Dělat hru je horší než film, říká Josef Fares
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Dělat hru je horší než film, říká Josef Fares

Dělat hru je horší než film, říká Josef Fares

David Plecháček

David Plecháček

5. 2. 2018 16:29 2
Reklama

Těžko soudit, jestli je vedení EA spokojené s výsledky Battlefrontu a s názorem většinové společnosti, která nemá o americkém korporátu valné mínění. Na druhou stranu přichází období, které může mít stejný blahodárný účinek jako opěvované Unravel. Během něj vyjde plošinovka Fe a také zajímavé A Way Out.

Právě o něm se budeme v tuto chvíli bavit. Především o jeho autorovi, Josefu Faresovi, libanonském režisérovi, který od filmů utekl ke hrám a před lety přišel s výborně hodnocenou adventurou Brothers: A Tale of Two Sons. Novinka A Way Out by měla být o mnoho živější. Přesto, díky jejímu unikátnímu konceptu kooperace, jej někteří přirovnávají k „filmovým hrám“ po vzoru her ze studia Telltale Games nebo Quantic Dream. Fares ale myslí, že to není správné.

„Jejich hry jsou pro mě až moc pasivní. Chtěl bych mít více kontroly. Sice by někdo mohl namítnout, že kontrolujete příběh, ale když to děláte a ovlivňujete ho, tak to v jistém smyslu neděláte, víte?“ ptal se řečnicky v posledním čísle magazínu Edge a dodal, že o tom A Way Out není. „Myslím, že to přirovnání je v pořádku co se týče kinematografické perspektivy, ale ne v tom, jak ovlivňujete příběh. Ten vytváříte po celou dobu vlastnoručně,“ dodal.

Podle tohoto temperamentního čtyřicetiletého autora není ani důležité, jestli vyvoláte nějaké emoce. Obě výše zmíněná studia se o to alespoň snaží, Fares ale ne: „Chci, aby tu hru procítili. Jestli pláčou, smějí se, usmívají se nebo jsou naštvaní, na tom vlastně ani nezáleží.“ Vývoj podobného projektu ale nebyl nijak snadný. Mnohem těžší, než vytvářet filmy. „Hazelight je malé studio, proto to byla výzva. Před A Way Out a Borthers jsem natočil šest filmů, ale s tvorbou hry se to nemůže měřit.“ Důležité totiž je, že u filmu si můžete vše rozplánovat. Hry? U nich to lze sice taktéž, ale bude problém plán dodržet – zvlášť „pokud vytváříte hru, kterou před vámi nikdo nedělal“.

A Way Out vychází už 23. března pro PC, PlayStation 4 a Xbox One. Celou jí budete muset projít v kooperaci, ale údajně stačí, aby jí vlastnil jen jeden hráč z dvojice. O to to bude snazší. A Way Out si můžete pořídit i na Xzone.cz.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama