Vývojáři hovoří o Aloy z Horizon: Zero Dawn
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Vývojáři hovoří o Aloy z Horizon: Zero Dawn

Vývojáři hovoří o Aloy z Horizon: Zero Dawn

Pavel Makal

Pavel Makal

15. 12. 2016 08:52 2
Reklama

O studiu Guerilla Games jsme v uplynulých dnech slýchali spíše ve spojitosti s jeho enginem Decima, který si Hideo Kodžima vybral pro svůj chystaný projekt Death Stranding. Samozřejmě ovšem nezapomínáme na to, že v nizozemské studio momentálně dokončuje vývoj akční open world adventury Horizon: Zero Dawn. Té je nyní věnován i nový vývojářský deníček.

Na PlayStation Blogu se ke hře vyjadřuje sám ředitel studia Hermen Hulst, šéf vývoje Mathijs De Jonge a hlavní výtvarník Jan-Bart van Beek. Tentokrát si vzali na paškál samotnou hlavní hrdinku, tedy rusovlasou Aloy, se kterou budeme putovat nebezpečným světem plným robotických dinosaurů. Velmi důležitým prvkem vyprávění bude její minulost a původ. Vývojáři říkají, že podoba Aloy byla prakticky okamžitě jasná. V průběhu vývoje sice docházelo k drobným úpravám, ale od počátku věděli, že hlavní hrdinkou bude mladá zrzka.

Ta v úvodu hry žije s jedním z lokálních kmenů, ale pohybuje se spíše na okraji jeho komunity a lidé jí až na výjimky příliš nedůvěřují. Naštěstí ale potkáte i několik spřízněných duší, mimo jiné například obchodníky, od kterých lze získat omezené množství zásob. Zajímavé je, že se ve hře hned několikrát vrátíme do minulosti a prožijeme události z Aloyina dětství. Tyto sekvence jsou využívány zejména jako tutorial, který vám vysvětlí nové herní prvky.

Vývojáři chtějí, aby hráči objevovali svět spolu s hlavní hrdinkou. Pro ni, stejně jako pro ně, bude úplně nový, od mala žila v poměrně uzavřeném prostředí a na širé pláně se vydává až v hráčově společnosti. Při objevování světa je kladen zásadní důraz na fakt, že Aloy a její lidé nejsou prvními obyvateli. Během putování budete neustále narážet na pozůstatky vyspělé civilizace a jedním z klíčových aspektů příběhu je zjišťování, co tuto společnost ukončilo. Nikdo ze současných obyvatel si to totiž nepamatuje, podle nich byl svět vždy takový, jaký je nyní.

Při návrhu kmenů se vývojáři snažili přistupovat k problematice z antropologického hlediska. Zamýšleli se nad tím, v jakých oblastech by se populace nejspíše usadila a jak by se následně vyvíjela na základě dostupných prostředků. Ve hře byste měli narazit na spoustu menších příběhů, které popisují minulost jednotlivých kmenů. V první řadě je ale Horizon: Zero Dawn osobním příběhem Aloy a skrz něj odhalujete komplexní záhadu minulosti světa.

Hermen Hulst nadále popisuje rozhodnutí o podobě hlavní hrdinky: „Nechtěli jsme typického drsného svalovce, ale spíše obratnou postavu, která třeba není schopna postavit se proti palebné síle nepřátel, ale dokáže je přechytračit. S volbou jsme velmi spokojeni. Naším cílem byla velmi zvědavá, inteligentní osobnost, která je rozhodnuta odhalit tajemství světa kolem ní. A umí být pěkně ostrá, nejde o žádnou Disneyho princeznu. Ve hře je spousta mytologie a pověr, kterými se řídí místní kmeny. Aloy je k tomu ale spíše skeptická, je to realistka, která klade otázky a tvoří si vlastní názory.“

Horizon: Zero Dawn vychází v březnu příštího roku exkluzivně na PlayStation 4, původně jsme se hry měli dočkat ještě letos před Vánoci. Nakonec se vývojáři rozhodli věnovat hře dodatečnou péči a vydání odsunout. Dojmy ze hry, které načerpal Vojta na letošní E3, jsou více než pozitivní. Právě tenhle otevřený svět s originálními obyvateli by se mohl stát tím největším jarním hitem. Nechme se překvapit. Horizon: Zero Dawn si můžete předobjednat v e-shopu Xzone.cz.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama