Vylepšený Skyrim vyšel jenom díky Falloutu 4
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Vylepšený Skyrim vyšel jenom díky Falloutu 4

Vylepšený Skyrim vyšel jenom díky Falloutu 4

David Plecháček

David Plecháček

9. 1. 2017 10:47 3
Reklama

Nějaký remaster si v současnosti střihl snad každý velký vydavatel. Lákadlu propadla i Bethesda, která se loni vytasila s vyladěnou verzí The Elder Scrolls V: Skyrim. Co ji k tomu vedlo? A proč se raději nezaměřila na nějaký další nový díl, na který s určitostí v budoucnu dojde? Na tyto otázky odpovídal Pete Hines Oficiálnímu Xbox magazínu.

Speciální edice není dokonalá, má své mouchy, ale nakonec se prokázala býti edicí poměrně zdařilou. Když se ale ohlédneme zpět, je tento krok pro vydavatele poměrně neobvyklý. Bethesda se snaží rok posunout sebe sama zase o něco dál a zařadit se po bok takových titánů, jako je EA nebo Ubisoft. Projevuje se to například tím, že pořádá vlastní keynote na veletrhu E3. Tím, že každoročně rozšiřuje portfolio svých titulů o několik povětšinou vřele přijatých kousků, ať už jde o Dishonored, Wolfensteina, The Evil Within nebo letošního Dooma.

Z domu, který se dlouhou dobu orientoval na masivní RPG tituly, se stal mnohem větší diverzifikovanější kolos, který nemá potřebu ohlížet se zpět a může si kráčet dál svou vlastní cestou. Přesto na remaster Skyrimu došlo – proč? Pete Hines k tomu říká: „K remasteru jsme se už jednou dostali, a to s Dishonored. Ta situace ale byla unikátní, byla odlišná. Byla to nová IP, která vyšla na sklonku minulé generace konzolí.“ K tomu, proč Skyrim ve speciální edici nakonec vyšel, pomohlo jiné RPG od toho samého studia – Fallout.

Ve skutečnosti jsme už o tom psali, ale než se vývojáři pustili do tvorby čtvrtého dílu na současné generace konzolí, výkon obou zařízení – at už Xboxu, nebo PlayStationu – si vývojáři vyzkoušeli nanečisto právě na Skyrimu. „Skyrim vycházel z práce, kterou náš tým odvedl hned zkraje vývoje Falloutu. Museli vzít jeho engine, upravit ho, aby fungoval na této generaci, Byla to poslední věc, na které před Falloutem 4 pracovali,“ říká.

Fallout se stal takovým průkopníkem i v jiném ohledu. V modech. Trvalo to, ale Bethesda jejich podporu postupně implementovala jak na Xbox One, tak i do PlayStationu 4, a vidina toho, že to samé by se mohlo povést i se Skyrimem, studio lákala. „Samozřejmě tohle všechno stojí čas, peníze i lidskou práci, a tak jsme hodně řešili, jestli se pustit do něčeho, co už jsme vlastně jednou udělali, nebo jestli nevěnovat naše úsilí do nějakého nového projektu.“ Výsledek tohoto rozhodnutí známe, ať už k libosti nebo nelibosti fanoušků.

A pokud jsme zkraje novinky psali, že Bethesdě příliš žánru v portfoliu nechybí, redaktoři Xbox magazínu se nezapomněli zeptat, jestli je nějaký směr, kam by se chtěl vydavatel vydat. „Více než o nějakém nápadu je to o tom, kdo by ho udělal. Když někdo řekne: ‚Mám nápad na hru,‘ upřímně to příliš neznamená. Máme pod sebou tisíc vývojářů, a každý z nic má nějaký nápad. Ale záleží na tom, kdo to udělá. Proto tyto vize musí přijít od samotných vývojářů. Od Arkane, od Machine Games, od Bethesda Game Studios, musí přijít, sdělit nám jejich vizi, říct: ‚Tohle je to, co chceme dělat, a myslíme, že by to bylo cool.‘“ Takže jsme se vlastně odpověď nedozvěděli. Ale to nevadí – určitě nám napovíte vy. Cítíte, že v portfoliu Bethesdy nějaká hra chybí? Dobře – a jaká by tedy měla být? Dejte nám vědět v komentářích.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama