Designér RDR hovoří o konci hry a o budoucnu
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Designér RDR hovoří o konci hry a o budoucnu

Designér RDR hovoří o konci hry a o budoucnu

Pavel Makal

Pavel Makal

6. 6. 2017 09:01 2
Reklama

Od vydání Red Dead Redemption před časem uplynulo již sedm let, v srdcích mnoha hráčů je ale titul stále zapsán nesmazatelným písmem a pro leckoho se jedná o jeden z nejlepších titulů pro minulou generaci konzolí. Letos jsme se měli dočkat dlouho vyhlíženého pokračování, které bylo nakonec odsunuto na příští rok. Hlavní game designér původní hry Christian Cantamessa se na přednášce v Paříži rozpovídal nejen o budoucnosti otevřených světů, ale i o výzvách, které museli vývojáři Red Dead Redemption překonat.

Cantamessa, který se podílel i na scénáři pro Middle-earth: Shadow of Mordor, ve své přednášce podotkl, že hry v otevřeném světě jsou již žánrem samy o sobě. Lépe než kterýkoli jiný typ hry také dávají hráči pocit, že obývá a ovlivňuje nějakou oblast. V otevřeném světě mají vývojáři také velké množství příležitostí k vyprávění příběhu a nadto se přímo nabízí možnosti multiplayeru, který si každý může dávkovat dle chuti.

Tento trend podle něj bude nadále pokračovat, multiplayer bude stále více implementován do jádra her a vznikne více způsobů, jak ovlivňovat příběh a přidávat do něj nový obsah. Cantamessa říká, že aktuálně jsou příběhové okamžiky, zážitky z multiplayeru a dynamické dění ve světě hry dost oddělené. Budoucnost přinese větší integraci všech těchto prvků. Jako příklad uvedl březnový hit The Legend of Zelda: Breath of the Wild, v němž dali vývojáři předmětům v herním světě určité vlastnosti a nechali hráče, aby si zkrátka hráli a vymýšleli různé způsoby, jak s nimi naložit. Multiplayer ve stylu GTA V se podle něj dostane na roveň MMORPG a v budoucnu i v čistě multiplayerových režimech nalezneme více kooperace, příběhu a také roleplay.

Cantamessa v rámci své přednášky hovořil i o závěru původní Red Dead Redemption, pokud jste však dosud hru nehráli, buďte obezřetní. Následují totiž zásadní příběhové spoilery. Hlavní hrdina John Marston na konci hry zemře. Cantamessa tvrdí, že si skutečně velice přál, aby se to stalo, stejně jako spoluzakladatel Rockstar Games Sam Houser. Tato volba však přinesla celou řadu komplikací. Ve hrách z otevřeného světa je totiž zvykem, že po dokončení příběhu můžete pokračovat v plnění různých aktivit. Nakonec tedy přišli s nápadem dát Johnovi syna, za něhož lze po konci hry hrát.

Jacka Marstona si řada hráčů nedokázala oblíbit, vývojářům však jeho implementace dala velkou práci. Všechny dialogy bylo třeba duplikovat tak, aby fungovaly i pro něj. Zároveň i veškerý motion-capture pro minihry, jako je poker a podobně, musel být natočen znovu. To přidalo studiu nesmírné množství práce navíc v konečné fázi produkce. Cantamessa je však s rozhodnutím spokojený. Podotýká, že za jeho prosazení vděčí bratrům Houserovým i bývalému prezidentovi Rockstar Games Lesliemu Benziesovi, kteří jeho návrh naplno podpořili. Podle Cantamessy je právě tato odvaha tím, co dělá z Rockstaru výjimečnou firmu.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama