Producent Horizonu o ovládání robozvířat
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Producent Horizonu o ovládání robozvířat

Producent Horizonu o ovládání robozvířat

Pavel Makal

Pavel Makal

9. 3. 2017 08:44 7
Reklama

Horizon Zero Dawn je už týden na světě a hra se prakticky okamžitě stala masivním hitem. Příběh mladé lovkyně Aloy ve světě, který přišel po tom našem a přinesl s sebou nové nebezpečí v podobě robotických zvířat, chytnul za srdce i nás. Pokud už s Horizonem máte nějaké zkušenosti, jistě víte, že si Aloy může poměrně záhy po začátku hry uměle vytvořené tvory podmanit a dostat na svou stranu.

Někteří fanoušci si ale stěžují, že zvířata není možné skutečně ovládat. V rozhovoru pro server Kotaku vysvětluje producent hry Samrat Sharma, proč se vývojáři rozhodli pro tuto podobu systému. Sharma tvrdí, že nemožnost dávat zvířatům přímé rozkazy je v souladu s celkovým zasazením světa.

„Když se podíváte na funkce strojů, každý druh má ve světě svůj specifický účel. Hackováním se na tom nic nezmění, zvířata jen přestanou Aloy vnímat jako hrozbu a útočí na ty, kteří ohrožují ji. V tom tkví funkce Override. Nezměnili jste jejich základní funkce. Pokud hovoříme o Watcherovi, pořád je hlídačem. Pokud je to jezdecké zvíře, umí rychle běhat, a pokud jste na jeho hřbetě, tak ať,“ popisuje Sharma důvody vývojářů.

Tým Guerilla Games zřejmě ani nikdy v průběhu vývoje o rozšíření této funkce nepřemýšlel. Sharma tvrdí, že pokud by hráči mohli ovládat stroje přímo, svět by ztratil část svého kouzla: „Nemyslím, že jsme v tomhle ohledu někdy uvažovali o propracovanějším systému, díky němuž by bylo možné dávat povely. Vše, co dávalo smysl s ohledem na mytologii světa, příběh, který jsme se snažili vyprávět, ve hře zůstalo. Vše, co od toho odpoutávalo pozornost, jsme odstranili. Horizon Zero Dawn je pro nás příběh o Aloy a jejím objevování okolního světa. Chce pomáhat lidem, je empatická a skutečně zvědavá na to, co tento svět skrývá a odkud ona sama pochází. Z toho vyplývá její interakce s prostředím. Není poslem zkázy, tedy alespoň v této hře. Není tu, aby zasévala rozkol a zmar. Chce jen najít své místo na světě.“

Osobně musím říct, že mi komplexnější ovládání zvířat ve hře nijak nechybělo. Velice zajímavý je ovšem Sharmův podotek o tom, že Aloy není poslem zkázy „v této hře“. Jde snad o náznak toho, čemu se bude věnovat potenciální pokračování? Nebo je to jen nevinná poznámka? Na to si budeme muset ještě pár let počkat. Horizon Zero Dawn se nelíbil jen herním kritikům, zaujal i slavného režiséra Johna Carpentera, který hru označil za epickou vizi budoucnosti. Jestli jeho nadšení sdílíte, možná vás potěší, že kompletní herní soundtrack je k dispozici na Spotify.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama