Hry z kolekce Crashe vznikaly úplně nanovo
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Hry z kolekce Crashe vznikaly úplně nanovo

Hry z kolekce Crashe vznikaly úplně nanovo

David Plecháček

David Plecháček

22. 6. 2017 09:30 3
Reklama

O tom, že si studio Vicarious Visions dává s Crashem záležet, není pochyb. Je to vidět z každého traileru, z každých záběrů, a i z vysílání, které jsme pro vás těsně před E3 připravili. Ale co to tedy je, remaster, nebo remake? Tato otázka nás doprovází už od samotného oznámení. Ale vzhledem k okolnostem se spíše přikláníme k tomu druhému.

Dan Tanguay, jeden z designéru Vicarious Visions, totiž v rozhovoru pro Ars Technica prozradil, že drtivá většina věcí vývojářům chyběla. I takové drobnosti jako byl zdrojový kód. „Neměli jsme téměř nic,“ řekl. Kromě kódu to ale byl i doprovodný materiál potřebný k porozumění her na prvním PlayStationu.

Například engine použitý ve hrách s Crashem byl přímo vytvořený pro tuto sérii a nikde jinde se s ním nepracovalo. „Engine byl ušitý na míru PlayStationu 1. Naughty Dog konzoli dohnali až k jejím limitům, a pro tento účel vytvořili skvělý nástroj. Engine ale nespatřil světlo světa po konci éry PS1, alespoň co vím, a rozhodně pro nás nebyl použitelný. Žádný kód, nic z toho, neměli jsme k tomu přístup,“ říká Tanguay.

Naštěstí studio dostalo přímo od Naughty Dog a Sony alespoň 3D síťky ze všech tří her na několika harddiscích. Jak Tanguay poznamenal, obdrželi je komprimované v nějakém zvláštním formátu, a nejdříve je museli rozkódovat, takže ani tak se nejednalo o nic jednoduchého. 3D síťky ale nejsou celá hra, ani zdaleka.

Pryč byly celé animace, postavy, umělá inteligence, timing ovládání, textury nebo hudba (alespoň její část). Ale studiu se podařilo vytvořit svět, ve kterém mohl Crash běhat, skákat, rotovat a opakovaně umírat. I to byl významný úspěch. A zbytek musel vznikat jen a pouze ze sledování videí a porovnávání s originálními hrami.

Studio spoléhalo na tým hardcore fanoušků, kteří kontrolovali kvalitu úrovní a designu. Kromě toho se Vicarious nejednou obrátili i na fanouškovská fóra, aby si některé informace potvrdili. Je obdivuhodné, jakým způsobem se jim povedlo převést Crashe do nové podoby, obzvláště uvážíme-li fakt, že hra vznikala prakticky celá od píky. 

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama