Death Stranding nabídne otevřený svět

24. únor 2017 13:33 / konfrst.jan@gmail.com / Novinky / Diskuze (3)

O Death Stranding toho stále příliš mnoho nevíme – tento titul zamíří pouze na PlayStation 4 a pod jeho produkcí je podepsaný Hideo Kodžima, který stále ještě většinu informací drží pod pokličkou. Avšak čas od času o sobě a o hře přeci jen dá něco málo vědět a vypustí do světa něco nového. Aktuálně tak můžete zavítat například na PlayStation blog, kde tento slavný tvůrce série Metal Gear hovoří například o enginu hry a o nástinu její náplně.

Existuje mnoho teorií o tom, co Death Stranding vlastně je, než se o tom však sami na vlastní kůži přesvědčíme, tak musíme vzít zavděk i těmi menšími střípky informací. Do mozaiky těch pak zapadá dnes probíraný rozhovor, ve kterém slavný designér a tvůrce nastiňuje specifika hry, jež se ze všeho nejvíce snaží být zejména odlišná.

Koncept hry by tedy měl být něčím zcela jiným a doposud neviděným, přesto však Kodžima hru nejvíce připodobňuje ke klasickému akčnímu titulu. Hráči navyklí na akční jízdy se tedy dle jeho slov budou cítit jako doma, brzy však budou moci odhalit dosud netušenou hloubku. K tomu Kodžima dodává, že své si bude moci ve hře najít každý, a bojovník tedy může zůstat bojovníkem, ti druzí se ale mohou těšit na více vrstev hratelnosti a na takový přístup, ve kterém nebude klasický boj hrát prim.

To by mohlo našeptávat tomu, že by hra mohla vedle klasické akční složky přinést například i stealth přístup, nicméně to stále ještě není zcela přesné a jakékoli přiblížení samotného obsahu hry je nyní zejména obtížné – Kodžima se vehementně vyhýbá jakýmkoli konkrétním informacím. Sděluje však světu to, že není boj jako boj a Death Stranding v duchu odlišného pojetí nabídne alternativu ke klasickým zbraním. Stále se však jedná o vyloženě vágní a mnohoznačný popis. Něco by už ale mohly napovídat v trailerech ke hře viděná vlákna vedoucí ke všemu živému i mrtvému. Zde Kodžima mluví o tajemném konceptu takzvaných Strands. Co to ale bude, to zatím bohužel netušíme.

Jestliže si budete chtít vychutnat hru samotní, nic vám bránit nebude. Stejně tak ale budete moci naskočit i do multiplayeru.

Víme však, že nahánět svého antagonistu ztvárněného Madsem Mikkelsenem budeme moci v otevřeném světě, kde budou k dispozici například i vozidla a ostatní spoluhráči. K tomu a k síťové složce hry Kodžima nadále dodává, že hra nebude obsahovat klasický singleplayer ani multiplayer. Dva koncepty budou tedy zřejmě spojené v jeden celek a hrát přitom půjde pouze dle vlastního gusta – jestliže si tedy kupříkladu budete chtít vychutnat hru samotní, nic vám bránit nebude. Stejně tak ale budete moci naskočit právě i do multiplayeru. Ani jeho podobu však, jak správně tušíte, zatím neznáme, i zde ovšem Kodžima slibuje dosud netušené principy.

Jako poslední pak slavný vývojář v rozhovoru pro PlayStation blog zmiňuje cestu (absolvovanou s Markem Cernym) za výběrem enginu, jež trvala více než půlrok a která znamenala navštívení hned tří desítek vývojářských týmů. Od začátku přitom platily jasné podmínky – engine musí umět fotorealistickou grafiku a musí být schopen zpracovávat i otevřený svět.

A právě tyto podmínky Kodžimovi nabídli v holandském studiu Guerilla Games, kde si Kodžimu získali již při samotném příchodu. Ten prý již prakticky ve dveřích obdržel klíčenku se zdrojovými kódy k enginu a vyslovené přání, aby použil právě jejich engine. Dohoda na sebe nenechala tehdy příliš dlouho čekat a Kojima Productions se společně s Guerilla Games dali dohromady v otázce vývoje enginu a ten v posledních měsících díky spolupráci těchto dvou týmu razantním způsobem změnil podobu tak, aby vyhovoval oběma zúčastněným stranám. Výsledkem je technologie jménem Decima, za níž se prý nemá kdo stydět a jež dostojí nejvyšším standardům i v následujících letech.

Přesvědčit se o tom ostatně můžete již sami, a to v aktuálním Horzion: Zero Dawn. Na samotný Death Stranding si ale každopádně ještě budeme muset počkat. Dosavadní informace však vypadají přinejmenším zajímavě, co říkáte? Připomenout si hru dnes určitě můžeme i trailerem, kterým Kodžima Death Stranding vůbec poprvé představil.

Zdroj: PlayStation.Blog, Siliconera, Wccftech, GamingBolt.com, PlayStation Universe, DualShockers, GameSpot

Související hry

Diskuze

Tvůj komentář

Pro přidávání příspěvků do diskuzí se prosím přihlašte!
20875576
Smaug. napsal 25. 2. 2017 v 15.40

Ocelotr2.0: Tak základní PS4 nebo Slim snad není až tak drahá, aby bylo nutné obětovávat varlata, ne? Po pravdě o ní také uvažuji, když vidím, jaké hry se nedají hrát jinde. Jinak 400 hodin je sakra dost na hru, která není GOOD ENOUGH. Mě u dlouhých her většinou po cca sto hodinách dojde trpělivost s prozkoumáváním všech zákoutí a snažím se hlavní linii dotáhnout co nejrychleji. Odcházet od slušné hry rozehrané více než do poloviny, mi přijde jako odcházení od nedokončené práce.

Nahlásit nevhodný obsah

20869881
_pedrox_ napsal 24. 2. 2017 v 16.35

Ocelotr2.0: tak to je škoda, lebo momentálne je asi najlepší čas hrať na PS4... Čím samozrejme nehovorím, že hrať na inom zariadení je blbosť. Len, že na PS4 vychádzajú tie najzaujímavejšie hry a je škoda ich obchádzať...

Nahlásit nevhodný obsah

20876350
Ocelotr NN napsal 24. 2. 2017 v 14.12

Jak jinak, je to v podstatě MGSV bez SNAKEA s možností ovládat cokoliv na bojišti přes blížen neurčený herní prvek (tipuju přepnutí do druhého VR/NANOMACHINES světa, kde se zmocňujete všeho od vojáka přes tank(alá witcher když kouzlí) po metal gears. Včera jsem zjistil že MGSV je jedinou hrou za posledních cca. 3 roky, co mi stála za to dohrát ji do konce. I když mám ve Falloutu předs 500 hodin a v Dark Souls III kolem 400 endový animace jsem neviděl. Nepřejte si dostat se do věku kdy zhlídnete tutoriál, osaháte ovládaní a víte jestli hra stojí za to nebo ne. Nejhorší je, že hry hodnocené 8/10, 9/10 nejsou GOOD ENOUGH. A všechny ty co bych pařil do zemdlení jsou na PS4 ne na PC, k níž mám omezený přístup. Jmenovitě NI-OH za to bych daroval levé varle a pravý by šlo za Horizon. SIGH.

Editováno: 24. 02. 2017 v 14.13

Nahlásit nevhodný obsah