Update NMS přináší masivní porci obsahu

9. březen 2017 10:59 / Pavel Makal / Novinky / Diskuze (43)

Již včera jsme vás informovali o tom, že se do loňského simulátoru objevování tajů neznámé galaxie s názvem No Man’s Sky již brzy přiřítí nový update. Nyní již konečně známe jeho kompletní obsah a nutno říct, že ačkoli od poslední injekce nového obsahu uplynuly více než tři měsíce, vývojáři z Hello Games rozhodně nelenili.

Update 1.2 s označením Path Finder přináší velmi slušnou porci novinek, a to pro PC i PS4 verzi hry. Na svých webových stránkách je autoři hry velice podrobně popisují, jako první přišly na řadu grafické úpravy. Těšit se můžeme na implementaci textur ve vysokém a ultra vysokém rozlišení, vysoce kontrastní světelné efekty, vylepšený post-processing s několika možnostmi nastavení filtrů a podporu HDR. Úprav se dočká i ambientní okluze, osvětlení a sluneční paprsky při soumraku. Hra nyní na PS4 Pro podporuje 4K rozlišení, renderování ve 4K na PC prošlo optimalizací.

Co se týče herních mechanismů, základny, které lze ve hře stavět od minulého updatu, nyní mohou navštěvovat a prozkoumávat i ostatní hráči. Díky integraci Steam Workshopu můžete své základny uploadovat na tuto službu a ostatní hráči je pak mohou snáz najít a třeba i ohodnotit. Nyní také můžete vlastnit více než jednu loď, ke skladování vaší sbírky má dobře posloužit hangár na vaší nákladní lodi. Lodě se navíc konečně dočkají slibovaných specializací a budou se nově dělit na čtyři třídy podle využití.

Taková třída Fighter se samozřejmě nejlépe hodí do bojových situací, Explorer zas díky zvýšené kapacitě warpu skvěle poslouží při průzkumu. Hauler má větší nákladový prostor a Shuttle je zlatou střední cestou, která zvládá od každého trochu. Každá loď je nyní navíc vybavena označením podle toho, jak moc je vzácná.

Možná jste zaregistrovali, že se v souvislosti s novým updatem hovořilo o novém vozítku, jakési bugyně, která by vám měla výrazně pomoci při pohybu na povrchu planet. Skvělou zprávou je, že vozítko není jen jedno, do hry přibydou hned tři typy. Nejmenším takzvaným Exocraftem je Nomad, který toho sice do nákladového prostoru moc nepobere, je ale nejrychlejší a nejlépe manévruje. Navíc umí i klouzat po vodě. Prostředním typem je Roamer, který zvládá náročný terén a skvěle se adaptuje ve většině situací. A pokud chcete brázdit cizí světy ve skutečném monstru, těšte se na Colossus, obří vozidlo s ideálně velkým nákladním prostorem pro výpravy za surovinami.

Tato vozidla můžete získat, pokud najmete technika z rasy Vy’keen a zaměstnáte jej na své základně. Po splnění série misí se vám vozidla odemknou. Navíc jdou nadále vylepšovat, můžete je osadit silnějšími těžebními lasery, výkonnými scannery, zbraňovými systémy nebo akceleračním modulem. Rychlost se vám bude určitě hodit, protože hra nově umožňuje tvorbu závodních tratí, na nichž můžete stanovit svůj rekord a vyzvat ostatní hráče, aby vás porazili. Škoda jen toho stále nepřítomného skutečného multiplayeru.

Na vesmírných stanicích a základnách se objeví noví obchodníci, do hry přibyde i zcela nová měna s názvem Nanite Clusters, kterou budete moci nalézt v opuštěných základnách. Vaše vztahy s jednotlivými rasami budou nyní konečně mít smysl, protože obchodníci prodají tu nejlepší technologii jen blízkým spojencům. Na základně naleznete nového obchodníka, který vám za úplatu poskytne nové stavební moduly.

Stavění základen ostatně také dozná řady vylepšení a variabilita vzhledu je podle autorů nyní více než dvojnásobná oproti minulosti. Ve hře se objeví přes 40 nových stavebních součástí, mezi něž patří barevné osvětlení, schody, observační kopule a tak dále. Vzhled základny si můžete upravit i novými materiály, jako je dřevo, kámen a kov, to vše v několika barevných variantách.

Když už byly zmíněny nové třídy lodí, stejného přístupu se nově dočkají i multi-tooly. Budete si moci vybrat mezi třídami Pistol, Rifle, Experimental a Alien. Třída Pistol má nejlepší těžební vlastnosti, Rifle poskytne výhodu v boji, experimentální zbraně jsou nejvhodnější pro skenování okolí. Třída Alien je pak nejvzácnější a nejsilnější ze všech. Zbraně také nyní mohou být vylepšeny pro zvýšenou efektivitu v boji.

Na svůj multi—tool můžete nyní nainstalovat některý ze tří přídavných modulů. Scatter Blaster nejlépe poslouží v boji na blízko, Pulse Spitter je efektivní na střední vzdálenosti a proti pohybujícím se protivníkům, zatímco Blaze Javelin je v podstatě nejvhodnější pro odstřelování na větší vzdálenosti.  I lodní zbraňové systémy si přijdou na trojici vylepšení. Cyclotron Ballista vystřeluje koncentrovanou kouli nabitých částic a působí masivní poškození, Positron Ejector zas vystřeluje svou munici v širokém kuželu. Nabídku uzavírá rychlopalný Infra-Knife Accelerator.

Odvážlivci se mohou pustit do nového režimu s výmluvným názvem Permadeath. Pokud zemřete, je konec a jedete od úplného začátku. Obtížnost hry v tomto režimu odpovídá nastavení v módu Survival. Tam ale byla ještě navýšena a po každé smrti se objevíte na nejbližší planetě, daleko od své lodi. Permadeath režim ale hráčům nabídne nové unikátní trofeje. Nově bude do hry také implementován fotografický režim, který nabídne širokou paletu filtrů a nastavení, aby vaše obrázky mohly působit jako malá umělecká díla. Hudební formace 65daysofstatic pro hru připravila osmičku zcela nových tracků.

Varovali jsme vás, novinek je skutečně spousta. Ale už se pomalu blížíme ke konci. Vylepšení se dočkají i menu hry, zejména encyklopedie vašich objevů. Domovská planeta je nyní označena na hvězdné mapě, dříve navštívené planety se dají označit a usnadnit si tak orientaci. Rozhovory s NPC postavami nyní probíhají rychleji a mohou být přeskakovány, vývojáři vylepšili některé detaily v uživatelském rozhraní, lodě, zbraně, vozidla a základny lze od nynějška přejmenovat. Pokud vás zajímá kompletní bodový seznam úprav, zamiřte na oficiální stránku hry.

Co na novinky říkáte? Zdá se, že se autoři hry chytili za nos a skutečně se snaží. Je to sice trochu pozdě a drtivá většina těchto prvků měla ve hře být již od prvního dne, ale lépe pozdě než nikdy.

Zdroj: Tisková zpráva

Související hry

Diskuze

Tvůj komentář

Pro přidávání příspěvků do diskuzí se prosím přihlašte!
9864338
DeSmond napsal 11. 3. 2017 v 11.24

Mart9: Ja rikam lidem, kteri nazyvaji takove lidi, co " kupují třeba Assassins Creed za plnou cenu v den vydání" ovcemi, debil :) Nezlob se na me, ale kdyz miluju nejakou znacku, hru pred vydanim dostecne sleduju a jsem pomerne rozumny clovek a tim padem tak nejak vim, ze dostanu to co ocekavam a budu s tim spokojen, to ze me dela ovci? Ze jsem nedockavy na novy dil sve oblibene serie, v jehoz tvurce mam plnou duveru (neresim tu samozrejme vubec AC, mluvim obecne) a nehodlam cekat na opad ceny, jelikoz si rad zaplatim plnou cenu, to ze me dela ovci?

Jiste chapu, dneska jsou lidi idioti, nechaji se strhnout reklamou nebo nejakym svym oblibenym youtuberem. Taky nerad vidim, jak po prvnim "cool" traileru hned lidi lustrujou penezenky aby si pul roku dopredu koupili hru, z ktere videli dve minuty, ktere pravdepodobne ani nikterak neodrazelki vyslednou podobu hry.

Ne kazdy, kdo koupi hru za plnou cenu v den vydani je dle meho ovce nebo debil. Ja sam obcas tak ucinim a malokdy, jestli vubec, jsem toho litoval. Tak nejak totiz vyberu hry venuju vetsi peci, nez ze si k ni pustim tralier nebo vidim hustej cover :) Tak nejak mi prijde, ze se dneska s tim slovem "ovce" moc plytva a dost lidi zacina pomalu uchazet jeho vyznam :)

Strejda Phil: Jiste srovnavejme Verdun s NMS. Hry, ktere maji spolecne snad jen to, ze na nich delali male tymy? Jinak si nemohl vybrat asi dve nepodobnejsi hry :D Megalomansky prodeduralne generovany space OW versus realisticky tvarici se MP hra z prvni svetove :) Tak nejak mi dava docela rozum, ze to spravovani pujde v pripade Verdunu snaz :)

Rozhodne tim ovsem nechci tu hru nejak hajit. Uprimne jsem ji do ted nejen nehral, ale ani poradne nevidel mimo trailery a pripravene gameplaye. O afere kolem NMS si myslim svy, kazdopadne co Hello Games nelze uprit je, ze je pomerne obdivuhodne, v jakem malem tymu se zprvozonilo neco takhle obrovskeho, obvzlast vezmeme-li v uvahu, ze je to vsechno vlastne jeden obrovskej matematickej vzorec. Ze ta vize presahla schopnosti a moznosti samotnych autoru uz je samozrejme vec druha :)

Nahlásit nevhodný obsah

20863161
Tataboj napsal 11. 3. 2017 v 09.01

Co kdybyste se přestali hádat a šli hrát Elite a Spore?

Nahlásit nevhodný obsah

20821316
zdeeneek napsal 11. 3. 2017 v 04.02

Strejda Phil: Já se tě nesnažím přesvědčit, že ta hra je dobrá. Nelíbí se ti, v pořádku. Ale nepiš takové nesmysly, že se 3 roky flákali. Vývoj té hry začal jeden člověk, který se tomu věnoval ve volném čase po večerech/nocích. Určitě si představoval lepší konec, než nastal. Bohužel je to "jen" programátor, ale už ne obchodník - nezvládl marketing a některé věci, které slíbil musí dodělávat až teď. Flákač to ale určitě není.

Nahlásit nevhodný obsah

20877390
Strejda Phil napsal 10. 3. 2017 v 11.10

zdeeneek: Opravdu mi to tak přijde.Hra mi po několika hodinách neměla co nabídnout.Jen nekonečně generovaný vesmír.Design hry byl samozřejmě dílem člověka, ale obsah hry byl jen kód, támhle planeta, támhle stanice, támhle to, támhle to.
Kdyby to alespoň mělo potenciál jako ten Minecraft, který se dá namodovat neuvěřitelným způsobem, ale ono to nemá.
Ukousli si velké sousto a jak to dopadlo.
Tataboj: Mně to tak opravdu přijde.Věcí, které vytvořil člověk a ne kód, je v updatu víc, než bylo ve hře.Třeba stavění základen.

Nahlásit nevhodný obsah

20878494
Flois napsal 10. 3. 2017 v 09.55

Na takovej hnůj co vznikl po vydání nms byli potřeba dva. Na jediný straně vývojáři kteří nezvládli komunikací a vytvořili v hracích přehnané představy. Na druhý straně hráči kteří nekriticky (ač na základě nepřesných informací) v tom viděli hru tisíciletí. Možná tím dali vývojářům falešnou naději že jim hráči vezmou na milost kde co.
Každopádně jedinej kdo na tom tratil je hello games. My hráči máme klonů minecraftu k dispozici víc než dost

Nahlásit nevhodný obsah

20863161
Tataboj napsal 10. 3. 2017 v 09.21

Strejda Phil: Tohle mi přijde na druhou stranu docela nefér, rozhodně to není jen nekonečný kód, i když je tam vidět mnohem méně péče než u ostatních podobných her.

Nahlásit nevhodný obsah

20821316
zdeeneek napsal 10. 3. 2017 v 06.42

Strejda Phil: "3 roky, co to vyvíjeli, se asi jen flakali" - doporucuju ti si o tom něco nejdřív zjistit než začneš psát blbosti. Na konkurenčním serveru vyšel dokument o vývoji NMS a rozhodne to nebyla prochazka růžovým sadem, Hello Games dokonce malém zkrachovali.

Nahlásit nevhodný obsah

20863689
tuter napsal 10. 3. 2017 v 03.42

Pavel Makal: to by bylo bezva ;-)

Nahlásit nevhodný obsah

20865015
Kubaxx napsal 10. 3. 2017 v 01.14

Strejda Phil: Dík ale já přesto zůstanu u NMS

Nahlásit nevhodný obsah

20877390
Strejda Phil napsal 10. 3. 2017 v 00.44

Kubaxx: Ano, ale přesto graficky a atmoséfricky podobná.Žánr je to samozřejmě jiný, ale proč se omezovat žánrem.

Editováno: 10. 03. 2017 v 00.45

Nahlásit nevhodný obsah

20865015
Kubaxx napsal 9. 3. 2017 v 23.04

Strejda Phil: Ty mě doporučuješ místo NMS Witness ,není to úplně jiný žánr. A pochopil jsem že si to asi nemyslel vážně.

Editováno: 9. 03. 2017 v 23.05

Nahlásit nevhodný obsah

20877390
Strejda Phil napsal 9. 3. 2017 v 22.58

Kubaxx: To je mi jasné, divím se, že jsi to s těmi barvičkami bral vážně, jen prostě doporučuju.The Witness je kvalitnější hra než NMS.
Děkuji všem za diskuzi.

Nahlásit nevhodný obsah

20865015
Kubaxx napsal 9. 3. 2017 v 22.32

Strejda Phil: ok v pohodě. A abys věděl tak kvůli barvičkam hru opravdu nehraju.

Nahlásit nevhodný obsah

20877390
Strejda Phil napsal 9. 3. 2017 v 21.47

Kubaxx: Koupil jsem den po vydání za 40 euro, 60 euro nikdy.Předobjednávku jsem zrušil dávno před vydáním.
Proč bych je měl nesnášet?Já akorát nemám rád lháře a populisty jako Murray.
Pokud tě NMS bavil kvůli barvičkám a průzkumu, doporučuji The Witness.
Proč na tom ale začali makat až půl roku po vydání.3 roky, co to vyvíjeli, se asi jen flákali, protože základní hra je jen jeden nekonečný kód, teď je alespoň vidět lidská ruka.Proč až půl roku po vydání začali konečně dělat něco jinýho, než tunu rozhovorů s panem Murray, který několikrát lhal?
Hru už nezapnu, dávno jsem ji smazal, vozítko, spaceship a měna mě nedonutí znova zapínat hru, která byla zklamáním roku.
red-icius: Nejsem lhář jako Murray, to fakt ne. ;)
Diskuze a argumentace není trollení.

Nahlásit nevhodný obsah

20853478
Pavel Makal napsal 9. 3. 2017 v 21.30

tuter: Ahoj, uvažujeme o tom :)

Nahlásit nevhodný obsah

20863689
tuter napsal 9. 3. 2017 v 19.52

Tataboj: no tak koukat na to nemusíš, ale mě by zajímalo co na to kluci

Nahlásit nevhodný obsah

20809076
red-icius napsal 9. 3. 2017 v 19.44

Kubaxx: Já sem koupil preorder, hra vyšla a odehrál sem 35 hodin, spokojenej. :D Já osobně nechci nikoho nikde potkávat a baví mě objevování a průzkum, takže já byl maximálně spokojenej už s vydáním první verze :D (pak sem si odskočil bez konzole do US a po měsíci už sem musel dohánět herní resty, takže do NMS se hodlám naskočit zase teď)
Jinak Strejda Phil nekoupil, ale ani nehrál, on jen troluje, toho musíš brát s nadhledem :D

Nahlásit nevhodný obsah

20865015
Kubaxx napsal 9. 3. 2017 v 18.59

Strejda Phil:Jen se chci zeptat, koupil si hru v den vydání? A proto cítíš takovou nenávist k autorům. Já si ji koupil za plnou cenu a byl jsem naštvaný že je docela prazdna.Ale nezačal jsem chodit na fóra a hlásat jaky jsou autoři k-k-ti. Naštěstí na tom autoři porad makají,což je skvěle a zároveň by měli. Hypem jsem nijak semletý nebyl, byl o pro mě impulzivní nákup. NMS je první hra tohodle typu co jsem hrál. Jestli Murrey lhal nelhal to je ted jedno. Pro ty co mají hru koupenou, ať zahodí svou hrdost a skusi si j za hrat, možná budou mile překvapeni.

Nahlásit nevhodný obsah

20893795
Mart9 napsal 9. 3. 2017 v 18.33

Strejda Phil: Kritika samozřejmě může být, ale to, co se stalo po vydání NMS byl naprostý extrém a humus.

Nahlásit nevhodný obsah

20877390
Strejda Phil napsal 9. 3. 2017 v 18.09

Valvetro: Toto video vystihuje moji kritiku: https://www.youtube.com/watch?v=_g2FmxIN1Ns

Nahlásit nevhodný obsah