EA: Někteří mají čas a ne peníze, druzí naopak
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka EA: Někteří mají čas a ne peníze, druzí naopak

EA: Někteří mají čas a ne peníze, druzí naopak

David Plecháček

David Plecháček

29. 11. 2017 11:35 31
Reklama

Kontroverzi ohledně nových Hvězdných válek by šlo rozseknout velice snadno. Tím nejradikálnějším řešením je jakoukoliv formu mikrotransakcí zrušit. Právě teď sice mají od společnosti stopku, ale v určité podobě se vrátí. Budiž, tomu se asi nevyhneme. Možná by hráči byli spokojenější, kdyby ve všech těch lootboxech a balíčcích za peníze byly jen kosmetické věci, které koupí vážně jen ti, kteří je chtějí, a jejich absence pro ostatní nebude problém a nijak je neovlivní. Řekněme, takové menší zlo. Nebo by to snad nešlo?

Odpověď je jednoduchá – nešlo. Současná, respektive předešlá a problémová situace nastala ve chvíli, kdy utrácení reálných peněz hráče zvýhodňovalo oproti ostatním a navíc výrazně urychlilo postup hrou a odemykání zamčeného obsahu, k němuž by se neinvestující hráč dostal až za několik desítek hodin. Zatímco někteří stále rozebírají, jak situace vypadala, samozřejmě musíme přemýšlet i dopředu a ptát se, jak bude systém vypadat v budoucnu. Jisté ale je, že varianta s kosmetickými balíčky padá a ta nejjednodušší možnost je mimo hru. Proč? Protože by pak hra nezapadala do kánonu.

Blake Jorgensen tuto možnost vyloučil v rámci komentáře na právě probíhajícím veletrhu Credit Suisse Annual Technology, Media & Telecom. Finanční ředitel v arizonském Scottsdale řekl, že by podobné zásahy narušily kanonické vzezření celého Battlefrontu. „Velmi jsme se při vývoji soustředili na to, abychom kánon Hvězdných válek nijak neporušili. Je to úžasná značka, která se rodila mnoho, mnoho let. Když bychom do hry dali vizuální úpravy, některým lidem by přišlo, že to do Star Wars nepatří. Darth Vader by třeba v bílé nedával smysl. A to nemusím zmiňovat Vadera například v růžové. Nic proti růžové, ale do toho světa to zkrátka nepatří,“ řekl.

Vcelku logické vysvětlení situace ale opět přebila poměrně kontroverzní rétorika společnosti. Electronic Arts vážně silně pokouší trpělivost hráčů. Přitom celá výpověď začala nevině o tom, že naslouchat všem spotřebitelům, ať už teď, za půl roku nebo za šest let, je pro EA klíčové. „Řekl bych, že byste se o nás měli bát ve chvíli, kdybychom nedělali chyby a nepoučili se z nich. Z našeho pohledu se ale jedná o výzvu a možnost, jak pokračovat v neustálém vylepšování našich her.“

Jorgensen ale vzápětí dodal: „Mikrotransakce jsme ze hry odebrali, protože naši spotřebitelé měli pocit, že se jedná o pay-to-win mechanismus,“ řekl a pokračoval tím nejlepším, „realita je ale taková, že existují různí hráči. Někteří lidé mají více času než peněz, zatímco někteří mají více peněz než času. Mezi těmito skupinami musíme nalézt určitý balanc.“ Jorgensen hned na to potvrdil, že na téma mikrotransakcí v EA nezanevřeli a že svou strategii nijak nehodlají měnit. „Myslíme si, že strategie her s širokou komunitou, která bude moci a bude chtít hrát naše hry z dlouhodobé perspektivy prostřednictvím nového obsahu skrze pravidelné eventy, je pro budoucnost našeho obchodního modelu kritická. Myslíme, že jsme se vydali správnou cestou u sportovních her a teď hledáme nejlepší model i pro nesportovní tituly.“

O správnosti dosavadní cesty svědčí například propad akcií o necelých devět procent a ztráta jejich hodnoty ve výši tří miliard dolarů. Své experimenty EA pocítí i ve vlastní peněžence, protože zatímco si do dalšího kvartálu společnost věřila, Battlefront II se neprodává tak dobře jako předchozí díl. O to smutnější je fakt, že základ hry je prokazatelně kvalitní, ale nepovedená příběhová část a především kontroverze v systému progrese v multiplayeru zbytečně hází na novinku negativní světlo. To ale neznamená, že se právě vám nemůže Battlefront II líbit. Pokud vám dané věci nevadí nebo se nad ně dokážete přenést, můžete ve Hvězdných válkách prožít několik desítek hodin zábavy. Pokud chcete, můžete si hru pořídit i v eshopu Xzone.cz.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama