Man‘s Sky lhali? Nebo toto malé studio naopak bráníte s tím, že i když hra měla své mouchy, nakonec dostála tomu, co se o ní naslibovalo? Nechceme dmýchat horlivou diskuzi, ale tou samou otázkou se ve Velké Británii zabýval i úřad, který posuzuje reklamní standardy. O vyšetřování jsme psali na konci září, ale od té doby se k celé problematice nikdo fundovaný nevyjádřil. Na konci listopadu ale ASA (Advertising Standards Authority) rozhodla – ve prospěch Seana Murrayho a jeho No Man‘s Sky. Se zprávou přišel britský magazín MCV.

Úřad několik týdnu sbíral podklady, na základě kterých následně rozhodl. Kromě informací z karty hry na Steamu nebo ze záběrů z již vydaných trailerů se vyšetřovatelé zaměřili i na samotný tým a k jednotlivým bodů požádali o vyjádření i vedení Hello Games. Základním obranným tvrzením byla nejdříve všemi chválená a následně všemi zatracovaná procedurální generace. Díky ní mohli vývojáři pronést, že „každá planeta byla unikátní“ a tím pádem „zážitek každého hráče mohl být odlišný“. Ve spojitosti s reklamou se úřad dočkal odpovědi, že z toho důvodu „bylo velmi složité opětovně vytvořit scény z reklam (čímž se myslí i trailery a screenshoty ukazované před vydáním hry na Steamu, pozn. redakce)“.

Na svou obranu Hello Games pronesli větu, dle které „se všechny prvky ukazované v reklamách ve vesmíru No Man‘s Sky vyskytovaly v množství více než hojném“ a že vývojáři „věří, že k potencionálním zákazníkům hovořili jasně a srozumitelně, a že zážitek, který slibovali, prožil každý hráč, který se hrou strávil průměrné množství času“. Kolik času si pod tímto údajem máme představit, zůstává nejasné. To samé vedení prohlásilo i grafice – totiž že na úroveň z trailerů dosáhl průměrný počet hráčů – přičemž řeklo, že úroveň grafiky v reklamách byla nižší, než čeho bylo No Man‘s Sky schopné.

A teď k tomu, proč úřad rozhodl tak, jak rozhodl, a proč se studio Hello Games vyhlo sankcím. Asi vás nepřekvapí, že hlavním argumentem bylo opravdu procedurální generování celého světa, tedy mechanismus, který hráčům nezaručí, že na stejné prostředí ve hře narazí, ačkoliv určitá šance tu opravdu existuje.

ASA pro MCV vysvětluje několik bodů, na základě kterých rozhodla. V rozporu se záběry nepovažuje kvalitu vody: „Vyžádali jsme si záběry od Hello Games, a usoudili jsme, že se její zobrazení více méně shoduje jak ve hře, tak na gameplay záběrech před vydáním hry.“ Podobná situace nastala i s umělou inteligencí. Poněkud odlišné závěry regulátor vyvodil při zkoumání velkých vesmírných bitev. Ty nejprve vyhodnotil jako méně časté a tuto informaci předal studiu, které ale obratem zaslalo in-game záběry podobného ražení jako v trailerech s poznámkou, že podobné situace jsou ve hře velice vzácné, což úřad jako argument uznal.

A tak bychom mohli pokračovat. Podle úřadu se zkrátka celková grafika hry od možného vizuálu nijak neliší, a výkonný počítač kolikrát dokáže vykouzlit ještě hezčí záběry, než byly k vidění před vydáním hry. „Z vyšetřování vyšlo najevo, že záběry a screenshoty použité jako reklamní nástroje byly opravdu vytvořené přímo ze hry, a uznali jsme, že se Hello Games snažili ukázat svou hru v tom nejlepším světle. Vzali jsme v potaz výše uvedené argumenty, a rozhodli jsme, že reklama je v souladu s tím, jak vypadají záběry, které nám studio Hello Games a nezávislé třetí strany poskytly.“

Pokud se pro vás jedná o ujištění, že s koupí hry dostanete vysněný zážitek, můžete ji pořídit na Xzone.cz

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama