Nejúspěšnější hrou od Bethesdy je Fallout 4
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Nejúspěšnější hrou od Bethesdy je Fallout 4

Nejúspěšnější hrou od Bethesdy je Fallout 4

Pavel Makal

Pavel Makal

8. 2. 2017 09:20 7
Reklama

Kdybychom se vás ptali, která hra od Bethesdy je v její historii nejúspěšnější, spousta lidí by bez mrknutí oka řekla pátý díl série The Elder Scrolls. Skyrim tou hrou opravdu byl, ale Pete Hines v rozhovoru na YouTube kanále Kinda Funny Games řekl, že už to neplatí. Kdo jej na této pozici vystřídal?

Ani nad tím netřeba příliš dlouho rozjímat. Když nevyšel tip číslo jedna, vyjde ten druhý. Fallout 4. „Fallout 4 je nejúspěšnější hrou, kterou jsme vytvořili. Je dokonce úspěšnější, než Skyrim,“ řekl Hines konkrétně.

Abychom Hinesovo tvrzení něčím podložili a sami si udělali obrázek, pojďme si Skyrim s posledním Falloutem srovnat. Pátý díl série Elder Scrolls vyšel v listopadu 2011 a do roku 2014 se ho prodalo přes 20 milionů. S Falloutem tak přesní být nemůžeme, neboť pouze víme, že se první den rozeslalo do obchodů 12 milionů kopií. To nutně neznamená, že se všechny prodaly, ale vzhledem k tomu, že hra je přes rok stará, není nereálné, že se přes 20 milionů taktéž přehoupla.

Jenže ani Skyrim neřekl poslední slovo, loni vyšla jeho speciální remasterovaná edice, která samotná prodejní čísla jistě navýšila. Problém je, že ani z ní neznáme žádná konkrétní čísla. Navíc někteří hráči na PC, pokud vlastnili Skyrim a všechna DLC, dostali remaster zdarma, což samotnou základnu kupců ještě snižuje.

Summa summarum můžeme dodat, že pokud se Fallout 4 stal nejprodávanější hrou, měl to zapeklitě těžké. Pro Bethesdu by se jednalo o obří úspěch.

Ale jak už to tak bývá, jedna věc jsou čísla a něco úplně jiného je samotný názor na hru. Fallout 4 má své kvality, ale má taky několik much. Častokrát mu bylo vytýkáno, že se od Falloutu 3 příliš neposunul a že sdílí až moc stejných věcí. I na to Hines na návštěvě v KFG reagoval.

Řekl, že hra samozřejmě sdílí některé stěžejní prvky s Falloutem 3, ale vytváření nového dílu je vždy o balancování mezi zachováním původní formule a posouváním věcí dál od ní. Kritika, která se na F4 snesla, se dá aplikovat na kdejakou hru. Třeba na čtvrté Uncharted: „Pokud jste hráli Uncharted 4 jako první díl v sérii, měli jste z toho úplně jiný zážitek, než kdybyste hráli nejdříve první, druhý a třetí díl, jako já. Protože čtyřka je v tomto ohledu spíše Uncharted 1, 2 a 3,“ řekl.

Nebyli by to zvídaví fanoušci a novináři, kdyby nepoložili obligátní otázku – co bude dál? „Ať to bude Fallout nebo Elder Scrolls nebo cokoliv jiného, myslím, že jejich mantra je zárukou toho, že naše hry posunou zase o kus dál.“

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama