Kniha popisuje úskalí čtvrtého Uncharted
i Zdroj: Naughty Dog / Uncharted press kit
Novinka Kniha popisuje úskalí čtvrtého Uncharted

Kniha popisuje úskalí čtvrtého Uncharted

David Plecháček

David Plecháček

18. 9. 2017 12:05 3
Reklama

Vydání Uncharted 4 se zdá být strašně dávno. Pro někoho loňská hra roku, pro jiné kýč, který se příliš nepovedl. I tento rozkol určitým způsobem dokumentuje to, že poslední dobrodružství Nathana Drakea nemělo od začátku ustláno na růžích. Nejen tuto dobu sleduje a popisuje kniha reportéra Kotaku Jasona Schreiera pojmenovaná Blood, Sweat, and Pixels.

Schreier se za svou dlouholetou praxi setkal s několika případy nesnadných vývojových cyklů. V knize popisuje například StarWars 1313. Ale popisuje v ní i dobu před veleúspěšným čtvrtým Uncharted. V té době bylo Naughty Dog studio, které se vždy zaměřovalo na jednu hru. Takže když vycházelo The Last of Us, na Drakově dobrodružství pracoval jen malý tým v čele se scénáristkou Amy Hennig. Jak už dnes ale víme, ta nakonec ze studia odešla a Schreier popisuje důvody, proč se celý vývoj otřásl v základech.

Amy Hennig tehdy načrtla základní zápletku, spolu s týmem vymyslela určité mechanismy a prostředí, ale v omezeném počtu lidí na víc nebyl čas. Napsat kompletní scénář nebylo v jejich silách. Navíc sérii docházel dech, což ukázal už předchozí díl, a to i přes slušná hodnocení. Kvůli vysokému rozpočtu The Last of Us nebyl prostor na posun, a tak Hennigové a spol. došla trpělivost a ze studia odešli.

Podle Schreiera byl Druckmann a Straley, scénáristé TloU, na pokraji vyhoření, přesto se pustili do práce. A spoustu věcí udělali po svém. Tak zmizela většina příběhu, ne-li přímo celý, stejně tak některé lokace a postavy. A to i přesto, že na některé z nich už byli domluvení herci a dabéři.

Kniha částečně ukazuje, co mohlo být pod vedením Hennigové jinak. Tehdejší scénáristka například plánovala téměř polovinu hry výhradně bez zbraně. Jako důvod uváděla rozkol mezi Drakem, vraždícím psychopatem ve hře a Drakem v příběhu. Však to znáte. Další změnou je fakt, že Sam, Drakeův bratr, měl být hlavním záporákem. Schreier navíc zmiňuje i jiné možnosti, které se v sérii mohly objevit. Jednou z nich je tvorba vlastních základen se zbraněmi, druhou jsou rytmické QTE, které spočívaly ve sladění pohybů Drakea a ostatních.

Druckmannova a Straleyova verze nakonec vypadá mnohem usedleji a klasičtěji. Jak by nakonec Uncharted dopadlo pod vedení Hennigové nevíme, stejně jako to, kolik jejích nápadů autoři použili u The Lost Legacy. A ani to, kolik z nich samotná autorka ukáže u Hvězdných válek, na nichž se podílí.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama