Guerrilla si chce od Killzone odpočinout
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Guerrilla si chce od Killzone odpočinout

Guerrilla si chce od Killzone odpočinout

Jiří Bigas

Jiří Bigas

21. 2. 2017 11:11 12
Reklama

Nizozemské studio Guerrilla Games prožívá dramatický začátek roku. Na jednu stranu vydává netrpělivě očekávanou open world akci Horizon Zero Dawn, na straně druhé ale Sony nechala uzavřít britskou pobočku Guerrilla Cambridge. Nabízí se otázka, co bude s dál Killzone.

Guerrilla Cambridge (dříve SCE Cambridge Studio) vydali pod hlavičkou nizozemského týmu hry RIGS: Mechanized Combat League a Killzone: Mercenary. Ale hlavními autory Killzone byla vždy mateřská centrála. Ta s výjimkou zajímavého debutu Shellshock: Nam '67 dělala od roku 2004 až do roku 2013 jen na sérii Killzone. Což může jednoho unavit.

Koneckonců poslední díl s podtitulem Shadow Fall moc neohromil ani mě. V recenzi tento launchový titul pro PS4 obdržel hodnocení 3/5 a svého času jsme se obdivovali spíše jeho technickému zpracování než hratelnosti. Nicméně hlad po akční sci-fi sérii přetrvává. A i já bych si dal s chutí další díl. Jenže to zatím na něj moc nevypadá.

Roland Ijzermans z Guerilly prozradil v rozhovoru pro Sirus Gaming, že tým v tuto chvíli na další Killzone nepracuje. A kdybychom si měli tipnout, s ohledem na první ohlasy se pustí spíš do pokračování Horizonu.

Naposledy jsme o sérii Killzone psali loni v září s tím, že Guerrilla Games o ni mají stále zájem. Šéf studia Hermen Hulst tehdy v rozhovoru pro časopis Game Informer naznačil, že by se série mohla vrátit. Padlo, že Guerrilla Games sice s Shadow Fall příběh Killzone podle svých slov uzavřeli, ale to neznamená, že by se neexistoval prostor pro pokračování. Fiktivní svět je podle Hulsta dostatečně bohatý.

Jenže cambridgeské studio už se do hry nepustí, a tak nezbývá než doufat, že se jednou původní autoři ke Killzone vrátí. Anebo Sony tuto značku svěří jinému týmu.

Jakkoli byl poslední díl stereotypní a z hlediska hratelnosti spíše průměrný, nelze Killzone upřít výjimečné postavení mezi značkami Sony. První díl koneckonců učinil pro PS2 v podstatě totéž co Halo pro Xbox. Vedle akce Black od EA šlo o první FPS, které se skutečně mohly měřit s konkurencí na PC.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama