Teaser Death Stranding poháněl jiný engine

20. prosinec 2016 10:54 / Jiří Bigas / Novinky / Diskuze (1)

Hideo Kodžima v rozhovoru pro IGN potvrdil to, o čem jsme mluvili už několikrát. Upoutávka, která odhalila hru v červnu na E3, běžela na jiné technologie, než je engine Decima od nizozemského studia Guerrilla Games. Ten už dříve využila jejich akce Killzone Shadow Fall, horor Until Dawn od Supermassive Games a rozpohybuje rovněž Horizon Zero Dawn.

Pokud jste se nad tím trochu zamysleli, muselo vám to být nápadné už pár měsíců. Kodžima totiž dlouho jasně říkal, že si jeho tým ještě nevybral engine, který pro hru použijí. Současně ale bylo řečeno, že trailer na E3 běžel v reálném čase a nebyl předrenderovaný. Hodně se tak spekulovalo, zda vývojáři sáhli po nějaké provizorní technologii, na to byl ale výsledek až nápadně dobrý. Častěji se tak řešilo, že jde o nějaké third party řešení, které je mezi kandidáty na vítězný engine.

Teď už víme s jistotou, že Decima E3 upoutávku nerozpohybovala. Nejde o stejný engine, jaký už využil druhý trailer z letošního předávání The Game Awards. Ten rovněž běžel v reálném čase, konkrétně na PS4 Pro a v rozlišení 4K. Kodžima také jasně řekl, že spolupráci s Guerilla Games navázal až po představení E3 teaseru. Jaký engine ale autoři původně použili, to už neprozradil.

Jak jistě dobře víte, otec Metal Gearu si udělal malý výlet kolem světa a zasatvil se u celé řady (nejen) first party vývojářů Sony při hledání optimální technologie. Nyní potvrdil také předpoklad, že se jeho tým rozhodl nedělat vlastní engine, protože nechtěl, aby hráči museli na jeho další titul čekat příliš dlouho.

Pochválil přitom ten od Guerrilla Games, který se ukázal být tím pravým. Podle Kodžimy se skvěle hodí pro open world hru a její vývoj. Což byl pochopitelně důležitý aspekt. Závěrem dodal, že věří, že tento engine jim pomůže udělat lepší hru a může pomoci celému hernímu odvětví. Ostatně, už před časem jsme psali, že to není jednostranná dohoda a vývojáři z Kodžimova týmu se budou také podílet na dalším vývoji samotné technologie. Nebudou ji tedy jen pasivně využívat, ale dál ji aktivně rozvíjet.

Zdroj: IGN

Související hry

Diskuze

Tvůj komentář

Pro přidávání příspěvků do diskuzí se prosím přihlašte!
20853654
RuThaN napsal 20. 12. 2016 v 17.56

To je zase kecu, pak se ukaze to byla "realtime CGI", cili realtime prehravany video, udelany v Maxku..

Editováno: 20. 12. 2016 v 17.57

Nahlásit nevhodný obsah