RE7 už se prodává. Zabere jen 10 hodin?
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka RE7 už se prodává. Zabere jen 10 hodin?

RE7 už se prodává. Zabere jen 10 hodin?

Jiří Bigas

Jiří Bigas

17. 1. 2017 09:29 5
Reklama

I když oficiálně vychází Resident Evil 7: Biohazard až příští úterý, tedy 24. ledna (a v Japonsku dokonce o dva dny později), internet rychle plní informace o délce hry, podrobnosti o příběhu a vyzrazen je dokonce i konec hry. Titul se totiž začal jako už mnohokrát v minulosti předčasně prodávat v několika blízkovýchodních zemích.

Ve Spojených arabských emirátech, Kataru, Bahrajnu a Saúdské Arábii prodejci začali distribuovat zákazníkům verze pro PS4 a Xbox One. PC bude díky DRM a časovému zámku fungovat až v den, na kdy skutečně připadá datum vydání. Vzhledem k tomu, že se s novinkou pojí spousta tajemství a nejasností, někteří hráči už netrpělivě sdílejí detaily o scénáři, ale těm my se rozhodně věnovat nechceme. Raději se necháme překvapit.

Na druhou stranu nemůžeme ignorovat statistiky, které se vylouply poté, co někteří z hráčů titul dokončili. Z jednoho obrázku, který zachycuje závěrečnou obrazovku, vyplývá, že dotyčný šťastlivec už Resident Evil 7 dohrál a potřeboval na to jen něco málo přes 10 hodin. Hrál přitom na normální obtížnost. To sice není vysloveně špatné, ale u tradičních AAA hororů člověk očekává trochu vyšší číslo. Z trochu zvláštních statistik vyplynulo i to, že měl hráč použít jen jeden léčící předmět, zato hodně restartoval. Ale k tomu se ještě dostaneme.

Hra má mít údajně tři různá nastavení obtížnosti, přičemž zatím není jasné, zda nějaké z nich se zpřístupní až po dokončení hry. Je to casual, normal a madhouse. Casual nabízí rychlejší regeneraci a častější checkpointy. Nepřátelé jsou pomalejší, hloupější a způsobují menší zranění. Hráč má naopak k dispozici neomezené množství uložení.

Na sejvy se nemusíte ohlížet ani u obtížnosti normal. Checkpointů je ale méně, regenerace zdraví je pomalejší a nepřátelé jsou silnější, rychlejší a chytřejší. Na obtížnost madhouse se pak nemůžete spoléhat na vůbec žádné checkpointy, nepřátelé jsou bleskurychlí, smrtelně nebezpeční a mají k dispozici útoky, které používají jen v tomto módu.

Nepřátelům je také mnohem obtížnější se schovat, zdraví se neregeneruje automaticky vůbec a uložit hru můžete jen v případě, že najdete kazetu, což je velice podobné systému z původních her, kde se ukládalo za pomoci psacího stroje a inkoustové náplně.

Pokud jde o obtížnost, skoro to vypadá jako by autentický Resident Evil zážitek měla nabídnout jen ta nejvyšší s ohledem na předestřená pravidla. Regenerace zdraví na nižších obtížnostech by pak vysvětlovala, proč ve zmíněných statistikách hráč skoro nepoužil léčící předměty. A pokud jde o délku, pak by asi skutečně hra zabrala více času na nejvyšší obtížnost. Shodou okolností v těchto dnech autoři zmínili, že sedmý díl podle nich zabere okolo 15 hodin. Za normálních okolností ale délku hry neměříme podle nejvyšší obtížnosti. No uvidíme.

Kromě toho jsme se dozvěděli, že Resident Evil 7 má na PS4 velikost 20,6 GB, na Xboxu One pak 20,21 GB a PC verze si podle Steamu ukousne nejméně 24 GB.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama