Prezident Naughty Dog končí po 12 letech

9. březen 2017 13:05 / Zdeněk Princ / Novinky / Diskuze (0)

Ve včerejších nočních hodinách se na webu vývojářů z Naughty Dog objevil blog, pod kterým je podepsán spolu-prezident společnosti Christophe Balestra. Pokud sledujete herní dění pečlivěji, moc dobře už víte, že podobné články často značí velké změny a nejinak je tomu i v tomto případě. Balestra po 15 letech v Naughty Dog končí.

„Nikdy bych si nepomyslel, že budu tak brzy říkat něco tak těžkého – po patnácti letech ale oznamuji můj odchod z Naughty Dog. Mým posledním pracovním dnem bude 3. duben 2017,“ otevřel svůj článek Balestra. Hned vzápětí dodává, že jedním z důvodů je snaha, trávit více času s rodinou, na druhou stranu ale přiznává, že vzniklou díru ve svém životě s největší pravděpodobností vyplní vlastními projekty, zahrnujícími v jeho ohledu programování.

Balestra pak samozřejmě poslal směrem ke svým kolegům spoustu komplimentů a zaručil, že „jeho“ studio bude dál usilovně pracovat na těch nejlepších hrách, které si mohou hráči v dnešní době zahrát. „Během mého působení v Naughty Dog jsem měl tu čest pracovat s těmi nejoddanějšími a nejtalentovanějšími perfekcionisty v herní branži. Společné ambice každého v týmu nás vedly k vytvoření nejvíce oceňovaných videoher všech dob. Vždycky jsem se usmíval, když se nás někdo ptal, co je naším tajemstvím. Ale žádné neexistuje – obětovali jsme všechno pro to, abychom sestavili nejoddanější skupinu programátorů, designérů a umělců. Naše „tajemství“ tedy je a vždycky bude talent, který pohání celý tým Naughty Dog,“ napsal odcházející prezident.

Nutno ovšem dodat, že Christophe na prezidentování nebyl sám – jeho parťákem je Evan Wells a i jemu patří v Balestrově dopise místo: „Když jsme před dvanácti lety začali s Evanem vést Naughty Dog, čelila firma problémům s přechodem na novou platformu, vývojem enginu a startem úplně nových značek. Když se podívám zpět a ohlédnu se za tím, co jsme se studiem během deseti let udělali, jedná se o bezpochyby největší úspěch v mé pracovní kariéře,“ říká Balestra. Ve svém blogu tedy Wellsovi od srdce děkuje a dodává, že by bez něj na podobný úspěch nikdy nedosáhli. „Pracovat s tebou byla čest, kamaráde,“ uzavírá Balestra.

Za nás už jen dodáme, že Balestra nastoupil do Naughty Dog v roce 2002 coby programátor a zapojil se do týmu, který pracoval na Crash Bandicoot a Jak & Daxter. Po třech letech se však vypracoval na pozici spolu-prezidenta s již zmiňovaným Evanem Wellsem, aby mohli o dva roky později ohromit svět prvním dílem série Uncharted. Studio Naughty Dog od té doby sklízí jeden úspěch za druhým a k Uncharted přidali také The Last of Us, jejíž druhý díl momentálně vzniká spolu se spin-offem čtvrtého dílu Uncharted.

Zdroj: Naughty Dog, Videogamer

Diskuze

Tvůj komentář

Pro přidávání příspěvků do diskuzí se prosím přihlašte!