Anthem není sci-fi, je to "science-fantasy"
Anthem byla jedna z mála her, u které jsme si během její ukázky na E3 říkali, že bychom ji chtěli hned teď hrát. Teaser z konference EA nám neřekl prakticky vůbec nic, a ani video ukázané na showflooru Microsoftu nebylo co do příběhového zasazení o moc sdílnější. Své k němu alespoň s odstupem říká Aaryn Flynn, generální manažer BioWare.
Pravdou je, že i kdyby lidé z Edmontonu ukázali cokoliv, lidé by pravděpodobně první záběry hltali s otevřenými ústy. V tom to mělo BioWare snazší. Ale k tomu všemu původní autoři Mass Effectu ukázali líbivý svět, který se na první pohled snaží konkurovat Destiny od Activisionu. Ale Flynn vidí hned několik rozdílů, a mezi ty nejočividnější řadí fakt, že se nejedná o čistokrevné sci-fi.
„Jedná se o žánr, kterému říkáme 'science-fantasy', tedy něco jako Star Wars, něco jako cokoliv ze světa Marvelu, v nichž vidíte spoustu skvělých věcí, ale moc se nestaráte o to, proč se to děje nebo jak se to děje, tedy o tu vědu. Mass Effect je mnohem více science-fiction IP, tohle je spíš o tom užít si zábavu v herním světě, který je svěží a exotický a který vás doslova pohltí,“ říká.
Příběh se točí okolo mimozemské planety, respektive okolo lidí, kteří na ní žijí – hráč coby člen tzv. Freelancerů tráví nejvíce času „tam venku“ za hranicemi bezpečného světa a snaží se chránit obyvatele, kteří se na planetě usadili.
Anthem se chystá na konec roku 2018 a podle všeho vyjde na PlayStationu 4, Xboxu One a PC. Tímto projektem chtějí Electronic Arts a BioWare odstartovat desetiletou cestu, během které bude Anthem neustále podporováno. No uvidíme, jestli jim nakonec takové odvážné plány vyjdou. Jestli ano, budeme jedině rádi.