Tým Volition propouští část zaměstnanců

29. září 2017 14:25 / konfrst.jan@gmail.com / Novinky / Diskuze (16)

Zdá se, že nenápadný restart značky Saints Row a start nové IP jménem Agents of Mayhem se nevydařil tak, jak by tvůrci rádi, tedy alespoň po stránce prodejů hry. Aktuálně k nám totiž přichází zprávy o tom, kterak v tomto illinoiském tvůrčím týmu dochází k propouštění.

Již více než dvacet let starý tým (založení proběhlo už v roce 1996) sice takzvaně na buben zatím určitě nepřichází, v nejlepší kondici však také zřejmě není a vývojáři se tímto pokoušejí vyhnout potencionální hrozbě ještě větší krize.

Zprávu původně přinesl na základě svých neoficiálních zdrojů server Kotaku, který nadále předává informace o propuštění zhruba tří desítek z celkových dvou set zaměstnanců, a to včetně generálního manažera Dana Cermaka. Zprávu poté převzaly i další média a jako lavina se šíří světem, tým samotný však prozatím stále ještě mlčí.

Důvodem přitom jsou (opět dle původního zdroje) právě neuspokojivé prodeje posledního titulu tohoto týmu. Ty přitom zatím ani zveřejněny nebyly a s největší pravděpodobností ani v dohledné době nebudou. Neoficiální statistiky (kupříkladu SteamSpy v případě PC verze hry) však dokáží mnohé napovědět.

Ovšem jelikož mlčí i současný majitel týmu (Deep Silver), tak nám nezbývá než vyčkávat na oficiální oznámení. Vy už se s námi ale v diskuzi podělte o svůj názor na historii a portfolio týmu, který dal světu série Red Faction i Saints Row.

Zdroj: www.GamInformer.com, Kotaku, Eurogamer.net, Rock, Paper, Shotgun

Související hry

Diskuze

Tvůj komentář

Pro přidávání příspěvků do diskuzí se prosím přihlašte!
20847380
Mitsurugi napsal 2. 10. 2017 v 11.12

Masarkavtrenyrkach: Přesně, a pak se to machruje polákům v CDPR, kteří můžou platit zaměstnancům zlomek toho co mají za stejnou práci na západě.

Nahlásit nevhodný obsah

20878742
Masarkavtrenyrkach napsal 2. 10. 2017 v 10.52

Wexz: To není o ceně hry. Lidé dají rádi klidně 60USD. Ale za hru, která má své kvality -- zde "kvalita" znamená vnímanou hodnotu kupujícím, neb neexistuje nic jako objektivní kvalita.
Agents of Mayhem tuhle vnímanou hodnotu bohužel nemá, jak ukazují odhady prodejů.

Nahlásit nevhodný obsah

20878742
Masarkavtrenyrkach napsal 2. 10. 2017 v 10.46

USA: Cena jednoho kvalitního zaměstnance na měsíc cca 10 tisíc USD (plat, pojištění, energie, nájem, licence). Tým aspoň o 30 lidech. Měsíčně tak studio spálí 300 tisíc dolarů. Hra se vyvíjí aspoň dva roky. Tak si spočtěte kolik peněz to celé stojí. Když peníze nejsou, tak je třeba propouštět a doufat, že studio se udrží s menším počtem lidí na nějaké zakázce. Doporučuji knížku "Blood, Sweat and Pixels".
P.S.: Doufám, že si pak hráči, když jim ekonomická realita dojde, odpustí rady typu "Ta hra XYZ měla být ve vývoji ještě aspoň rok, než to ti neschopní [píp] vydali."

Editováno: 2. 10. 2017 v 10.49

Nahlásit nevhodný obsah

20917054
Wexz napsal 29. 9. 2017 v 21.48

Mitsurugi: scénař je dle mne: jakýkoliv práce na AoM u ledu a práce na nové hře :-/ A s největší pravděpodobností Saints Row 5. Prostě co nejjistější cesta k výdělku, který teď potřebují.

Snad si uvědomí, že očividný problém s Agents of Mayhem byl, že 60€ za takovouhle hru (navíc PC verze rozbitá) je prostě nesmysl. Má své klady, ale je to Béčko co nemá mnoho k nabídnutí.
35-40€ + alespoň trochu marketingu, aby se lidi doslechli a mohl to být úspěch. Škoda.

Editováno: 29. 09. 2017 v 21.49

Nahlásit nevhodný obsah

20866316
Wumitai napsal 29. 9. 2017 v 21.47

Wexz: a to je dobrá otázka

Nahlásit nevhodný obsah

20847380
Mitsurugi napsal 29. 9. 2017 v 20.45

Wexz: No, i kdyby stálo desetinu toho co průměrná AAA hra, tak při prodeji 35 tisíc kusů je to pořád tragédie. Propuštění 30 zaměstnanců ale zase není taková tragédie, záleží, co mají Volition v plánu dál, jestli nebudou hned vyvíjet další hru, ale makat na tohle, tak klidně můžou propustit nějaké zaměstnance, přece jenom, slušný programátor v USA vyjde firmu na docela dost peněz.

Nahlásit nevhodný obsah

20875936
prso napsal 29. 9. 2017 v 19.57

Můj názor na historii týmu je předevšim ovlivněnej obdivem toho, že i když byl založen v roce 2016, existuje už přes dvacet let:) Slovo "potencionální" bych taky nechal, protože kdo ho nemiluje, že jo... No a taky mě překvapuje, že Kotaku je rozdělený na světový strany... Sorry, obvykle se mi daří mýho vnitřního grammar naziho umlčet.

Nahlásit nevhodný obsah

20917054
Wexz napsal 29. 9. 2017 v 17.45

A co se stalo vlastně s recenzí Agents of Mayhem?

Nahlásit nevhodný obsah

20917054
Wexz napsal 29. 9. 2017 v 17.44

Mitsurugi: Agents of Mayhem ale rozhodně nepatří mezi nejdražší hry na vývoj vedle jiných 60$ her. A studio předtím udělalo řadu úspěšných titulů. Nicméně je to smutné.

Steamspy ukazuje +- 35 tisíc kopií ... koukám ještě slabší než The Surge

Nahlásit nevhodný obsah

20897977
neko10 napsal 29. 9. 2017 v 15.56

mě hra nějak nezaujala když je to spin off Agents of Mayhem i za tu cenu za kterou se prodava

Nahlásit nevhodný obsah

20866316
Wumitai napsal 29. 9. 2017 v 15.10

konfrst.jan: já ten jejich styl miluji už od druhé sanit row, a bylo fajn sledovat, jak se ta značka vyvíjí a hledá svoji cestu, kterou našla u trojky a to jest, udělat si ze všeho velkou legraci, to je strašně úžasný :D. Sou hry u kterých váhám, přemýšlím a nechávám to na poslední chvíli, a pak jsou hry, u kterých je mi jasné, tak tohle bude srdcovka a ona pak je :)

Editováno: 29. 09. 2017 v 15.10

Nahlásit nevhodný obsah

20847380
Mitsurugi napsal 29. 9. 2017 v 15.02

Wexz: Vzhledem k tomu, kolik hry stojí na vývoj, tak jeden neúspěch klidně může znamenat konec celého studia.

Nahlásit nevhodný obsah

20853933
konfrst.jan napsal 29. 9. 2017 v 15.02

Wumitai: Tak ještě pár takových a třeba brzy budeme psát o plánech na díl druhý ;)

Nahlásit nevhodný obsah

20866316
Wumitai napsal 29. 9. 2017 v 14.47

podpořím je, hra je za tisícovku a dle toho co sem viděl, je to bomba, vtipný, zajímavý charaktery, parádní akce, chtěl sem si koupit něco jiného, ale tohle, tohle vyhrálo.

Editováno: 29. 09. 2017 v 15.07

Nahlásit nevhodný obsah

20917054
Wexz napsal 29. 9. 2017 v 14.41

digmen: Smutné, že poslední dobou to vypadá na "trend" okamžitého propouštění po jednom komerčně neúspěšném titulu :-(

Nahlásit nevhodný obsah

4519932
digmen napsal 29. 9. 2017 v 14.38

Nedivím se. Ta hra je prostě "ne-moc-dobrá". Takže špatný start na špatnou hru znamená špatný konec pro zaměstnance... Bohužel...

Nahlásit nevhodný obsah