Anthem se odsouvá, DA4 v přípravě

25. leden 2018 11:03 / konfrst.jan@gmail.com / Novinky / Diskuze (30)

Tým BioWare o sobě opět po delší době dává vědět, a to hned dvojicí souvisejících zpráv. Ta jedna je pozitivní – čtvrtý díl Dragon Age je totiž v přípravě. Ta druhá je už ale méně optimistická a pojednává o čerstvém odkladu on-line sci-fi akce Anthem.

Původně mělo akční RPG Anthem vyjít někdy v průběhu tohoto podzimu, to však tým BioWare už nestihne a nové datum vydání je poněkud vágně stanoveno počátek příštího roku. A bližší detaily v tuto chvíli bohužel nemáme.

Odklad přichází navzdory tomu, že tým již na tento titul přesunul svoji kompletní pozornost. To je mimo jiné důsledek také neúspěchu posledního Mass Effectu a díky tomu vzniklému tlaku na to, aby se z Anthem stal takzvaně instantní hit.

Vedle toho prý tvůrci bedlivě sledují situaci v herním průmyslu jako takovém a reakce hráčů na kroky jiných vývojářských týmů. To v tomto případě znamená například z nejrůznějších důvodů rozčilené komunity titulů Destiny 2, druhého Battlefrontu a dalších her, jež třeba zažily pomalejší či problematičtější start.

O důrazu právě na Anthem nadále vypovídá i fakt, že už i výkonný producent série Dragon se přesunul k vývoji Anthem. A o tom dává vědět například na svém Twitteru, kde však fanoušky série Dragon Age rovněž ubezpečuje v tom, že ani na ně se nezapomíná.

Na bližší detaily si každopádně ještě musíme tak jako tak počkat, dá se však předpokládat, že právě Anthem je momentálně projektem, který má potenciál ovlivnit celou budoucnost tohoto týmu jako takového. Vzpomenout lze v souvislosti s tímto rovněž na fakt, že po neúspěchu Andromedy byl tým Bioware Montreal spolknut studiem EA Motive.

Zdroj: USgamer, GameSpot, VG247

Související hry

Diskuze

Tvůj komentář

Pro přidávání příspěvků do diskuzí se prosím přihlašte!
20922161
omfgacek123 napsal 26. 1. 2018 v 11.42

1000lidi, 1000chuti. Prirovnal bych diskuzi k Vodnikovi od Erbena, kde sice zabil dite vodnik, ale dite by neumrelo, kdyby matka pustila svoji dcera zpatky za vodnikem. K tomu zda je lepsi da2 ci dai. Beru da2 jako prequel k dai. Byla jednoducha(viz v chuzi po mape), ale ucel splnila, ze hra stala plnych 1600 jako jine tituly je vec druha, hold potrebovali vydelat.

Nahlásit nevhodný obsah

20847380
Mitsurugi napsal 26. 1. 2018 v 10.43

Zerosekai: Nejdřív si přečti můj komentář, a pak na něj reaguj.

Náznaků jsou tam mraky, je naprosto jasné, že Divoký Hon chce Ciri zneužít pro dobytí/zničení Geraltova světa. Hra ti pořád omlacuje o hlavu celé to proroctví, Geralt proti Honu může bojovat kvůli Ciri, ale pořád tím zachraňuje svět. Nevím, co na tom pořád nedokážeš pochopit a nevím, proč se tady tak zoufale snažíš dokázat, že Zaklínač není o záchraně světa.

Jinak vyvrcholení příběhu celé trilogie je sakra důležitá část příběhu, možná i ta nejdůležitější, není proboha možné si to odmyslet.

Nahlásit nevhodný obsah

20919665
Zerosekai napsal 26. 1. 2018 v 10.17

Mitsurugi: nepřekrucuju jen si nemyslím že dvě minuty můžou nebo by měli definovat celou hru nedej bože celou trilogii, odmysli to že vstoupí do toho portálu, prostě na konci umlátíš krále honu a s Ciri zdrhnete pryč, našel bys tam jakejkoliv náznak toho že ten příběh byl o záchraně světa?

Nahlásit nevhodný obsah

20876978
Dr.One napsal 26. 1. 2018 v 08.50

http://kotaku.com/bioware-doubles-down-…

Nahlásit nevhodný obsah

20847380
Mitsurugi napsal 26. 1. 2018 v 08.41

Zerosekai: Ty to hrozně překrucuješ, Geraltova motivace je vcelku irelevantní, pořád je to on kdo bojuje proti Divokému Honu a tím nepřímo zachrání svět (navíc ke konci v tom je i pomsta)...

V Baldur's Gate taky můžeš hrát za sobeckého parchanta co chce jenom moc a svět je mu ukradený, ale výsledku je to pořád o zastavení hlavního záporáka a záchraně světa. Zaklínač je to samé.

Editováno: 26. 01. 2018 v 08.46

Nahlásit nevhodný obsah

20919665
Zerosekai napsal 25. 1. 2018 v 22.06

_Gabriel: Mitsurugi: Fakt že se něco stane nebo nestane neznemá že je to hlavní nápln, Geralt hledá Ciri ne protože chce zachránit svět, ale protože chce zachránit ji, je to příběh o hledání člověka na kterém mu extrémně záleží a kdyby bylo po jeho tak ji ani do toho portálu nenechá jít, sem tam se ve hře oběví zmínka o tom proroctví bílí zimi a na konci vidíme ty dvě minuty tot vše, nikde v celé trilogii není znímka že by Geralt chtěl porazit bílou zimu nebo že by chtěl zabránit invazi honu, Geraltovi důvody jsou pouze osobní a celkem sobecké, on nezachranuje svět ale drahého člověka a jestli vy jste si z celého witcher příběhu odnesli jen posledních pět minut a podle nich odepsali celou sérii jako "záchrana světa" tak už nemá cenu se dál bavit, protože se dostáváme do světa názorů a ty se mnohdy nedaj napadnout nebo vyvrátit.

Nahlásit nevhodný obsah

20847380
Mitsurugi napsal 25. 1. 2018 v 21.55

Zerosekai: Vždyť celá pointa hry je najít Ciri dřív než to udělá Divoký Hon, který chce její moc zneužít pro plnou invazi do Geraltova světa, což by byl taky vcelku apokalyptický scénář pro stávající obyvatele. Plus Bílá Zima. Ciri nejenže zachrání svět, ale dokonce celý vesmír.

Editováno: 25. 01. 2018 v 21.55

Nahlásit nevhodný obsah

20919665
Zerosekai napsal 25. 1. 2018 v 21.39

_Gabriel: takže 95% herní doby hrajem za Geralta a hledáme Ciri, z těch pěti zbejvajících procent, strávíme celou jednu minutu tím že Ciri vleze do portálu protože si uvědomila že musí a z toho si ty vydedukoval že celej witcher 3 je o záchraně světa...hmm tak v tom případě je i DA2 o záchraně světa, protože na konci v dlc přese zastavíš záporáka ze trojky a tím prakticky zachráníš svět, to že si pak vstane z mrtvých na druhý kolo je jen další detail v epickém příběhu o záchraně světa.

Nahlásit nevhodný obsah

20853112
Enormeon napsal 25. 1. 2018 v 21.25

A pak přijdou s tím, že to odsunou na nextgen. Ani bych se nedivil.:-)

Nahlásit nevhodný obsah

20919665
Zerosekai napsal 25. 1. 2018 v 18.28

_Gabriel: kámo ty si to dycky tak pěkně načneš a pak strašně pohoříš na svým slepým hatu zaklínče, mohl bys mi říct kde si ve witcherovi zachranoval svět? kde bylo hlavní nápní příběhu ochránit celou zemi? pokud vím tak zaklínač má mnohem víc blíže k osobnímu příběhu DA2 kterej se ti evidentně strašně líbí

Nahlásit nevhodný obsah

20917054
Wexz napsal 25. 1. 2018 v 17.28

Dr.One: Jo bylo to napsano v tom článku na Kotaku.

Z informací kolem vývoje vlastně vyšlo na povrch, že jim ten slavný Frostbite tak narušil nejen vývoj hry, ale i postup práce, že kdyby si "z čistého papíru" začali místo toho vyvíjet vlastní engine, bylo by to snadnější. A nejspíš i levnější.

(Mimo článek jsou tyto informace také z podcastů Co Optional se zasvěceným hostem, nepamatuju si jméno, podcast byl vydán nanejvýš pár týdnů po článku na Kotaku)

Nahlásit nevhodný obsah

8088
celoush napsal 25. 1. 2018 v 16.14

Je to dobře popsáno v Blood, Sweat, and Pixels, kde je Inquisition věnována jedna kapitola.
Jinak k DA mne zaujal i tweet: "Reading lots of feedback regarding Dragon Age, and I think you’ll be relieved to see what the team is working on. Story & character focused. Too early to talk details, but when we talk about “live” it just means designing a game for continued storytelling after the main story."

Nahlásit nevhodný obsah

20876978
Dr.One napsal 25. 1. 2018 v 14.56

Mitsurugi: No podle těch zpráv (viz Kotaku a Andromeda, myslím, že to psal Schreier) ten engine museli upravit dost zásadně, některé věci tam vpodstatě dělali z gruntu nově (inventář, questlogy atd.). Neříkám, že to muselo vydat na x let vývoje, ale jednoduchý to s Frostbitem asi úplně není.

Nahlásit nevhodný obsah

20847380
Mitsurugi napsal 25. 1. 2018 v 14.50

Dr.One: A? Engine se vždycky upravuje pro potřeby každé hry.

Nahlásit nevhodný obsah

20876978
Dr.One napsal 25. 1. 2018 v 14.32

Mitsurugi: No ten engine dle zpráv museli dost upravit...

Editováno: 25. 01. 2018 v 14.32

Nahlásit nevhodný obsah

20847380
Mitsurugi napsal 25. 1. 2018 v 14.14

marosho: Co lžeš? Už několikrát jsem zdůrazňoval, že se mi Zaklínač celkově líbí, pouze k němu mám nějaké výhrady, narozdíl od vás nekritických fanboyů.

Wexz: Ano, neříkám, že je to samé proboha, ale ten rozdíl v rozpočtech je gigantický. Tímhle se to prostě nedá omlouvat. Lepší textury a mimika nestojí 30 milliónů dolarů (navíc engine už měli od DICE).

Editováno: 25. 01. 2018 v 14.25

Nahlásit nevhodný obsah

20872214
Malekith napsal 25. 1. 2018 v 14.11

Zerosekai: S Mitsurugi: je to těžké, jemu se nelíbí ani Witcher 3 :D. Každopádně, já taky nevidím problém v tom, že bude pokračování DA.. .. Jen teda já to asi koupím v akci za 200 v nějaké komplet edici. Sice se mi DA:I líbilo, ale po tom co EA předvádí jim už nevěřím, že dokáží vytvořit něco dobrého.

Nahlásit nevhodný obsah

20917054
Wexz napsal 25. 1. 2018 v 13.44

Mitsurugi: 3rd person vyžaduje mnohem větší rozlišení textur, mnohem delší vykreslovací vzdálenost atd. Nemluvě a postavách a jejich mimikách.
Divinity je jedna z nejhezčích her v isometrickém pohledu. Ale samotná perspektiva pohledu je dle mého příliš zásadní faktor na takovéhle porovnávání grafiky. Snad vyjma 1st person vs. 3rd person.

Nahlásit nevhodný obsah

20847380
Mitsurugi napsal 25. 1. 2018 v 13.19

Wexz: Divinity je plně 3D hra, s velmi slušnou grafikou. Není to jako Pillars, které má 2D pozadí. Ten rozdíl v grafice mezi nimi není zase tak závratný aby omlouval ty milióny dolarů. A když srovnáme ostatní aspekty, tak z toho Bioware opravdu vychází jako banda amatérů.

Nahlásit nevhodný obsah

20917054
Wexz napsal 25. 1. 2018 v 13.01

Mitsurugi: Isometrická hra versus hra s plně 3D grafikou a cutscénama? Porovnávat rozpočet jednoduše nelze. Jinak příběh je jiná, to nezpochybňuji. Vlastně už si na něj taky nemohu vzpomenout...

celoush: Ale soubojový systém vážně potřebuje předělat. V Inquisitionu byl zábavný tak prvních 10hodin. Neměl dostatečnou hloubku.

Editováno: 25. 01. 2018 v 13.03

Nahlásit nevhodný obsah