Kodžima nefandí více koncům ve hrách

20. únor 2017 12:27 / Jiří Bigas / Novinky / Diskuze (15)

Hideo Kodžima se v rozhovoru pro sérii The Game Makers vyjádřil tak, že lze z jeho slov usuzovat, že Death Stranding nebude mít více různých konců. Objevil se v desáté epizodě pořadu, který se věnuje budoucnosti interaktivních příběhů.

Zatímco většina hráčů a vývojářů v poslední době slyší na trend dynamických scénářů, které hráčům umožňují prožít svůj vlastní příběh a ovlivňovat jeho vývoj, autor Metal Gearu je očividně konzervativnější. Jako stará škola upřednostňuje podle svých slov takové hry, kde je osud hráče pevně daný. A takové tituly chce také dělat, prohlásil.

Technika více zakončení ho, jak sám říká, moc nezajímá, i když si je vědom toho, že je momentálně v kurzu. Přemýšlí spíše o tom, jak by hráči mohli spojit své síly s dalšími uživateli a učinit spojení ve vyprávění. S ohledem na dosavadní Kodžimovu tvorbu není velkým překvapením, že dává přednost klasickému lineárnějšímu pojetí příběhu. Sám se koneckonců považuje také za režiséra, který má určitou vizi a proměnlivost scénáře ho asi neláká tolik jako hráče.

Už v první epizodě The Game Makers Kodžima prohlásil, že nejzajímavější je ve hrách posouvat příběh i hraní samotné najednou. Tím se hry liší od filmů a knih. Scénář ani hratelnost se nesmějí předbíhat. Pak se teprve hráč může stát součástí příběhu. Taková míra ponoření se do děje není v jiném médiu podle něj možná. A tomu také věnuje Kodžima při vývoji největší úsilí.

Svěřil se také, že psaní je nekonečný proces, jak se během vývoje mění hra a je třeba se přizpůsobit různým fázím vývoje. Ne vždy se také podaří všechny části příběhu a hratelnosti úspěšně převést do hry. Takže je potřeba něco jiného upravit. Scénář se mění na základě toho, jak se mění hra. A stejně tak se mění třeba postavy. Až dokud není vše hotové.

Kodžima v nedávném rozhovoru pro Glixel také podotkl, že humor považuje za velice důležitou součást her, navzdory tomu, že Death Stranding působí tak vážně. Humor je podle něj podstatný, aby pomohl hráče provést dlouhým titulem, který je často velice dramatický a má své vrcholy i pády. Ani v Death Stranding proto nebude humor chybět. Ale v takovém množství, aby nepoškodil zasazení hry.

Zdroj: GamingBolt, PSU, Video Games Republic, Glixel, Metal Gear Informer

Související hry

Diskuze

Tvůj komentář

Pro přidávání příspěvků do diskuzí se prosím přihlašte!
20876978
Dr.One napsal 22. 2. 2017 v 09.41

Wumitai: V původním plánu bylo, že se mise Kingdom of the Flies vydá jako DLC, no a pak přišel "rozvod" s Kojimou a bylo to.

Nahlásit nevhodný obsah

20863161
Tataboj napsal 21. 2. 2017 v 09.27

Pokud nechce využít jedné z výhod vyprávění příběhu ve videohrách... když víte, že záleží na vás, zda chod příběhu ovlivníte vy a je to uděláno dobře, můžete mít mnohem silnější zážitek než u filmu. Mimochodem, více KONCŮ je mi úplně jedno, ty rozhodnutí musí mít vliv po dobu celé hry.

Editováno: 21. 02. 2017 v 09.30

Nahlásit nevhodný obsah

20866316
Wumitai napsal 21. 2. 2017 v 08.24

WhiteCrow: tak Kojima už nad tou hrou neměl moc, takže za nedokončený konec nemůže on, jako spíš Konami

Nahlásit nevhodný obsah

20877960
TseruMaru napsal 21. 2. 2017 v 07.58

Něco jako Drakengard neznáte? Má paralelní konce, kde například zemřou některé postavy, které se vyskytují v dalším konci, kde se stane zase něco jiného a přitom to příběhově navazuje, takový mindfuck.
Od Kojimy ale očekávám jeden stabilní konec a bez pozdějších retconů, ne jak měl ve zvyku v MGS sérii.
Ocelotr2.0: Když zachráníš Meryl, tak Otacon přežije, protože se pomocí svýho stealth suitu dostane ze základny. Nevím, kde jsem to četl, jestli ve spisech dalších dílů, wikii nebo přímo od tlumočení nějakých rozhovorů Kojimy.
HolyGman: Přesně to jsem měl na jazyku pro odpověď udh, zřejmě zase nějaké rumory.
udh: Jak píšu výše, také jsem to někde zahlédl. Na PC, ale později.
_pedrox_: Dobrý názor.

Editováno: 21. 02. 2017 v 08.00

Nahlásit nevhodný obsah

20869881
_pedrox_ napsal 20. 2. 2017 v 21.26

Pokiaľ ide o to, ako to argumentoval a podal Kojima, tak ho chápem a súhlasím s ním. Ale záleží na hre no. Mne napríklad viac zakončení nevadí, ak to je v hre napísané čo možno najuveritelnejšie a logicky. Alebo sa mi páčia aj rôzne zakončenia, ktoré sú viac obrazotvorné a kladú na hráča zas trochu nárok v oblasti vnímania sveta okolo ako celku a nevyplýva daný ending len z nejakého jedného dialógu a zbrklej odpovede, lebo som sa práve nepozeral na obrazovku alebo mi v danej chvíli niečo ušlo. To sa mi z poslednej doby najviac páčilo asi v Bloodborne s jeho troma koncami, kde to bolo spravené ozaj decentne a k loru hry to krásne pasovalo a zapadalo do neho.

Edit: inak osobne nepotrebujem v hrách viac zakončení a uprednostňujem radšej asi jedno, ale zato kvalitne napísané. Alebo kludne aj nejasný/nie naplno "in your face" povedaný koniec, a nechať to na hráčovu predstavivosť a interpretáciu, podobne ako to zvládajú niektoré knihy od špičkových autorov. Ale tam ešte tak úplne nie sme... :-)

Editováno: 20. 02. 2017 v 21.46

Nahlásit nevhodný obsah

11259770
HolyGman napsal 20. 2. 2017 v 19.34

udh: Myslím, že by mělo vyjít. ..... aha tak ne. nevím kde jsem to viděl.

A jinak, zrovna u Kojimy uvítám jenom jeden konec, pokud to bude konec podle jeho předpokladů, tak věřím, že to bude nejlepší volba.

Editováno: 20. 02. 2017 v 19.37

Nahlásit nevhodný obsah

20877390
Strejda Phil napsal 20. 2. 2017 v 19.08

Pokud jde o konec typu Mass Effect 3, aneb pojďme zahodit vaši snahu napříč trilogií a volit konec mezi třemi barvičkami, kdy výsledná animace vypadá stejně a dokonce se objeví i space kid, tak s Kojimou souhlasím.
Pokud jde třeba o Zaklínače, tak nesouhlasím.

Nahlásit nevhodný obsah

15916702
Merengues9 napsal 20. 2. 2017 v 16.48

Já mám rád více konců. Ale jen za předpokladu, že můj konec ovlivní několik rozhodnutí a ne jen jedno.

Nahlásit nevhodný obsah

20863377
chrisjurco napsal 20. 2. 2017 v 16.08

WhiteCrow: Nakoľko doteraz nevieme, prečo nebol ACT3 uverejnený/dokončený, je zbytočné ho za to odsudzovať. Konce jeho ostaných hier bývali vždy úplne satysfying.

Nahlásit nevhodný obsah

20831582
WhiteCrow napsal 20. 2. 2017 v 15.46

jelikož pro změnu nedělá žádné konce že? viz Metal Gear Solid V a nedokončený/smazaný konec

Nahlásit nevhodný obsah

20863377
chrisjurco napsal 20. 2. 2017 v 15.23

Tak dá sa to urobiť aj dobre, tak napríklad Zaklínač alebo Heavy Rain. Za zmienku napríklad koniec ME 2, kde sa koniec rozhodne až v poslednej misii. Do vtedy hra hráča príliš netlačí a dáva len ilúziu voľby, čo mi v tomto prípade nevadí. Naopak nenavidim ilúziu voľby, ktorá ale hráča dovedie zázračne k jednému koncu. Aj ME3 hráča tlači od začiatku a keď chce hráč dosiahnuť lepšieho konca, sa v konverzaciach rozhoduje už systematicky a hra na 99% za klaďasa. A všetci vieme, aký ten koniec bol.
Taktiež sa rozvetvenie koncov nehodí do každej hry. V akčnej adventúre a'la MGS alebo v FPS by to bola skôr pózerina, ktorá by sa síce na E3 skvele prezentovala, ale bola by skôr hlúposť.

Ocelotr2.0: Pokial viem, tak Otacon na konci MGS nezomrie ;)

Nahlásit nevhodný obsah

20853654
RuThaN napsal 20. 2. 2017 v 14.58

Kozima tomu nefandi, protoze dela ceckovy filmy.

Nahlásit nevhodný obsah

20818484
udh napsal 20. 2. 2017 v 14.54

Death Stranding asi na PC nevyjde co? :D

Nahlásit nevhodný obsah

20876350
Ocelotr NN napsal 20. 2. 2017 v 13.13

drzacek: Taktéž. Zbytečně to nutí hráče bejt superhodnej nebo superzlej popř. něco mezi tim. Kolikrát jsem restartoval mise v hrách kvůli nějakému z proklamovaných konců (zabil jsem civilistu restart) až jsem se tý hry nažral natolik, že chyběla vůle vůbec jí dohrát. Takovej Mass effect tlačí hráče až nepříjemně. Tohle fungovalo v dřevních dobách a každej chtěl vidět sedm konců Silent Hill 1. Bylo to něco nového. Dneska když u her mačkám rychle X (popř. SPACE), jen aby skončila ta votravná klišoidní matrixovská animace, jsou mi různé konce u zadele.

Btw. Kojima je autorem jednoho z nejhorších dvojitých konců a to ve svém MGS1. V jednom konci umře Meryl, v druhém Otacon, no v dalších dílech se postupně vyskytnou oba takže žádný konec není správně ?

TIME PARADOX ...... :)

Editováno: 20. 02. 2017 v 13.20

Nahlásit nevhodný obsah

20895689
drzacek napsal 20. 2. 2017 v 12.51

Osobne nemam rad kdyz vim ze je tam vice koncu .. a hra se mi kvuli tomu znovu hrat nechce.. :) Kor vetsinou trefim ten konec ktery se mi vubec nelibi :D (takze jsem lama nebo smolík)

Nahlásit nevhodný obsah