Nioh přinesl Koei Tecmo nové publikum
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Nioh přinesl Koei Tecmo nové publikum

Nioh přinesl Koei Tecmo nové publikum

Pavel Makal

Pavel Makal

19. 2. 2017 16:54 4
Reklama

Pokud se na Wikipedii podíváte na seznam titulů z produkce japonských společností Koei a Tecmo, které se v roce 2009 sloučily v jednu, budou vám z toho množství až oči přecházet. Mezi ty nejslavnější značky pak patří série Dynasty Warriors, Dead or Alive, Fatal Frame (Project Zero) a samozřejmě Ninja Gaiden. Před nedávnem nás navíc japonský vydavatel potěšil lahůdkou v podobě akčního RPG Nioh. Právě tato hra údajně přinesla firmě zcela nové publikum.

V rozhovoru pro britský server MCV to prohlásil sám prezident společnosti Hisaši Koinuma. Zmínil, že ačkoli se firma pyšní svým portfoliem, které je cíleno na japonské zákazníky a patří do něj například série Warriors nebo Nobunaga’s Ambition, hry, které míří spíše k západnímu publiku, jako je právě Nioh nebo třeba titul Attack on Titan, upozornily na tvorbu společnosti nové fanoušky.

V domácím Japonsku se o vydání Niohu, který má na svědomí Team Ninja, postarala sama společnost Koei Tecmo. Na ostatních trzích pak tuto povinnost na svá bedra vzalo Sony Interactive Entertainment, na jehož platformě hra exkluzivně vyšla. Recenze u nás i v zahraničí byly velice pozitivní a hra si aktuálně drží skóre 87 na agregátoru Metacritic. V britském žebříčku prodejnosti pak zaznamenala až nečekaný úspěch a v prvním týdnu prodejů si pro sebe urvala druhou pozici.

Koinuma je s výsledkem nadmíru spokojen: „Globální úspěch Niohu nás skutečně potěšil. Ta hra vznikala dlouho a měla za sebou veškerou tvůrčí sílu naší společnosti. Příznivé recenze a dobré prodeje jsou úžasným stvrzením našeho snažení, stejně tak jako vynikající reakce samotných hráčů. V Koei Tecmo si zakládáme na historických prvcích a japonském charakteru našich her, což je evidentní ze starších titulů sérií Ninja Gaiden, Nobunaga’s Ambition nebo Warriors. V případě Nioh jsme neúnavně pracovali na tom, abychom ducha našeho přístupu přenesli do zcela nového a náročného akčního RPG.“

Prezident společnosti si také pochvaluje spolupráci se Sony a uvádí, že s jeho pomocí mohli vydat dvě demoverze, které následně skvěle posloužily jako zdroj zpětné vazby od hráčů. Díky tomu se vývoj dokázal přizpůsobit jejich očekávání a výsledek přinesl společnosti nové publikum. Nezbývá než doufat, že bude Koei Tecmo i nadále západní hráče zásobovat skvělými hrami. Fanoušci už roky čekají na pořádného nového Ninja Gaidena a třeba Jirka by pro nový Fatal Frame zabíjel. 

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama