Death Stranding přijde s dynamickou mlhou

4. srpen 2017 11:59 / konfrst.jan@gmail.com / Novinky / Diskuze (3)

O Death Stranding víme zatím především to, že toho příliš mnoho nevíme. Chystaná a do otevřeného světa zasazená akce slavného designéra Hidea Kodžimy je zjevně stále ještě relativně v plenkách, hratelná však prý již na PlayStationu 4 je. Občas se ale přeci jen objeví nový střípek informací a díky jednomu takovému se můžeme aktuálně pokochat alespoň drobným technickým demem, které nám v praxi předvádí šíření mlhy. Ta totiž zřejmě bude mít pro hru nějaký zásadní význam.

Zástupci týmu Kojima Productions a Guerrilla Games (původní tvůrci enginu hry) se vydali na výstavu Siggraph 2017, kde prezentovali technologické novinky svého společně vyvíjeného enginu a ukázali, jakým způsobem dokáže engine Decima (ten kromě Death Stranding v minulosti poháněl rovněž Killzone: Shadow Fall a Horizon Zero Dawn) pracovat s mlhou a jakou tato vlastnost dokáže ve scénách vytvářet atmosféru.

Jak je z výše přiložených záběrů vidno, Death Stranding a potažmo engine hry dokáže vytvářet mlhu dynamickou, což je celkem zásadní rozdíl od her a technologií ostatních. Standardně se totiž setkáváme s tím, že daná scéna má jasně zadáno, jak moc prostupná pro světlo vlastně je. Zde je tomu ale jinak a situace se může rázem měnit, což by zcela určitě slušelo mimo jiné i takovému Silent Hillu, ze kterého bohužel před časem nakonec a po pravděpodobných neshodách mezi Kodžimou a Konami padlo. Od té doby má Kodžima naneštěstí jasno – horory prý dělat nechce a ani Death Stranding prý takový nebude. I když kdo ví, třeba se opět jedná o jednu z jeho hádanek či indicií (vzpomenout nyní můžeme například na dřívější možné náznaky o tom, že na sérii Silent Hill již před lety pracoval).

Každopádně celou prezentaci týkající se enginu hry můžete nalézt zde. Upozorňujeme však, že je napěchovaná technickými obraty a je tím pádem určená zejména pro fajnšmekry a pro ty, kterým pozadí vývoje her a konkrétně enginů není cizí.

Zdroj: www.GameInformer.com, IGN, GameSpot

Související hry

Diskuze

Tvůj komentář

Pro přidávání příspěvků do diskuzí se prosím přihlašte!
20878639
Jsoucno napsal 6. 8. 2017 v 01.28

On je na tu mlhu takovy docela ujety, Skulls troops v MGS se taky objevuji jenom s mlhou

Nahlásit nevhodný obsah

20792015
TomKQT napsal 5. 8. 2017 v 23.31

Ono to je o trochu něčem jiném než o dynamické mlze ve smyslu "mlha, která se může měnit za chodu". Ostatně už ve dřevních dobách fixed function pipeline (= před příchodem vertex a pixel shaderů) byla mlha definovaná několika jednoduchými čísly, která pochopitelně šla měnit každý frame dle libosti. Po příchodů shaderů šla dělat už (téměř) libovolná kouzla. Jestli to vývojáři dosud nevyužívali, to nevím, ale pouhá možnost měnit parametry mlhy za chodu hry tu je už hodně dlouho, takže v tomto opravdu autoři Decimy inovaci nepřinesli...
Jejich systém mlhy je inovativní v něčem jiném, čemuž ale tak nějak úplně nerozumím ani já, nejsem odborník na optiku či atmosférické optické efekty :)

Editováno: 6. 08. 2017 v 00.10

Nahlásit nevhodný obsah

20861467
Hencen napsal 4. 8. 2017 v 16.05

Je to mlha dokonce tak hustá, že jsme přes ni zatím neviděli moc dalších informací, natožpak gameplay.

Nahlásit nevhodný obsah