Capcom: Museli jsme přehodnotit význam RE
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Capcom: Museli jsme přehodnotit význam RE

Capcom: Museli jsme přehodnotit význam RE

Pavel Makal

Pavel Makal

21. 1. 2017 17:49 6
Reklama

Resident Evil 7 je již skutečně za dveřmi a v úterý se již kdokoli bude moci vydat do ztrouchnivělého sídla rodiny Bakerů. Ještě předtím, než se vtělíte do rola Ethana, muže, co zoufale pátrá po své tři roky nezvěstné manželce, přinesl server VG247 rozhovor s šéfem vývoje Košim Nakanišim a producentem Masačikou Kawatou.

Ústředním motivem interview je otázka, proč se autoři hry rozhodli pro tak dramatický obrat v přístupu k hratelnosti a směřování série. Kawata říká, že se šestým dílem studio narazilo na limit toho, kam až lze zajít s pojetím hollywoodského blockbusteru, který má několik hlavních postav a svůj příběh rozprostírá po celém světě. Bylo načase zastavit a zamyslet se, co Resident Evil skutečně znamená. O sedmém díle se často hovoří jako o návratu ke kořenům, ale neméně důležitý je i pohled kupředu. Vývojáři chtějí využít příležitosti změnit styl na mnohem uzavřenější a intimnější vyprávění.

Hra se podle Kawaty samozřejmě stále odehrává v univerzu Resident Evil, nabízí ale moderní pohled a jinou perspektivu. Vývojáři používají aktuální technologie, aby hráčům poskytli zajímavý, moderní horor, který bude zároveň schopný obstát na současném trhu. Kawata si pochvaluje, že výsledek vývoje jejich snahu dokonale splňuje. Co se týče volby pohledu z vlastních očí, Nakaniši říká, že toto rozhodnutí padlo na samotném počátku vývoje. Jedná se o aktuální trend, který hráčům umožní co nejvíce se ponořit do hry a prožít ji na vlastní kůži.

Další dotaz se týkal mnohem většího důrazu na tradiční singleplayerovou kampaň. V minulosti se v sérii často objevovaly nové prvky, jako je kooperativní hraní nebo arkádové režimy. Resident Evil 7 toto vše osekal. Nakaniši říká, že vedení studia razí filozofii, že není nutné dělat to, co dělají všichni ostatní. Pokud je snahou vývojářů vytvořit skvělý hororový zážitek pro jednoho hráče, není pro jeho úspěch nutné implementovat do něj všechny ty ostatní věci. Podle Nakanišiho je na trhu rozhodně prostor pro hru, která dělá skvěle to svoje a nesnaží se být specialistou na všechno.

Rozhovor se nakonec stočil k použité technologii a detailům, které vývojářům nabízí. Kawata se smíchem vzpomíná na doby PlayStation 1, kdy bylo díky omezenému výkonu vše jednodušší. Množství assetů a detailů prostředí je nesrovnatelné, vývojáři si ale pochvalují svůj vlastní nový engine, který jim nejen umožňuje i na konzolích dosáhnout téměř fotorealistické grafiky, ale zároveň se s ním snadno a rychle pracuje. Nezbývá než doufat, že skvělá technologie, inovativní principy a čerstvý přístup k hratelnosti udělají z Resident Evil 7 tak dobrou hru, jakou si tato skomírající série skutečně zaslouží.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama