N.Sane Trilogy je skutečně obtížnější
V souvislosti s komerčně velmi úspěšným remasterem trilogie Crash Bandicoot se vyrojila řada spekulací a diskuzí pitvající nezvykle vysokou obtížnost plošinovky. Fanoušci intenzivně rozebírali herní mechaniky, ovládání nebo porovnávali časování skoků a pádů protagonisty titulu. Kevin Kelly, manažer Activisionu, potvrdil, že v mechanikách hry došlo k určitým změnám, které mohou pro hráče znamenat větší výzvu.
Především v případě prvního dílu by měl být rozdíl v mechanice skákání opravdu výrazný. Studio sice vycházelo z technologie třetího dílu, každá hra se však dočkala jemného vyladění prvku. “U Crash Bandicoot je tu pár menších změn. Prim hraje fakt, že po uvolnění tlačítka X padáte rychleji než tomu bylo v případě originálu,” vysvětluje, pro některé hráče citelnou, změnu v blogovém příspěvku.
the reason jumps feel harder in the n.sane trilogy isn't really due to falling a bit faster but because collisions can be wonky upon landing pic.twitter.com/jxbvijNU6c
— Ding Dong (@DingDongVG) July 3, 2017
Nezůstalo však pouze u hopsání. Příznivci remasteru často upozorňovali na zřejmě přepracované kolizní boxy prostředí. I v tomto případě se nemýlili. Kelly potvrdil, že modely lokací i postavy prošly určitou přestavbou. Do hlubších detailů nezacházel, je ale velmi pravděpodobné, že tyto změny způsobují dříve neviděné pády Crashe z úplných hran objektů a plošinek. “V kombinaci s implementací fyziky vyžadují některé skoky větší preciznost než dříve,” uznávají stížnosti některých hráčů autoři.
Vyšší obtížnost prvního dílu by měl vykoupit modernější, milosrdnější systém ukládání hry a systém dynamické obtížnosti, dříve vlastní pouze oboum pokračování. Na druhou stranu studio stále doporučuje nováčkům vstoupit do světa Crash Bandicoot prostřednictvím druhého nebo třetího dílu a náročnější první díl si nechat jako pomyslnou třešničku na dortu.